Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Thursday, April 8, 2010

PKR guna harta rakyat untuk berkempen


Dulu-dulu...
Dulu-dulu la, kan...
Pada suatu ketika dulu, hebohlah pembangkang mempertikai BN guna harta kerajaan ketika berkempen.

Maka apabila pembangkang berkokok tentang hal tersebut, rakyat pun menyangka jika pembangkang menjadi kerajaan maka selamatlah harta rakyat. Demang pun tumpang bersemangat menyokong pembangkang.

Rupa-rupanya...
Rupa-rupanya la, kan...
Kata dulang paku serpih...
Kalau camtu, baiklah Demang sokong Najib buat perubahan dari dalam.

Selamat jalan PKR.

Sumber:
Darul Ehsan Today


foto:
gubahan dulang
fzcreation_fa... flickr.com

9 comments:

dato' said...

Tahniah BN! Akhirnya sekali lagi kawasan melayu di serah kepada Hindu... Mana perjuangan Melayu dan Islam....
sembang je besor...!!! kalau betul anak jantan... tuntut sampai dapat atau pulau je...ade berani ke???

Pak Tam said...

Salam dato;
PM tidak melatah. Ada strategi dalam menghadapi PRU13. Jika Dato ikhlas dalam menghayati semangat 1 Malaysia, tak perlulah UMNO merebut kerusi tu. Analisis selepas PRK Hulu Selangor sama ada kalah atau menang BN, itulah yang penting untuk strategi PRU13 nanti. Orang Melayu/UMNO jangan terikut-ikut dengan suara yang mahu memecahkan undi BN. Mantapkan jentera parti untuk menang dlm PKR itu. Buktikan...

Cheguman... said...

Dato' ingat orang UMNO sebodoh PAS yang dilembukan PKR dan DAP?

Kalau UMNO nak Hulu Selangor tu, tak payah nak paksa memaksa, rebut merebut. Najib boleh buat je keputusan sendiri. MCA dan MIC bukan ada taring sekarang ni.

Namun, itulah yang dikatakan percaturan politik matang.

APCOUMNO said...

Porah la ko Demang...kata PKR guna harta awam belasah kempen Pilihan Raya. Tu yang UMNO/BN belasah semua harta awam tu sejak zaman dinosor lagi apa ke jadahnya? dewan,sekolah,masjid,surau,tabika,kemas,TV (RTM),institusi pendidikan, balairaya,agensi kerajaan, polis, mahkamah, media, sprm, spr...dan beribu2 lemon lagi..apa ke haram jadahnya?...hattan jamban pun umno sapu gak krn tamak halobanya!

dan awak jgn kata Pas jd boneka PKR dan DAP lah..ko ingat org bodoh mcm ko ker? ok dlm parlimen sapa punya kerusi terbanyak? (khususnya BN)..jawabnya UMNO, betulkan?..jadi UMNO kan monopoli kuasa BN di parlimen, so kenapa Hulu Selangor bagi kat MIC?...kot ye pun itu kerusi tradisi MIC pun, kan UMNO lbh besar di parlimen?.UMNO boleh ambik balik! ni bagi jer telur kokat MIC.last2 UMNO sendiri bergasak kat sana..sapa boneka siapa? jgn buat lawak lah bro!

yang herannya, UMNO boleh kawan pulak dgn Chua Soi Lek yang kuat berzina an presiden seks bebas malaysia.....pening aku...!!! Datin Chew Mei Fun pun cabut lari dr CSL kerana mempertahankan maruah wanita (kagm dgn prinsip wanita ini)ini pulak UMNO terhegeh2 salam dan cium tgn CSL....huh! apa lah ko bro?

dap kafir lakanatullah said...

Salam APCOUMNO,

Kenapa pas parti ISLAM (?)tak bertanding di semua kawasan parlimen dan dun.Kata nak tegak nagara ISLAM, hukum Hudud ? Kenapa pas bagi peluang pada pkr dan dapkafir harbi laknatullah bertanding dan sokong pulak mereka ni ? Nak kata orang bodoh diri sendiri bangang dan buta mata hati dan kepala otak

Anonymous said...

pencinta melayu said:

pekebende la APCOUMNO..

sesiapa yang memerintah dia la yg dapat,mcm kat selangor nie,tak cukup2 lagi,kan Pakatan dah dapat,sampai tak terjage kat selangor nie..abeh sume dewan jahanam..sampai BN nak kene pegi kat sekolah2 pulak..

ko nie janggal la..kalo nak tau tula kelebihan BN,tulah kebajikan BN,itulah silaturahim BN,mcmane ikatan tue boleh kekal berpuluh2 tahun..ko kene belajar tue,dan bagitau pakatan mcmane BN buat..

pas memang boneka,sampai tak berani bersuara untuk meletakan calonya..pastue bila perak tergadah,sume baring kat depan istana,masjid2..sape
?PAS?erm,yang DAP hanya senyum,BIAQ DEPA WAT NO..Sib baik sultan perak nak bg,kalo tak DAP Beb..

lantak pi la Umno nak berkawan ngan sape,yang nak pening2 watpa,janji penyokong die masih kuat,bukan mcm presiden PAS,sedikit demi sedikit hancus pengaruh,lame2 kene tendang sebab tak cukup power..

Yb Raz said...

teruk cheguman kena kali ni. nampaknya suku sakat pr semakin kepanasan.

syabas cheguman. teruskan mendedahkan kesalahan yang dilakukan pr kepada rakyat.

APCOUMNO said...

Tak kisahlah..bagi aku jika aku diberi peluang utk mengundi di Hulu Selangor maka aku akan pilih calon Melayu...BN dah tentu bagi telor dia kat MIC...so aku kena carilah org yg sebangsa, sedarah dan seagama dgn aku...itu barulah memperjuangkan hak melayu/isam..itu baru lah namanya pejuang melayu tulen...dia akan undi hanya org melayu sahaja....ada faham!!!

apa lah ko..nanti ada calon melayu ko pergi sokong calon MIC buat apa?
ko selalu kata, lupakan soal politik, utamakan bangsa kita...nah, buktikan pd Hulu Selangor nanti beb! kalau tak guna saudara berdegar2 cakap pasal melayu....sokong melayu bro!!!

ingat bro.Calon MIC tu bukan Melayu bro!ketepikan sedikit permusuhan kita dlm politik....pentingkan kuasa Melayu bro!!!

Anonymous said...

Pencinta melayu said :

simple dan mudah..
adakah keadilan boleh mengontrol Parti komponen?

adakah Anwar boleh Memberi arahan pada DAP?

kalo setakat diletakan menjadi boneka,masih ada kekuatan ke kita?

kalo nak calon melayu,jom ramai2 keluarkan pengundi melayu..

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)