Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, August 23, 2009

Nik Aziz tidak keseorangan

Apabila Demang dan sahabat-sahabat blogger seperti Azli Shukri dan lain-lain menulis tentang kecelaruan dan kekeliruan yang ditimbulkan oleh Nik Aziz, maka beberapa orang pecacai PAS mula melenting. Bagi mereka tidak mungkin seorang yang pernah belajar tentang agama dan dianggap ulama' boleh melakukan kesilapan.

Sebenarnya Nik Aziz bukan satu-satunya ulama' yang pernah mengeluarkan ajaran-ajaran dan fatwa-fatwa yang membahayakan akidah ummat Islam sehingga menimbulkan perpecahan ummah. Malah ulama' yang jauh lebih hebat daripada Nik Aziz juga pernah melakukannya.
Sebagai contoh, lihat http://bankwahabi.wordpress.com/

Apatah lagi Nik Aziz adalah seorang ahli politik...

6 comments:

Mohd Sufian said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Asalamualykum. http://bankwahabi.wordpress.com/ adalah blog penfitnah manhaj salaf as soleh yang mereka gelarkan Wahabi, dibelakangnya adalah Abu Syafiq http://www.abu-syafiq.blogspot.com/

Cheguman said...

Alaikum salam,
Sebenarnya saya paling tidak gemar budaya kafir mengkafir sesama Islam. Bukankah ia menjadikan salah satu pihak menjadi kafir samada yang dituduh ataupun yang menuduh? Tega kah kita melihat saudara sendiri menjadi kafir? Nauzubillah.

Hentikan semua ini.

Lin said...

salam saudara Demang

maaf lambat menjadi follower blog ini...

anyway

bagi saya .. saya menentang nik aziz ni bukan kerana dia ni sebagai ulama atau peribadinya tetapi perbuatan dan kata2nay yang memecahbelahkan umat Islam itu sendiri yang mendorong saya menjelaskan keadaan sebenar nik aziz kepada pembaca blog saya

salam pengenalan

penulis said...

Salam,
Siapa pun kita, kalau asyik mencari kelemahan orang lain itulah dajal utama dalam masyarakat. Sepatutnya kita mencari kelemahan kita dan sentaiasa membuat kajian ke atas diri kita. Biar orang tertarik dengan keperibadian kita dan jangan pulak orang tertarik kerana kita pandai mencari salah orang.

Nik Aziz adalah manusia biasa sama macam kita semua. Kalau dia salah maafkan dia. Semoga Allah akan membuka pintu hatinya supaya menjadi manusia yang waras.

Sebenarnya saya kesian kepada Nik Aziz kerana telah terperangkap dalam politik sonsang PAS. Semoga dia insaf sebelum ajal menjemputnya.

usop said...

assalamualaikum....

sebenarnya saya amat kesiankan kepada dua pengomen di atas...

harap anda cari la mana2 guru untuk belajar agama...jangan biar ditipu mentah2 oleh pengkhianat melayu

sekian,..

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)