Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Saturday, April 24, 2010

lagi Pengiktirafan untuk Najib

"Kesatuan Telekomunikasi Antarabangsa (ITU) namakan Najib sebagai salah seorang daripada 3 personaliti yang sumbang kepada revolusi digital."

Bagi orang yang berjiwa pemberontak/pembangkang barangkali akan menganggap sinis pengiktirafan tersebut. Maklumlah, Anwar Ibrahim pun dikatakan diiktiraf oleh beberapa pertubuhan asing. Jadi, apa nak dihairankan dengan pengiktirafan itu?

Sebenarnya ia berbeza. Bahkan sangatberbeza. Anwar sedang cuba meruntuhkan kerajaan yang ada. Walaupun menggunakan saluran dan alasan demokrasi, tujuan tetap sama iaitu mengajak orang ramai merobohkan kerajaan.

Malah peristiwa tunjuk perasaan diikuti tindakan yang agak ganas yang sedang berlaku di Thailand sudah pun berlaku di Malaysia diketuai Anwar Ibrahim sejak sepuluh tahun yang lalu. Sekarang sudah reda namun tidak mustahil boleh berulang.

Barangkali juga kerana ia sudah reda maka pihak asing mahu menimbulkan semula suasana tidak selesa tersebut dengan menyokong Anwar.

Salah satu cara memberi sokongan ialah dengan memberi pengiktirafan mengikut kesesuaian.

Berbeza dengan Najib. Beliau adalah Perdana Menteri yang sedang berusaha menyatukan rakyat Malaysia di bawah konsep 1 Malaysia. Justeru pengiktirafan kepada beliau bermaksud menyokong usaha perpaduan.

Ini berita yang baru Demang terima:
"Lebih 200 orang babitkan pelbagai NGO berhimpun bantah kehadiran Tony Blair sebagai penceramah di Sunway Pyramid, sejak 10 pagi tadi."

Salam 1 Malaysia.

Sumber:
BH 24/04

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)