Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Thursday, March 11, 2010

Nik Aziz berdendam?

Semalam, Ulama tersohor Islam, Sheikh Mohammed Sayed Tantawi, 81, meninggal dunia akibat serangan jantung ketika lawatan ke Riyadh, Arab Saudi. Demikian sumber AFP.

Demang bukan nak mengulas tentang riwayat hidup beliau ataupun cara kematian yang agak mengejut. Banyak blog lain telah membuat liputan serta ulasan mengenainya semalam. Semoga Allah Taala mencucuri rahmat ke atas rohnya.

Bahkan, apa yang nak Demang tuliskan di bawah tidak ada kena mengena dengan ulama tersebut. Cuma kebetulan Demang masukkan dua perkara dalam satu 'posting'.

Sememangnya ulama adalah pewaris anbiya. Tak kira di mana mereka berada. Namun ulama tidak sempurna, apalagi maksum. Ulama boleh sahaja melakukan kesilapan.

Namun kelemahan ulama tidak perlu diperbesar-besarkan. Begitu juga kelemahan pemimpin.

Nik Aziz yang dikatakan bertaraf ulama mengatakan tidak boleh menjalin hubungan dengan UMNO kerana pernah ditipu UMNO suatu ketika dulu.

Adakah Nik Aziz yang dianggap seorang ulama membuat pendirian yang betul dalam hal ini?

Untuk makluman, UMNO bukanlah nama orang sebaliknya sebuah pertubuhan yang pemimpin dan ahlinya bersilih ganti. Jadi, apa yang Nik Aziz takutkan? Ataukah itu yang dinamakan dendam?

Adakah kita perlu ikut semua pendapatnya hanya kerana beliau distatuskan sebagai ulama?

4 comments:

Panglima Perang Cyber said...

yg angkat nik aziz sbg ulama hanya orang pas sahaja.

orang lain tak terima pun dia sebagai ulama.

istilah ulama dunia boleh lah bagi kat dia.

saya nak tulis tok guru kat nama dia pun rasa 'jijik'

saya rasa dah haram disebut 'tok guru' kat manusia nama nik aziz ini.

Anonymous said...

N.ajis Nikmat! Murshid Am Pas.

rahman said...

Isle Wali selipar, nahe, nahe, nahe! Keapda semua ahlul2 bahalul Parti Ajaran Songsang yg terang tak yah bersuloh dalam Kekuffuran yg nyata, sedarlah dan insaflah. Nik Najis tuo kutok yg mengaku diri beliau Tok Guru bukanlah seorang wali yg sohih. 19tahun menjadi MB Kelantan, negeri Kelantan bukan saja tak menjadi Serambi Kota Mekkah, malah lebih teruk dari itu. lihat lah keadaan Negeri Kelantan dan rakyat Kelantan, negeri yg paling miskin dan mundur, Rakyat Kelantan yg peling miskin dan mundur, hinggakan Orang2 Kelantan harus berhijrah ke negeri2 lain, untuk mencari nafkah. Keadaan Negeri Kelantan yg sangat2 menduka cita, sampah sarap, saluran air, kemudahan awam, nyamuk, lalat, lipas, mondok, pencemaran alam, air bersih dna listrik, jalanraya, semua di dalam yg sungguh tidak ada tanggung jawap. Apakah ini negeri Islam? loe pikir lah sendiri. 19tahun jadi MB, 19tahun berdoa tidak dikabulkan Allah. Kerana sudah terang takyah bersuloh, Wali Selipar berhati busok, seorang pendendam, yg menganggap perpaduan dgn orang sebangsa dan seagama di haramkan, sedangkan orang2 yg anti Islam, berak tak chaybok, makan babi,dajjal, peliwat, di peluk cium, disanjung dan bole tido satu katil. Apakah ini Wali sohih? Loe pikir lah sendiri, jangan jadi bahalul? Apakah seorang wali nak buat haji, nak tunggu dapat sponsor dan hanya mahukan pakej VVIP berharga RM65 ribu seorang? Haji mabrur ke? Loe pikirlah sendiri, jangan jadi bahlul! Sedarlah dan insaflah ahlul2 sebelum ajal di depan pintu, tangisan berdarah tak berguna. Sedarlah dan insaflah ahlul2 bahlul, Nik Najis tidak bole menjamin diri sendiri ke syurga Allah, inikan hendak menjanjikan ahalul2 bahlul. Loe pikirlah sendiri, jangan jadi bahalul!!! Nauzibillah.

bang_mi said...

rahman tau ke nauzubillah itu apa???
sedangkan masa yg sama membuat fitnah yg ternag lagi nyata...
kalau setakat ayat2 bodoh ko tu setan pun naik gelak..
sepatutnya malulah fitnah ulama keterlaluan pastu ckp nauzubillah..
selalunya org munafiq je ckp camnie..
nabi ckp jangan percaya golongan cam rahman ni..

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)