Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Wednesday, April 15, 2009

Fakta kemenangan Nizar di Bukit Gantang: Ada udang...

Ternyata telahan Demang tepat apabila membuat spekulasi bahawa pengundi Melayu akan menolak PAS/Nizar dalam PRK Bukit Gantang. Andaian Demang juga tepat apabila menjangkakan pengundi Cina akan terus membantu kemenangan PAS/Nizar.

Kenapa orang Cina mengharapkan PAS menang? Adakah mereka cenderung pada Islam? Kalau mereka inginkan Islam, mereka akan memeluk agama Islam dan bukannya memberi undi pada PAS. Walaupun ada pemimpin PAS kata undi PAS boleh masuk syurga, tapi fatwa tersebut tidak ditujukan pada orang yang belum masuk Islam.

Berikut adalah fakta dan data yang Demang kutip dari blog Aspirasi Bangsa.


Antara data yang perlu dilihat sebagai perbandingan antara 2008 dan 2009 ialah:


1) Kawasan PAS menang 2008 dan 2009 -undi Melayu kekal atau bertambah tetapi undi kebanyakan kaum Cina berpindah kepada PAS. keseluruhannya majoriti PAS dapat dikurangkan dengan ketara dan BN menang di beberapa kawasan.

1- Simpang Halt (Cina - 36%/ India 16%)
2- Kuala Sepetang (Cina 95%)
3- Jalan Mengala (Cina 65%)
4- Bendang Siam (Melayu 99%)
5- Changkat Ibol (Melayu 99%)

6- Pengkalan Aor (Cina 35%/ India 145)
7- Simpang Lama (Cina 48%/ India 11%)

8- Simpang Baru (Cina 90%)

9- Jalan simpang (Cina 30%/ India 15%)

10- Kawasan JKR (Cina 40%/ India 17%)

11- larut Tin (Cina 25%/ India 16%)

12- Kg Cheh (Melayu 99%)

13- Kuala Trong (Cina 22%)

14- Trong (Cina 06%/ India 40%)

15- Trong Barat (Cina 33%/ India 21%)
16- Ayer Terjun (Cina 26%/ India 13%)

17- Sg Rotan (Cina 61%/ India 16%)



2) Kawasan yang BN kalah pada 2008 dan menang pada 2009 (khasnya dikubu kuat PAS)
1- Ayer Putih (Melayu 71%)
2- Changkat Jering (Melayu 96%)
3- Bukit Gantang (Melayu 98%)

4- Kampung Tebok Trong (Melayu 99%)

5- Batu Hampar (Melayu 89%)



3) Kawasan yang BN menang pada 2008 dan 2009 -Undi sokongan Melayu kepada BN meningkat

1- Kemunting Station (Melayu 87%)

2- Jebong (Melayu 77%)

3- Kg Menteri (Melayu 80%)

4- Matang Gelugor (Melayu 96%)

5- Sg Limau (Melayu 80%)

6- Kg Jaha (Melayu 93%)

7- Sg Mati (Melayu 45%/ Cina 22%/ India 33%)

8- Ayer Kuning (Melayu 88%)
9- Jelutong (Melayu 98%)
10-Pasir Hitam Trong (Cina 99%)
11-Bkt Gantang Selatan (Melayu 60%/ Cina 10%/ India 30%)
12-Temerlok (Melayu 39%/ Cina 52%)
13- Sg Che rahmat (Melayu 98%)
14- Permatang Raja (Melayu 99%)
15-Sungai Tinggi (Melayu 71%/ Cina 29%)
16- Padang Gajah (Melayu 76%/ Cina 10%/ India 14%)



Kesimpulannya ialah undi Melayu bertambah menyokong BN dan BN dapat menawan 5 Peti Undi yang PAS pernah menangi dahulu namun tidak cukup untuk menampung pengundi Cina yang dibeli oleh PAS.



Untuk maklumat lanjut: Blog Aspirasi

Terima kasih pada blogger Aspirasi-Bangsa atas maklumat ini.

11 comments:

Medan Info Kita said...

kita mesti pandang serius kenyataan muhyidin yasin...

apa jaminan bila cina dah jadi kuasa undi penentu kemenangan praya mereka akan menyokong bn..???

kita kena pressure supaya mca + gerakan kembalikan keyakinan cina jgn khianat bn bila mengundi

Panglima Perang Cyber said...

sistem komponen BN perlu dikaji semula..

jika melayu sama melayu kuat kita pasti akan dapat bentuk desakan lebih kuat dari bangsa lain.

sekarang mereka tidak bersyukur dengan apa yang kita kurniakan kepada mereka.

apa kata mereka pulang ke tanah besar China atau India saja ?

yang bersyukur kita kena hormati mereka..

mereka juga sebangsa malaysia dengan kita.

nalapambu said...

PAS dan PKR akan tetap terus unggul selagi kaum cina dan india terus menyokong nya.

UMNO akan tetap terus ditolak oleh kaum cina dan india.

Penyokong UMNO boleh cakap apa saja yang mereka suka terhadap Pakatan Rakyat, tetapi sokongan kaum cina dan india semakin bertambah teguh terhadap Pakatan Rakyat.

TS Muhyiddin Yassin TPM menyatakan UMNO cuma ada masa dua tahun sahaja untuk pulih, jika gagal dipulih dalam masa dua tahun ini, UMNO akan berkubur.

Kepada juak2 UMNO sekelian, berusahalah bersungguh2 pulih kan UMNO jangan terlalu sibuk dengan hal Pakatan Rakyat.

UMNO sedang menghadapi saat2 maut - Pakatan Rakyat sedang menuju kearah kemenangan pada PRU13 akan datang.

Anonymous said...

Kalau sudah kalah tu sudah le.....
Terima saja hakikat apa yg rakyat Bkt. Gantang mau dan jgn salahkan orang lain. Cermin diri sendiri dulu sebelum menunding jari kat orang lain. Tak habis habis dgn mainan RACIST. Masih dlm mimpi indah ke ??? Bila nak bangun dari tidur. Cuba pahami apa maksud satu Malaysia yg dinyatakan PM.

Aimar said...

Panglima Perang Cyber:

Jangan la racist.. Bukan melayu sahaja yang membangunkan Malaysia ni.. Kaum lain juga terlibat.. Sila berpijak di bumi yang nyata dan lihat berapa sangat keringat orang Melayu yang dikeluarkan untuk membangunkan Malaysia ni..

Yang terlibat membangunkan Malaysia bukan mereka yang menyokong BN sahaja, penyokong pembangkang juga ada yang terlibat.. Jadi, tidak timbul isu bukan penyokong BN adalah tidak berbangsa Malaysia.. Dan tidak timbul juga isu mereka itu tidak bersyukur..

Anonymous said...

apa?korang nak halau depa balik ke india and cina yg tak undi BN...hehehehehee hahahahaha bole ka korang wat cmtu hahahahaha.mcm mna tu hampa nak suruh depa suma balik ke cina and india tu?pastu yg undi BN bole dok kat malaysia hampa ckp sbb depa ni undi BN? hehehehehehe hahahaahaha.so masalah hampa ni skrg sbb org tak undi BN la kan? makna yg undi BN ni ble praya nnt hampa kira org ja la ada brp then terus bg kat BN.tak payah gi undi masuk kat dlm tu.kira ja brp org then kira masuk bakul BN .kan?melayu yg tak undi umnobn lak hampa nak halau ke mna?leh la dok kan?tp seoalh kena kalah la praya kan..pas n pkr melayu ni.pas n pkr leh la dok tp kira kena kalah la kan.yela cina india suma kira belah BN umno.

kurang la org kt malaysia ni.sapa nak keja cri duit nak bg kt kerajaan?org takda sapa nak beli barang2 suma?xda la org nak buat bisnis sbb org takda nak beli.bisnis apa suma xjalan la abg ooiii.

melayu tak tolak pas atau nizar.43% melayu yg undi pas tu bukan melayu ka?melayu mcm mna yg 43% ni?

sudah2 la buat kenyataan yg remehtemeh dan tk massuk akal tu.

bg anda ia adalah tk mnguntungkan umnobn tp bg kami ia mnguntungkan pas.ia memenangkan pas

nik nok said...

wa nampaknya semua juak-juak pas mempertahankan kaum Cina dan India yang pernah mereka ludah dahulu kepada BN...

sayang sangat mereka pada Cina dan India....

Sebenarnya PAS ni dah tak hirau bila kita kata mereka gadai ke, pengkhianat ke, pelacur ke, perempuan sundal ke, atau sebagainya..... kita berilah fakta sebesar gunung sekali pun... kita berilah ayat Quran sekalipun...

Semua diaorang tolak punya....

Tapi yang penting inilah apa yang merka buat dan inilah yang perlu kita sebut berulang-ulang.. tanpa jemu.... kerana ini adalah kebenaran.

Agaknya apa yang mereka tuduh UMNO racist bila mempertahankan hak Melayu dan Islam..

Jika mempertahankan Melayu dan Islam sebagai racist... apa yang tak rasict?...

Saya ingin umpamakan PAS ni macam seorang perempuan sundal yang hendak sesuatu jawatan... ala macam filem orang putih tuih... thuuihh..
Sanggup bogel, jual meruah, zina dan sebagainya yang penting dapatkan jawatan yang mereka hasratkan.... dah cara PAS pun sundal gak.... tapi yang penting PAS menang... tak kiralah sundal pun sundallah... inilah kaibat bila sundal dihalakan oleh PAS..

mimpi916 said...

Salam.. apa kata kita berdakwah untuk PKR & DAP sekali untuk menerima Islam.. ada berani?

Jangan sampai DAP kata balik, "dakwah diri PAS dulu, PAS pun tunggang langang Islamnya".

Mana tak tunggang langgang.. ada ke patut, mendoakan kemusnahan orang lain? Islamic ke ni?

kalah menang itu suku kira la..dah adat berlawan..

Sebab itu PAS-Baru ni, mereka gugurkan perkataan;

1. Membangun Bersama Islam
2. Bersama Kepimpinan Ulama'
3. Hukum Hudud
4. Negara Islam adalah sasaran utama
5. Menegakkan syiar Islam di Malaysia.
6. Maksiat, arak tidak boleh berleluasa..

Apa yang kita katahui sekarang, semua itu sudah tiada dan di gugurkan (dihapuskan).

Sekarang PAS tiada slogan atau arahtuju..

APA IMPIAN PAS-BARU?

Tiada siapa yang berani menyebut perkataan Islam dalam PAS. Cuba sebut.. pantang sebut, abang besar (DAP) akan cantas terus. Dan jangan berharap untuk jadi Glamor.

Suka saya katakan, Muktamar Pas akan di hiasi dengan anasir DAP dan PKR nanti..

Tak salah kan kalau sy kata Pas sekarang bernanasir sekular..

Kita letak nama baru :

Parti Aliran Sekular - Baru (PAS-Baru)

Anonymous said...

aku cabar org yang kata Umno racist bila pertahan hak melayu tu buang perkataan bumiputera kat IC depa! berani tak ?
bodo!dok perjuang bangsa lain watpa?hang bangsa apa?hg mati satgi cina dan india ka yg tlg baca yasin dan kebumi hg?

nalapambu said...

Kepada pencacai2 UMNO,
Kenapa anda semua sangat sebuk tentang rumah tangga orang lain. Sedangkan rumah-tangga anda hampir roboh dan menunggu rebah kebumi.

4 PRK BN/UMNO sudah tewas. Di N12 Penanti BN/UMNO nampak nya tidak berminat bertanding - TAKUT KALAH(MALU).

JANGAN sebuk hal orang lain - TS.Muhyiddin Yassin TPM tentu setuju cakap saya. Kerana beliau telah berkata, BN/UMNO cuma ada masa DUA TAHUN SAHAJA untuk di pulihkan.

Malang sungguh, pencacai2 UMNO ini langsung tidak ada idea bagaimana hendak pulihkan BN/UMNO.

So, BN/UMNO cuma tunggu masa sahaja untuk mati.

Anonymous said...

salam.....
tak kisah la mereka melayu ka india ka cina ka,,yg penting Islam..
tegakkan Islam...Jika BN hndak berjaya Islam didahulu dan diutamakan,baru la perkara lain..begitu juga dgn Parti Alternatif lain..Jika Islam tidak jadi Pedoman Hidup,,alamatnye hancur la bumi yg bertuah ni...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)