Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, June 16, 2010

demokrasi ala DAP

Sebentar tadi DAP Perak menyatakan akan mendakwa ADUN Malim Nawar yang keluar daripada parti itu kerana dikatakan melanggar perjanjian.

Menurut parti chauvinis tersebut, para ADUN mereka terikat dengan kontrak iaitu perlu membayar RM4juta jika meninggalkan DAP.

Sebelum ini kita dimaklumkan jika ADUN PAS keluar parti maka isteri YB berkenaan akan tertalaq secara automatik.

Kata isteri Demang; "kalau benarlah YB pembangkang keluar parti kerana dipujuk dengan wang, maka terbuktilah betapa pemimpin pembangkang tidak berkualiti dan mudah dibeli! jika dakwaan tersebut tidak benar pula, maka ternyata parti pembangkanglah yang tidak berkualiti. Apapun andaian yang kita buat, ada dua kesimpulan di situ:

Pertama; parti pembangkang tiada kualiti dan kedua; pemimpin pembangkang tidak boleh dipercayai.

Salah satu di atas adalah betul kalaupun bukan kedua-duanya sekali.


Salam,

3 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Hukum rimba ala DAP....

agbr47: Kalau jadi pemerintah lagi ketat rakyat akan di ikat.

cikgu melaka said...

Kata isteri Demang; "kalau benarlah YB pembangkang keluar parti kerana dipujuk dengan wang, maka terbuktilah betapa pemimpin pembangkang tidak berkualiti dan mudah dibeli! jika dakwaan tersebut tidak benar pula, maka ternyata parti pembangkanglah yang tidak berkualiti.

quote: Patutnya demang nasihatkan isteri tu. Tak betul kata si isteri,hanya pembangkang yang salah dan tak berkualiti? Rujuk balik ayat di atas luahan si isteri. Soalan pertama saya pada sang isteri; Adakah berkualiti juga pihak yang membeli adun tersebut wahai sang isteri? Untuk apa di beli kepercayaan rakyat yang mengundi? Dan ternyata dakwaan itu benar juga akhirnya wahai si isteri,menampakkan kualitinya berita itu apabila adun tersebut keluar juga dari dap. Jadi wahai si isteri,di mana kamu mahu letakkan perkara kekualitian itu? Tanyalah pada sang suamimu,kerana dia ketua kamu. Bila suami tidak berkualiti,maka isteri pun...???? Anak2??

Jangan marah wahai demang,dunia blogging kena banyak bersabar. Begitu juga dengan menjadi guru. Sekali blog anda keluar sinar harian tidak semestinya blog anda ini yang terbaik. Juga sekali keputusan peperiksaan keluar,tidak semestinya ianya 100% score!!

Cheguman said...

Cikgu Melaka baru belajar berpolitik, baru cuba-cuba berblog. Maka dengan mudah terperosok ke jurang qias dan muslihat. Akhirnya Cikgu Melaka bersetuju bahawa yang memancing Adun agar lompat parti adalah tidak bermoral. Itulah yang nak Demang ungkapkan, yakni perbuatan Anwar Ibrahim memujuk lebih 30 ahli parlimen tahun lalu, lebih tidak bermoral kerana menafikan hak rakyat yang memilih melalui PRU12..

Terima kasih Cikgu Melaka.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)