Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, November 18, 2009

Anwar masuk UMNO semula?



Anwar sememangnya tidak pernah keluar daripada UMNO. Beliau dipecat dan berusaha membuat rayuan dengan berbagai cara, melalui jalan depan atau jalan belakang. Maksud Demang, secara terbuka ataupun secara sulit. Perkataan sulit tersebut jangan pula ditafsirkan sebagai hubungan sulit.

Gambar di atas Demang temui di dalam blog Panglima Perang Cyber. Rasanya, Panglima pun jumpa dalam blog orang lain. Demang tak pelik langsung melihat gambar itu. Malah jika gambar Nik Aziz minum petang dengan wanita Mongolia pun Demang tak heran.

Demang bukan nak pertikaikan keaslian gambar itu sebab pertemuan atau minum petang DS Najib bersama ahli parlimen pembangkang sudahpun disiarkan dalam Utusan online. Cuma Demang nak ingatkan bahawa Anwar tidak pernah menyatakan UMNO tidak bagus. Jika anda ikuti kenyataan dan hujahan beliau selama ini, Anwar cuma menekankan tentang peribadi pemimpin UMNO yang perlu disingkirkan.

Maka jika terdapat andaian yang Anwar akan masuk UMNO, janganlah terperanjat. Cuma sebelum ini UMNO tidak pernah memaafkan Anwar yang hampir-hampir memusnahkan parti itu dengan 'khabar angin berbau busuk' yang mengelilingi beliau waktu itu.

Jika kita imbas kembali 1999, UMNO berada di kemuncak kegemilangannya diterajui Dr Mahathir. Tidak ada isu besar. Walaupun diketahui umum akan kemewahan pemimpin UMNO ketika itu namun tiada siapa yang peduli sebab orang ramai turut menikmati kesenangan tersebut.

Di tengah-tengah ketenangan tiba-tiba Mat Sabu memulakan satu isu yang lama disimpannya: salahlaku seks TPM merangkap Timbalan Presiden UMNO ketika itu iaitu DS Anwar Ibrahim. (Mat Sabu ialah rakan baik Anwar suatu ketika dulu).

Kemudian, sepucuk surat panjang lengkap dengan nama dan alamat pengirim tiba ke tangan PM (Dr Mahathir) beserta fakta-fakta yang sukar ditepis. Siasatan rasmi kemudiannya bermula yang semuanya menjurus pada kesimpulan bahawa Anwar memang bersalah. Perlu dingat bahawa pegawai polis yang memulakan siasatan tersebut dipilih oleh Anwar sendiri. Jika tidak percaya, tanyalah TS Musa Hassan. Hal ini Demang dengar sendiri dari mulut beliau.

Seterusnya, Anwar diberi peluang dan kesempatan sepenuhnya mempertahankan diri di depan AMT UMNO tetapi akhirnya alasan dan hujahan yang beliau beri langsung tidak memuaskankan hati mereka yang hadir.

Maka, tidak ada cara lain selain memecat Anwar bagi mengelakkan UMNO terheret sama dalam masalah peribadi pemimpinnya. Itu yang dikatakan, pemimpin datang dan pergi...

Apa komen Anwar selepas itu? Beliau mempertikaikan tindakan pemecatan yang dihadapi dengan mempersoalkan: ”Sejak bila UMNO ambil berat soal moral pemimpinnya?” Anwar turut mempersoalkan kenapa apabila isu moral berlaku pada dirinya, tindakan terus diambil. Tidakkah itu membuktikan adanya konspirasi? Kenapa tidak pada pemimpin lain?

Anwar lupa TS Rahim Tambi Chik dan TS Muhammad Mat Taib juga tersingkir sebelum ini atas isu moral.

UMNO memang tidak bersalah kerana UMNO selamanya memperjuangkan Alif Ba Ta.

3 comments:

Anonymous said...

BELAKANG...
PAKAT-PAKAT GODAM....
PAKAT-PAKAT HENTAM....

NAJIB AL-BUAYA LA..
NAJIB ANTANTUYA LA...

ANUAR KUNYIT LA..
ANUAR PENDERHAKA LA....

YANG JADI MANGSA
"RAKYAT"
YANG BERMASAM MUKA
"RAKYAT"
YANG KENA TIPU
"RAKYAT"
YANG KENA PERBODOH
"RAKYAT"

CELAKA PUNYA POLITIK...
MAU MAKAN SENDIRI-SENDIRI BERSAMA KRONI.
MAU TIPU RAKYAT DENGAN SEKEPING DUA GAMBAR.. TENGAH HULUR BANTUAN ZAKAT LAA..
TENGAH BANTU ORANG MISKIN LAA..

HAMPA SEMUA KAKI POLITIK
TANGGUNG LA..
DOSA-DOSA RAKYAT

KERANA HAMPA SEBAGAI IMAM POLITIK..
HAMPA LAH YANG MENYEBABKAN RAKYAT BUAT DOSA KERING..

KERANA HAMPA GILA KUASA...
RAKYAT MENDAPAT CELAKA

MAKA.....
AZAB NERAKA KEPADA MEREKA YANG SUKA
MELAGA-LAGAKAN SESAMA MANUSIA,
TERUTAMA SESAMA ISLAM


Anak Desa
Pida 8 Baru
Jalan Sanglang
Kedah

Cheguman said...

Anak Desa Pida 8,
Saya suka dgn sajak tu. Malah, sebenarnya selepas membuat posting tadi, saya terfikir untuk menulis sesuatu yang mirip sajak saudara. Nampaknya sebelum saya sempat menulis, Allah telah menggerakkan saudara utk menulis sajak ini.

melayuangkat said...

Cuit saja Anwar tu, Cheguman, Melompatlah dia nak masuk ke UMNO.

Salam.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)