Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Monday, February 22, 2010

Pembangkang makin kelam kabut


Meskipun beberapa hari lalu Hadi mengeluarkan kenyataan membantah campurtangan asing dalam proses perundangan negara kita namun beliau juga seperti Nik Aziz yang terpaksa akur kepada tekanan rakan sekutu mereka.

Justeru Hadi terpaksa berkalih dengan memberi pelbagai taakulan baru agar bantahan tersebut dirasionalkan. Maksud Demang ialah agar tidak terlalu ketara pertentangan pendapat antara beliau dengan pemimpin pembangkang lain.

Semalam, Hadi mendakwa campur tangan tersebut berlaku kerana kelemahan sistem kehakiman kita. Apa maksud Hadi? Menyokong campur tangan atau membantah? Kenapa cuba bermain kata-kata dan berhelah sehingga rakyat keliru? Kenapa tidak berani mempertahankan pendirian sendiri? Atau Hadi juga sama seperti pembangkang lain yang merestui campur tangan asing asalkan UMNO dapat ditumbangkan?

Nampaknya makin ramai yang sanggup meminjamkan diri mereka kepada orang asing untuk digunakan bagi menumbangkan negara sendiri!

Macam ulu kapak.





foto:
500x321 - 13kB - jpg
howsyourrevolution.wor...

5 comments:

nalapambu said...

Kini BN/UMNO sedang berada dalam ICU.

UMNO sendiri masih belum stabil, pergolakan disayap pemuda UMNO sedang hangat diperbincangankan oleh pencacai2 UMNO.

MCA, MIC, Gerakan tak perlu ditanya lagi - memang dah padam.

Kami kaum india dan cina sudah bersatu menyokong DAP. Malang bagi melayu yang masih berpecah-belah -ada sokong PAS, PKR dan tidak kurang pula yang sokong DAP.

UMNO masih belum sedar tentang apa yang telah berlaku pada PRU12 yang lepas. Yang pasti Kelantan, Kedah, P Pinang, Perak dan Selangor termasuk Wilayah Persekutuan sudah dapat kami tawan.

Kaum bukan melayu sudah semuanya sedar akan hak2 mereka sebagai warganegara Malaysia. Kami tidak lagi boleh dikongkong dan di perbodohkan oleh UMNO lagi.

Anda akan saksikan kebangkitan suara kami, setiap kawasan majoriti kaum bukan melayu 100% akan jatuh ketangan kami.

Kami juga sudah mendapat sokongan kuat dari kaum melayu melalui PAS dan PKR. Sekarang kami juga tiada masalah untuk tawan kawasan yang tidak majoriti bukan melayu.

API KESEDARAN DARI KAUM BUKAN MELAYU INI TIDAK MUDAH DAPAT DI PADAMKAN OLEH UMNO.
BEGITU JUGA DENGAN SOKONGAN MELAYU DARI PAS DAN PKR TERHADAP KAMI TIDAK MUDAH DAPAT DITAHAN OLEH UMNO.

Kami akan terus maju kehadapan untuk menghancurkan UMNO. Kekuatan kami tidak mudah di patahkan oleh UMNO kerana kekuatan ekonomi dan sosial kami.

Ekonomi melayu adalah ditahap yang terendah, begitu juga taraf sosial nya, hampir 90% muda-mudi melayu sudah terjebak dengan DADAH dan semua gejala buruk seperti mat rempit, meragut, minum arak dan judi.

Tanpa melayu UMNO pasti akan runtuh.

Antibarua said...

UMNO memang kalah tapi PAS dan PKR kalah lagi banyak, orang Melayu dalam PAS dan PKR memang dah jadi barua tapi alhamdulillah ramai yang dah sedar diri balik ke pangkal jalan, UMNO tidak seteguh dulu tapi tetap utuh dan padu, semua orang Melayu tahu PKR dan PAS hanya menjadi kuda tunggangan DAPIG saja tapi apa nak buatkan sebab terlalu taksub dan nak masuk syurga, peliwat pun peliwatlah.. sokong habis-habisan.. asalakan DAP dapat menjadi PM Malaysia... nasib baik aku telah sedar kerana tahun 1998 dulu aku antar penyokong tegar CIFUT BABI... manusia boleh berubah jika telah bermuhasabah... tulisan Nalapambu juga menjelaskan bahawa orang bukan Melayu ada agenda menghapuskan hak-hak orang Melayu dengan menggunakan orang Melayu sendiri. UMNO kalah bukan musuh yang kuat tapi kerana UMNO itu yang lemah... kuatkan semangat dan aturkan kembali Barisan untuk berjuang demi Alif Ba Ta.

katan tebu said...

Masa PRU 12 memang UMNO terlalu lemah tapi sekarang UMNO telah bangkit dengan semangat baru.Pas jangan lah berangan angan lagi Allah tidak restu perjuangan parti pas yang banyak dengan tipu muslihat dan memusnahkan saudara islam sendiri selagi pas berjuang atas platform politik sampai bila pun allah tidak merestui nya tunggu PRU 13 pengundi senyap/atas pagar akan mengajar parti pas apa itu alif,ba, ta.

Anonymous said...

Masa PRU 12 memang UMNO terlalu lemah tapi sekarang UMNO telah bangkit dengan semangat baru.Pas jangan lah berangan angan lagi Allah tidak restu perjuangan parti pas yang banyak dengan tipu muslihat dan memusnahkan saudara islam sendiri selagi pas berjuang atas platform politik sampai bila pun allah tidak merestui nya tunggu PRU 13 pengundi senyap/atas pagar akan mengajar parti pas apa itu alif,ba, ta.

melayuangkat said...

Assalamualaikum Cheguman,

Nampaknya Encik 'Nala' di atas ini ada penyakit kronik yang amat teruk dan mungkin dia juga akan ke ICU, Coma...Amin!!

Statistik, 90% remaja Melayu terjebak dadah ini adalah keterlaluan.

Ramai lagi remaja Melayu di IPTA, Universiti Luar Negara, kolej2 di merata negeri. Ramai yang berfikir postif dan tidak dibelenggu akal yang sempit. Mungkin dia rabun dan tak tahu fakta yang baik-baik.

Mungkin inilah harapan "Nala", HARAPAN agar Melayu hancur terus.

Jahat dan busuk betul NIAT dia, mahu lihat anak bangsanya hancur hanya supaya dia boleh memburukkan Kerajaan dan UMNO.

Tanggungjawab masa hadapan semua anak anak bangsa kita atau bangsa lain terletak di bahu SEMUA rakyat Malaysia dan bukan kerajaan atau UMNO sahaja. Kalau pun 90% anak remaja Melayu ambil dadah, adakah semuanya 90% itu anak ahli UMNO?? Apa bezanya jika 90% tu anak ahli PAS yang ambil dadah? Jahanam juga Bangsa Melayu yang ambil dadah tak kira apa pun parti poltiknya.


Semoga Allah swt MeLAKNAT orang berniat jahat macam ini, dunia dan akhirat, walau siapa pun dia.

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)