Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Monday, May 17, 2010

Berita terbalik




"Bangkok 18 Mei, Kerajaan Thailand hari ini memberi amaran agar rakyatnya tidak mengunjungi Kuala Lumpur kerana keadaan di bandaraya tersebut semakin kalut berikutan pertempuran antara penyokong berbaju hijau dengan anggota keselamatan."

Itu berita rekaan Demang. Berita sebenar ialah kerajaan Malaysia memberi amaran agar rakyat negara ini tidak mengunjungi Thailand berikutan kemelut yang semakin buruk di negara gajah putih itu.

Namun sudah tentu situasi tersebut tidak mustahil berlaku di Malaysia jika kita tidak membendungnya dari awal. Demonstrasi jalanan sekitar 1999 yang dicetuskan oleh Anwar Ibrahim serta para penyokongnya, sebenarnya tidak jauh beza dengan kejadian di Thailand sekarang.

Cuma, kerajaan Malaysia tidak lah sampai menggunakan peluru hidup bagi mengundurkan penentang.

Itu sebabnya pembangkang di Malaysia ‘naik lemak’ dan semakin tidak sedar diri serta tidak sedar dek untung!

5 comments:

Hashim said...

”Harap Umno dan BN sedar, tidak semua manusia boleh dibeli. Taburlah berlian dari langit sekalipun, prinsip bukan barang dagangan, kami di Kelantan sudah lama kenal perangai Umno,” kata Mursyidul Am PAS di sini.

Anonymous said...

Salam 1malaysia

apamace kawam 1malaysia kalah teruk kat sibu. tu lah blog mace dema ini ingatlah sikit kat pemimpin Bn tu bagi lah peruntukan dan pembangunan kepada mereka yg hak seperti nasib mereka yg tinggal dirumah2 panjang ! apakah pemimpin BN ni buta mata dan buta perut ke tentang kedaifan rakyat dipendalaman sibu dan tentang prasarana yang tidak sempurna sampai 5 penggal BN pegang baru PRK sibu baru nak selesaikan. nampak sangat baso jenis tahu tabur janji benda dah berlarutan lebih 50 tahun pun tak boleh selesai.

BN lu pikirlah sendiri.

Cheguman... said...

kalah teruk? beza undi amat minimum. Itupun ramai yg tak keluar mengundi kerana momokan pembangkang.

belum memerintah Malaysia lagi dah menipu. Kalau parti awak menang parlimen, barangkali negara ni awak jual.

Hussin Bin Kamdol said...

Pada pandangan aku plak... Rakyat thailand yang buat rusuhan tu sebenarnya dah xda kerja nak buat.. Diorang pon mendapat upah tuk buat kerja rusuhan tu. Ataupon pemimpin mereka yang mendapat upah yang lumayan tuk menjatuhkan kerajaan thailand yang ade sekarang. Malaysia pulak ape yang bagusnya adelah, undang undang kita bagus. Lepas tu rakyat malaysia ni mempunyai pendidikan yang tinggi. Banyak berhutang dengan bank. Jadi rakyat malaysia yang berkerjaya xda masa nak berdemo dan berusuh... buang masa.. baik cari duit dan jaga keluarga. Pembangkang kalo nak merusuh. Upah lah mereka2 rakyat malaysia ni yang tak berkerjaya. penagih dadah. mat rempit dan penyamun. Diorang pasti akan buat rusuhan kalau diberi upah.. hehehe.. Ade brani... cubalah.....

-hanya sekadar pandangan peribadi.. mohon maaf jika ade yang teraSA....-

Anonymous said...

kalau DEMONSTRASI ATAU TUNJUK PERASAAN tak bolih....kenapa dihalalkan dalam pelembagaan???

ini sudah kira DOUBLE STANDARD bro

pikir pakai otakla!!!!

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)