Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, February 20, 2011

Pensingaporean Malaysia (3): PAS dan PKR pembuka pintu

Anwar: Bangsa Melayu tidak lagi relevan digunakan sebagai Bangsa Peribumi

Ketika Demang sedang menulis tentang agenda DAP menjadikan Malaysia sebagai Singapore II, rupa-rupanya kecoh dengan kenyataan SU PKR dan MA PAS yang bergerak lebih terbuka dengan mengisytiharkan bahawa parti masing-masing menolak perjuangan Melayu di Malaysia.

Demang peringatkan bahawa dalam konteks Malaysia, perjuangan Melayu adalah perjuangan Islam. Rujuk Perlembagaan Persekutuan Perkara 3 dan semak Perlembagan UMNO. Kemudian lihat pula kedudukan UMNO dalam BN. Anda juga perlu faham perkara tersirat di sebalik kedudukan tertinggi raja-raja Melayu dalam struktur pentadbiran negara.

Lihat kenyataan berikut:
“Konvensyen yang diadakan di Shah Alam semalam bukan sahaja kontroversi dengan kenyataan Nik Aziz yang menghina dan mencerca Bangsa Melayu, malah ianya dikejutkan lagi dengan ucapan Setiausaha Agung PKR, yang mengakui bahawa PKR kini tidak akan memperjuangkan kepentingan yang berkaitan dengan Bangsa Melayu. Seorang Crew yang terlibat dengan berani meminta penjelasan kepada Saifuddin mengenai kenyataan beliau di dalam ucapannya itu selepas selesai Majlis. Beliau dikatakan menjelaskan bahawa perkara ini disahkan sendiri oleh Anwar. Bagi Anwar, Bangsa Melayu tidak lagi relevan digunakan sebagai Bangsa Peribumi. Bila ditanya soal mempertahankan Perlembagaan, dengan selamba Anwar mendakwa dapatkan kuasa terlebih dahulu, kerana kuasa mampu mengubah Perlembagaan.” (http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/02/saifuddin-nasution-akui-pkr-gadai.html)

Jika semalam kita berkenalan dengan Mastermind dan keldai pensingaporean Malaysia, maka kali ini kita mengenalpasti dua orang pembuka pintu kemasukan todak-todak daripada Singapura bagi mengambil alih pentadbiran Putrajaya!

Perlu diingat, ketika Dinasti Lee memerintah Malaysia nanti (selepas PRU13), Anwar Ibrahim si Keldai Politik cuma mampu melihat dari dalam kurungannya di Sungai Buluh manakala si Nik Aziz si Pembuka Pintu Negara mungkin teresak-esak menangis kerana tidak menyangka diperbodohkaan dengan mudah oleh DAP di hujung usianya.

Nota Merlimau:
AWAS: PAS sedang memasang strategi ‘undi simpati’ daripada orang Merlimau.

Nota Kerdau:
Jika PAS meletakkan Tuan Ibrahim Tuan Man, maka lawan terbaiknya ialah Ustaz Syed Ibrahim yang sepatutnya sudah menjadi wakil rakyat di situ (2008) tetapi memberi laluan kepada allahyarham penyandang sebelum ini.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)