Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Saturday, March 6, 2010

Penyingkiran Zulkifli suatu konspirasi?

Akhirnya perkhabaran yang tidak begitu mengejutkan Demang tiba jua. Cuma yang Demang tidak menyangka ialah beliau dipecat, bukannya keluar dengan rela. Yang Demang maksudkan ialah berita berikut:

"BH 06/03: Majlis Pimpinan Pusat PKR sebentar tadi pecat Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin, dan didesak kosongkan kerusi Parlimen."

Masih Demang ingat 10 tahun dahulu Anwar dibacakan satu senarai pertuduhan dan diminta penjelasan di hadapan barisan kepimpinan tertinggi UMNO. Seingat Demang ketika itu Anwar diberi peluang seluas-luasnya untuk menafikan semua tuduhan tersebut.

Demang masih ingat betapa sebahagian besar pemimpin pada ketika itu adalah rakan-rakan dan penyokong Anwar sendiri. Malah populariti Anwar dalam UMNO tika itu adakalanya mengatasi Dr Mahathir sendiri.

Namun itu semua tidak bermaksud Anwar akan dipertahankan. Apabila keterangan yang dibuat Anwar gagal menyakinkan majoriti AMT maka Anwar diminta berundur sebagai mengambil pertanggungjawaban. AMT UMNO tidak mahu kesalahan yang dilakukan Anwar terpalit pada UMNO.

Dengan kata lain Anwar sudah menjadi liabiliti kepada parti yang dipimpinnya. Oleh kerana Anwar enggan, maka keputusan terpaksa diambil untuk memaksanya keluar.

Bagaimana pula dengan Zulkifli Nordin?

Beberapa hari lalu Demang menyentuh tentang video YB tersebut yang menunjukkan pendirian beliau dalam isu semasa. Dalam rakaman tersebut mendedahkan dua perkara:

1) PKR sedang mengalami perubahan akibat resapan ideologi sosialis yang terang-terang sedang merubah jasad dan kalbu parti itu.

2) Permohonan pihak tertentu memohon penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan mereka bertujuan untuk menyebarkan agama mereka dalam kalangan orang Islam, terutamanya kanak-kanak.

YB Zulkifli tidak membuat dakwaan kosong sebaliknya mengemukakan bukti-bukti bercetak dan bahan-bahan sebenar.

Jelas bahawa pemecatan Zulkifli adalah satu konspirasi bagi menghentikan pendedahan dan perjuangan beliau bagi menyekat fahaman sosialis dan juga strategi pihak tertentu merosakkan akidah kanak-kanak Islam di negara ini.

Perlu diingat bahawa Perlembagaan negara ini dalam meletakkan Islam sebagai 'agama persekutuan', dan dalam masa yang sama membenarkan agama lain diamalkan oleh penganutnya sama sekali tidak membenarkan penyebaran agama lain kepada penganut Islam. Apatah lagi kanak-kanak sebagaimana yang didedahkan YB Zulkifli Nordin.

2 comments:

Unknown said...

Rahsia YB Zul Nordin akhir terbongkar......berminat sila klik disini

Anonymous said...

Search blog politik

http://ttsearch.co.cc/search.php?query=Zulkifli+Noordin&type=and&search=1

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)