Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Monday, August 23, 2010

Mufti Perak berbohong?

Harakah terkini menyiarkan tulisan betapa PAS terkejut dengan dakwaan TS Harussani bahawa suatu perlembagaan baru sudah disediakan bagi menggantikan perlembagaan sedia ada. Menariknya, perlembagaan baru tersebut menyingkirkan beberapa perkara berkaitan keistimewaan Melayu selaku penduduk asal Tanah Melayu.

Malah Idris Ahmad selaku Ketua Penerangan PAS Pusat mencabar mufti Perak tersebut mendedahkan perlembagaan baru itu serta membuat laporan polis.

Jika demikian, siapa yang berbohong? Harussani atau Idris Ahmad? Yang menariknya kerana yang seorang manakala seorang lagi pemimpin parti politik.

Apapun Demang tertarik dengan kenyataan Idris Ahmad bahawa PAS dan PKR akan mempertahankan keistimewaan Melayu. Demang harap ia bukan cakap politik di depan orang Melayu sahaja sedangkan di depan kaum lain kenyataan yang bertentangan dikeluarkan.

Seperkara lagi PAS perlu jelaskan pada rakyat pendirian PAS apabila Karpal Sigh mengulangi sekali lagi pendiriannya selaku Presiden DAP bahawa tidak mungkin negara Islam dan Hudud dilaksanakan di Malaysia.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)