Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Wednesday, April 7, 2010

PAS tiada upaya di Hulu Selangor

Sekali lagi orang Melayu membuktikan semangat setiakawan. Justeru memang wajar orang Melayu terus diberi keistimewaan menerajui pemerintahan negara.

PAS pun Melayu jugak, tetapi sayangnya PAS cuma mampu jadi boneka.

Di Hulu Selangor, sebentar tadi PAS menyerahkan bulat-bulat pada keputusan PKR dan akan menyokong siapa sahaja yang dicalonkan PKR.

Apa nak dikata... PAS cuma melukut di tepi gantang. PAS sedar mereka cuma ada 23 kerusi parlimen. Usahkan nak menubuhkan negara Islam mengikut acuan mereka, nak menentukan seorang calon parlimen pun PAS tiada kuasa.

9 comments:

Anonymous said...

Siapa yang tiada upaya dan lemah tenaga batin bro? Pas atau UMNO...kenapa UMNO terpaksa kerat telur dia bagi itu sama Samy....?


siapa yang tiada upaya sekarang? Pas atau UMNO?

Siapa yg jadi boneka siapa skrg? Pas atau UMNO yg dijadikan boneka oleh MIC....kartun betul lah awak ni bro...

Cheguman... said...

Anon,
Lembabnya pemikiran anda sehingga gagal memahami kenyataan.

PAS CUMA ADA 23 KERUSI PARLIMEN.

Justeru PAS terpaksa akur apa sahaja ketentuan PKR.

Sebaliknya, UMNO menguasai majoriti kerusi parlimen. Dalam masa yang sama, tidak ada satupun kawasan parlimen yang majoriti pengundi India di Malaysia.

Ertinya, kerusi yang diperolehi oleh MIC (dan lain-lain) adalah atas belas ekhsan UMNO.

Anon faham maksud belas ekhsan?

Kalau tak faham, belajar lah lagi.

Lebai sangkut said...

Pas nak cakap pasal islam pun takut ini kan pula nak cakap pasal calun di Hulu selangor PAS Selangor tak ada teloq Pas parti pak pacak dimana ada PRK Pas lah juara Pacak kali ini org melayu akan tolak parti pas parti pacak itu lah kerja pas pacak sana sini.

UMNGOK said...

Ini bukan pasal kerusi ehsan bro..ini soal maruah umno...kata umno dah kuat dan pembela tulen melayu...tak kan nak serah bulat2 HS pd MIC...bodo betul


Sapa jadi barua skrg?...Pas atau UMNO?
Sapa jd boneka sekrg?...Pas atau UMNO?
Sapa bagi telur dia pd MIC?


UMNO lah...penakut dan pengecut...s


undi lah unmo kalau nak jd setan....

Hashim said...

Rahsia kenapa calon MIC dipilih di Hulu Selangor akhirnya dibongkar......sila klik disini

Cheguman... said...

UMNGOK,
Nama anda sesuai dengan anda. Nasihat Demang, jika anda bodoh, jangan kata orang lain yang bodoh sebab orang ramai akan segera nampak kebodohan anda.

nalapambu said...

UMNO itu sendiri belum stabil dan pulih selepas kecederaan PRU12 yang lepas.

Perpecahan kaum melayu ini lah yang pasti akan memusnahkan UMNO. Hingga kini sudah lebih 30% melayu yang menolak UMNO.

Parti2 komponen BN semakin parah, terutama nya MCA. Tidak ada manusia yang berakal dan berbudi pekerti yang baik mahukan pemimpin yang tidak bermoral.

Kaum cina sudah solid menyokong DAP. Begitu juga dengan kaum india. Kini UMNO boleh lah teruskan berjuang bersama 'PERKASA' yang sentiasa menjulang keris nya.

Cheguman... said...

Nalapambu? apa yg ko merepek ni?

Anonymous said...

pencinta melayu said :

huh panas..

Calon India atau MIC diletakan kerana
ada segelintir orang melayu yang masih belum mendaftar mengundi dol..silap2korang pun tak daftar mengundi,

ada peratusan untuk calon2 dari parti komponen terbesar dalam BN..
memang org melayu banyak tapi,ramai belum daftar,mgkan org india sikit,tapi semuanya mendaftar,jd peratusan disitu india keluar mengundi adalah tinggi..

bro...ini semua adalah perjanjian yg telah dibuat dari awal lagi penubuhan BN..
inilah kebajikan BN..ada dengar pakatan..?

PRU 12 milik pakatan?tidak...saya berani katakan semuanya adalah kemenangan nasib pkr pada PRU12..kemenanganya semua adalah pemberontakan hati para pengundi yang telah dibeku dengan kisah simpati..
sedikitpun tidak ada kebijaksanaan dalam meletak Calon..

diulangi bukan disebabkan jentera pakatan,cuma simpati kisah dongeng si tanggang..

Biarlah Kisah MCA menjadi titik tolak perubahan dalam BN,biarlah mereka memperkasakan balik perjuangan BN,adakah saudara tidak bising pada DAP yang memperlekehkan PAS?

Kisah Perkasa adalah satu badan NGO,saudara nalapambu tak boleh kaitkan ini..sepatutnya saudara menyokong pergerakan melayu..didalamnya banyak juga ahli2 parti yang lain,tetapi disebabkan semangat kemelayuan,meraka sanggup ketepikan hal politik yang kian meruncing..

harap kesedaran saudara akan lebih mendalam tentang keadaan polotik sekarang...

tidak kira sape yang menang,nasib kita hanyalah pada politik,

politik la yang memegang kuasa pada ekonomi,walaupun bukan kita yag menerajui ekonomi kita..jadi,kesedaran amat penting bagi mereka2 yang dibawah..termasuklah saydara napalambu..

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)