Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, March 2, 2011

‘Calon Tak Direstu’ PAS songlap duit 100 ribu?

"Saya surrender.Minta jangan dedah lagi. Saya janji, lain kali saya takkan lawan. Permohonan terakhir saya, tolong jangan halau kami dari rumah guru tu. Kesian anak isteri saya. Mereka tak berdosa. Isteri dan ibu saya memang dah larang saya bertanding sejak awal." agaknya itulah yang bermain dalam kepala calon 'korban' PAS DUN Merlimau.

PAS, kalaupun nak korbankan calon janganlah hantar yang teruk-teruk sangat. Kalau di Tenang, PAS korbankan cikgu Mala yang memang disisihkan rakan setugas, di Merlimau rupa-rupanya lebih teruk lagi.

Sekurang-kurangnya cikgu Mala (mantan) cuma tak bercampur dengan rakan guru tetapi tidaklah sampai songlap duit kelab guru.  

Malah Demang sendiri kagum dengan Normala suami isteri yang hanya mempunyai diploma tetapi mampu memiliki Alphard. Demang dan isteri yang memegang ijazah pendidikan (USM) pun cuma mampu menyewa-beli Livina 1.6 sahaja.

Ketika  Demang sedang menyiasat isu wang pekerja Borneo Securiti, tup-tup timbul pula isu pecah amanah syarikat yang dikongsi bersama bapa saudaranya.

Maksud Demang, Yuhaizad-lah.  Dengar khabarnya melibatkan kira-kira RM100 ribu.

Demang tak fikir Yuhaizad sengaja  berniat untuk mengkhianati pakcik sendiri. Namun, ya lah.., dengan sijil IKM yang dimiliki ditambah lagi dengan kurangnya ‘networking’ dengan ahli perniagaan lain yang sudah establish, memang sukar untuk bersaing.

Akhirnya… ter’ambil’ duit syarikat.

Dalam politik, Demang tak kata Yuhaizad ada niat tak baik terhadap orang Merlimau tetapi persoalan besar ialah mampukah Yuhaizad menjadi wakil kepada rakyat Merlimau dengan kelayakan akademik yang rendah serta tiada ‘networking’ dengan anggota dan ketua kerajaan negeri?

Sumber:


No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)