Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Monday, March 8, 2010

rayuan Anwar ditolak lagi


Sebentar tadi Mahkamah Persekutuan tolak rayuan Anwar Ibrahim bagi mengisytihar pemecatannya sebagai TPM dan Menteri Kewangan pada 1998 sebagai tidak sah. (BH SMS)

Sebenarnya Demang pun tak perasan permohonan Anwar tersebut. Bukan sahaja tak perasan malah sedikit terkejut. Bagi Demang permohonan tersebut tidak munasabah sama sekali. Nampak sangat Anwar kehabisan modal.

Takkanlah Anwar secetek itu pengetahuannya tentang undang-undang? Ke mana perginya para penasihat undang-undang serta peguam berkalibernya? Atau Dr Mahathir dulu tidak mengingatkan Anwar bahawa lantikan sebagai TPM bukanlah kewajipan seorang PM?

Setahu Demang PM berhak melantik atau tidak melantik seseorang Timbalannya. Selain itu PM juga berhak membentuk seberapa banyak kabinet serta menentukan menteri beliau.

Demang tahu Anwar dan para penasihat beliau bukan bodoh. Kalau bodoh takkan lah dipercayakan menjadi TPM dan menteri kewangan. Demang juga bukanlah bodoh mempertikai permohonan Anwar. Kalau Demang bodoh, hakim mahkamah tadi bodohlah juga kerana mempunyai pendapat yang sama dengan Demang.

Demang nak ulang kata-kata orang yang arif dengan perundangan bahawa undang-undang perlu dilihat pada semangatnya bukat setakat membaca yang tertera. Justeru pemecatan Anwar adalah relevan.

Persoalan tentang kenapa Anwar membantah mudah sahaja. Orang yang sedang lemas akan mencapai apa sahaja, hatta seketul tahi yang sedang terapung. Jadi tak perlulah kita kata dia bodoh kerana memegang najis itu.


foto:
shit jpg
mysurface.byexamples.com

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)