Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Thursday, September 9, 2010

Perutusan Khas Aidil Fitri Demang Lebar Daun


Kurang dua jam dari sekarang, selesailah kita melunaskan satu lagi rukun Islam iaitu berpuasa di bulan Ramadhan. Maka selepas solat maghrib nanti tiada lagi solat tarawih bahkan selepas salam kedua terus dibacakan takbir aidil fitri.

Alhamdulillah. Tahun ini kita masih dapat berpuasa dan berhari raya dengan tenang dalam suasana yang aman. Masih boleh bersalam-salaman dengan kedua belah tangan, Kalau ada pun yang kudung, itu akibat letupan mercun atau kemalangan jalan raya, bukan akibat peperangan.

Alhamdulillah, walaupun cuma RM500, semua kakitangan kerajaan termasuk yang turut menjadi penentang kerajaan menerima sumbangan hari raya daripada kerajaan pusat.

Kata mereka, itu dah jadi TANGGUNGJAWAB kerajaan, tidak kira parti mana pun yang memerintah. Jawab Demang, kalau begitu, alhamdulillah; kerana kita diberi sebuah kerajaan yang BERTANGGUNGJAWAB dan mampu menunaikan tanggungjawab.

Dalam posting yang lepas Demang guna istilah 'penentang kerajaan' sebagai ganti pembangkang. Maka ada yang bertanya, bagaimana dengan sahabat-sahabat Demang di Selangor?

Jawab Demang, bloggers yang menyokong kerajaan pusat adalah pembela negara. Manakala bloggers yang menentang kerajaan pusat adalah penentang kerajaan Malaysia.

Ujar Demang lagi; bloggers yang menentang kerajaan Pulau Pinang sama seperti para pejuang kemerdekaan kerana mereka berusaha membebaskan negeri mereka daripada penjajahan. Begitu juga bloggers di Selangor. Kedua-dua negeri tersebut asalnya dikuasai BN sebelum dirampas melalui sebuah pakatan sulit. Jika meminjam istilah Anwar, ia lebih keji daripada konspirasi.

Maaflah. Dah terlajak dari maksud asal. Maka dengan ini Demang merakamkan ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua tetamu Waadat samada pengunjung tetap mahupun sekali-sekala.

Demang mohon maaf sekiranya terlanjur bahasa, namun apa nak dikata kerana sebahagian daripada misi blog ini memang untuk mendedahkan kepincangan pihak yang mengaku boleh menjadi 'superman' bagi membawa negara ke kehidupan serba sempurna.

Maka jika anda terasa, ia bukan salah Demang sebaliknya itu tandanya anda perlu menilai semula landasan perjuangan anda agar tidak terus terjebak dalam komplot meruntuhkan negara.



foto:
MANGSA serangan Yahudi
bukulalispe.blogspot.com

1 comment:

paneh said...

Minal a'eedin wal fa'izin Cheguman.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)