Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Friday, January 21, 2011

tuduh zina: PAS minta 4 saksi

Artikal Demang siang tadi berkenaan Ustaz Saufi yang bersumpah bahawa beliau memberkas ADUN PAS berzina dengan bini orang mendapat respon daripada seorang penyokong fanatik PAS. Lihat komen pengunjung yang tidak bernama tersebut:

Aiik.. asal "nafi" atau "bersumpah junjung koran" saja dah kira betul, benar dan tak bersalah? .. eheh eheh senangnya "mahkamah kanggaro (kanggaroo court) umnoAPCO" nih... undang rimba (jungle law) mana dipakai umnoAPCO tak tau la..... @ mungkin jugak ajaran tuAN garu Ustad Najib Rosmah M 1st Laddyy

memang blogger2 umno ni kaki ampu ... mentaliti blogger cap ayam ...hhehehe ... mereka ingat rakyat hari ni otak macam mereka cap ayam jugak ko??

Wahai alkazab… bacalah al Quran surah an Nur (surah ke24) ayat: 1 sehingga 21…. tu sikit....

Saidi kena bawa 4 saksi adil yang melihat secara nyata jelas bila menuduh/ dakwa seseorang berzina, ... jika disabitkan seseorang yang berkahwin/pernah berkahwin melakukan ZINA .. maka hukum hududnya REJAM SAMPAI MATI MANDATORI .....

Tetapi jika pertuduhan zina/liwat tanpa bukti/ saksi yang disyaratkan... maka sipenuduh hendaklah didakwa dibawah hukum QAZAF ... jika disabit kesalahan.. hukum hududnya .. DISEBAT 80 ROTAN dan HILANG KELAYAKAN MENJADI SAKSI, WALI, HAK WARIS selama-lamanya......

Nota: "Sirah rasul: Golongan munafik & fasik amat gemar memfitnahkan golongan mukmin & Islam ... dengan tujuan mengampu ketua2 jahiliyyah mereka.. "

Anda-anda yang gila menulis & menyebarkan "berita palsu & bohong" & "bahasa mencarut" secara konsisten ... juga ... mengaut saham yang sama ..... hanya pembalasan Allah saja yang mungkin menentukan...

“Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah dari golongan kamu juga. Janganlah kamu kira bahwa berita bohong itu buruk bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya. Dan siapa di antara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu baginya azab yang besar. QS. an-Nur (24) : 11

“Sesungguhnya orang-orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang amat keji (zina/liwat) itu tersiar di kalangan orang-orang yang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan di akhirat. Dan Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” QS. an-Nur (24) : 19


-Nilai akhlak anakcucu melayu pengikut2 umnoAPCO mazhab mahathirisme merudum kesetaraf dengan masyarakat jahilyyah musyrikin Mekah!-


…………………………………………

Hebat ‘Anon’ ni berhujah. Siap diselitkan ayat Al-Quran. Itu sebabnya masih terdapat pengundi yang terpesona dan terpengaruh. Apatah lagi orang jahil yang selama ini hidup terumbang-ambing dan tiba-tiba rasa ingin bertaubat (rujuk kes-kes artis yang tiba-tiba sokong PAS).

Ini lah kelebihan penyokong PAS. Mereka mahir menggunakan ayat Quran bagi memenangkan pandangan mereka. Itulah satu-satunya kelebihan mereka setelah terpaksa mengaji di ‘sekolah arab’.

Oleh kerana dah disertakan ayat Quran, maka Demang bersetujulah dengan pendapat ‘Anon’. Maaf lah, Demang gelarkan ‘Anon’ sahaja. Harap lain kali gunalah nama sendiri atau jika tak berani, gunalah nama samaran yang boleh dirujuk.

Cuma Demang hairan, kenapa apabila kes melibatkan ADUN PAS maka barulah digunakan ayat tersebut. Kenapa dalam kes fitnah terhadap Najib dan yang terbaru Rais Yatim tidak pula orang PAS merujuk pada ayat Al Quran?

Ketika kes salah laku seks Anwar baru disebut dulu, Mat Sabu dan pemimpin PAS lainnya yang leluasa melagangkan isu tersebut. Kenapa tika itu mereka tidak merujuk pada surah tersebut?

Kemudian hanya apabila Anwar disingkir daripada UMNO dan pertentangannya menguntungkan PAS, maka sibuklah PAS membuka Al-Quran dan menyiarkan ayat yang berkenaan.

Jujurkah PAS dalam menegakkan hukum Allah atau sekadar menggunakannya apabila sesuai dengan keinginan mereka?

Bagi Demang, oleh kerana Ustaz Saidi tidak mampu menghadirkan saksi yang cukup maka itulah sebabnya beliau bersumpah. Atas alasan itu jugalah Najib bersumpah dulu.

Kenapa ADUN PAS yang dikatakan itu tidak melakukan perkara yang sama? Cukupkah dengan hanya menafikannya begitu sahaja?

Demang tidak perlu jawab sebab ‘Anon’ ini sudah menjawabnya pada perenggan pertama di atas tadi iaiitu setakat ‘nafi’ sahaja tidak memadai.

5 comments:

Anonymous said...

kalau tak cukup saksi pun kalau ada video yang jelas nampak muka tertuduh, dah kira boleh sabit kesalahan. tu pun kena pastikan video tak kena edit lah

Hahn said...

Tak payah jauh jauh. Kena tuduhan khalwat pun dah cukup untuk menghancurkan :)

ISAC said...

Salam Cikgu,

Biasalah...Dia orang ni, bila kena batang hidung sendiri mintak hukum cara Islam. Tapi bila menuduh orang lain dah macam tuhan pulak!!!

Tak payah saksi tak payah bukti...

Anonymous said...

puak puak ni mana bolih terima kalau org lain yg kena satu kampong bersorak kena tak puak puak babi ni zaman sekarang tak payah saksi semua nya sudah ada telefon berkemera,Handy cam dna dan org yg tangkap tui bukan bodoh saksi sudah sedia ada tapi puak puak babi ni mana bolih terima saksi saki tsb memang lah parti ajaran sesat dan gila semua pemimpin pas GILA.

eekaa said...

apa hebat nya baca alquran, kita pun baca gak. sekarang lagi hebat bro, tekan komputer semua ayat yang mahu kelaur. apa hebat nya dia orang ni. kaki parrot like, memang ngok sikit. zaman sekarang, aku ingat mati dia orang tak leh nak tipu dgn bacaan quran, silap baca orang jergak. DAP pu hafal juga kut apa bisa nya. hu hu hu.

Buat habis bateri jer dengar dia orang. sah masuk neraka mereka semua.,e,permainkan ayat quran dengan harga murah.

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)