Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Monday, November 9, 2009

mengenang budi


"Nanti Abang Mat usahakan," kata lelaki itu sambil menuju ke motorsikal cabuknya yang sarat dengan tong hitam bagi memuat susu getah.

Aku masih termangu di warung Pak Sudin keseorangan. Beberapa orang yang turut bersama tadi sudahpun meninggalkan warung tepi masjid itu bagi menyambung tugas masing-masing. Akhirnya dengan lambat aku juga beredar dengan motorsikal cabuk ke destinasi harianku bagi memungut cecair putih di setiap pokok getah kami.

Petang itu aku membonceng motorsikal Abang Mat ke rumah YB Seman. Namun akhirnya kami menemui beliau di sebuah warung tepi jalan sedang berbual. Urusan kami selesai di situ.

Seminggu kemudiannya aku sudah bersama teman-teman baru mendaki tebing maktab perguruan di KL.

Terima kasih Abang Mat.

Kutitipkan secebis kenangan bersama Abang Mat, ketua pemuda UMNO di kampungku dulu. Tanpa beliau pun aku masih boleh hidup. Tanpa bantuan beliaupun aku mungkin masih mampu berjaya seperti sekarang. Jika beliau enggan menolongku pun, tidak mustahil aku masih boleh berjaya.

Namun beliau telah berjasa padaku.

Terima kasih Abang Mat. Semoga damai di persemadianmu dalam perjalanan menghadap Ilahi.

foto sekadar hiasan
messeyfeez flickr.com

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)