Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, January 23, 2011

hebatnya Anwar


"Kami percaya kemenangan untuk memenangi kerusi di Dun Tenang kali ini akan berpihak kepada PR melalui calon PAS, Cikgu Mala." Kata Dr Hew Kuan Yau, Exco Publisiti DAP

Bukan sukar untuk memahami maksud tersirat chauvinist DAP itu. PR yang dimaksudkan ialah gabungan tidak rasmi parti-parti pembangkang yang tiba-tiba muncul selepas PRU 12.

Namun kekuatan sebenar pakatan tersebut ialah Anwar Ibrahim. Buktinya, sebelum ini pembangkang memang tidak pernah dapat bergabung sebagaimana sekarang. Tidak syak lagi betapa Anwar memang berkemampuan menjadi pemimpin besar.

Anwar memang hebat. Tidak hairanlah US begitu teruja dapat ‘berurusan’ dengannya.

Sayangnya semua rahsia Anwar berada dalam genggaman Karpal Singh apabila Anwar melantiknya menjadi peguam dalam kes salah laku seksnya.

Justeru, Anwar selamanya akan berada di bawah telunjuk Karpal yang pada suatu ketika dulu mendakwa mempunyai maklumat mengenai salah laku seksnya.

Itu yang kita bimbang sebenarnya. Nak harapkan PAS, parti itu masih jauh daripada sasaran untuk menjadi wakil tunggal orang Islam di negara ini. Ketika UMNO dilihat amat lemah dan BN ditolak oleh majoriti kaum bukan Melayu, PAS cuma mampu memperolehi 23 daripada 222 kerusi kerusi parlimen.

Mahu tidak mahu, UMNO adalah pilihan yang kita ada.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)