Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Monday, January 24, 2011

korban PAS


Memang agak mengejutkan apabila PAS meletakkan calon wanita di Tenang. Malah Tun Mahathir sendiri menyindir Pas yang suatu ketika dulu memegang prinsip untuk tidak membenarkan wanita bertanding dalam pilihan raya.

Demang melihat ada bayangan seseorang yang bukan ahli PAS dalam permainan tersebut. Orang tersebut memang diketahui mampu bertukar menjadi apa sahaja dan siapa sahaja mengikut kesesuaian. Jika di sekelilingnya Islam, maka Islam-lah gerakannya.

DUN Tenang sememangnya antara kubu kuat UMNO. Biarpun Pas dapat menambah undi dalam PRU 12 namun itu adalah undi protes daripada pengundi bukan Melayu yang mewakili hampir separuh daripada jumlah pengundi di situ.

Temubual eksklusif Mingguan Malaysia dengan Presiden MCA semalam member gambaran pengundi Cina semakin menyukai cara Najib. Pandangan Chua Soi Lek tersebut tidaklah berlebihan dan beliau melihat dari sudut masyarakat cina yang mempunyai pandangan yang agak berbeza berbanding orang Melayu.

Itu sebabnya walaupun CSL pernah terlibat dengan skandal seks namun itu tidak menghalang beliau dari memenangi jawatan Presiden.

Berbalik pada pemilihan Normala Sudirman sebagai calon PAS ramai yang berpendapat bahawa Normala adalah calon untuk dikorbankan.

Dalam PKR, berkorban adalah perkara lumrah hatta berkorban untuk penasihat parti. Justeru apabila PAS sudah bersama PKR maka PAS juga menerima kaedah tersebut bagi menunjukkan yang PAS sudah moderate.

Lagipun dalam mana-mana kumpulan ekstremis, pengorbanan terhadap pemimpin adalah perkara biasa.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)