Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Friday, May 6, 2011

nik aziz syor Osama dijadikan idola

Menyedari tiada isu besar di pihak kerajaan manakala pemimpin pembangkang semakin sarat dengan masalah maka PAS cuba mengalih perhatian rakyat dengan memanipulasi isu Osama yang dikatakan dibunuh Amerika baru-baru ini.

Harakah hari ini memetik saranan Nik Aziz yang mengesyorkan agar nama Osama diabadikan sebagai 'lambang keberanian'. Dengan kata lain Osama akan dijadikan idola untuk ummat Islam.

Soalnya, apakah sumbangan Osama dalam memartabatkan Islam? Malah perjuangan Osama dalam bentuk keganasan sering dijadikan alasan untuk mengaitkan Islam dengan pengganas.

Sepatutnya kita mencari satu ikon kedamaian bukannya bersetuju dengan Amerika bahawa Islam menganjurkan keganasan.


Lihat kutipan daripada berita Harakah hari ini.

Abadikan nama Osama ’lambang keberanian’
Written by M Faqih
KOTA BHARU, 5 Mei: Ketika pelbagai teori konspirasi menjelma di sebalik dakwaan Osama Ben Laden dibunuh tentera Amerika Syarikat, umat Islam dicadang mengingati tokoh terbabit di atas keberaniannya.

2 comments:

Sheild37xs said...

Dah nyanyok ke apa orang tua ni Nik Aziz ni? Bapak Terrorist dan pembunuh suruh jadikan idola? Jalan untuk kebenaran dan kedamaian bukan dengan cara membunuh INNOCENT people. US dengan Osama tu satu kapal, dua-dua pengganas dan pembunuh!!

hangkedee said...

Dah buang tabiat nak mampus kot.Pok niky.Apakah Osama bin laden memberi image Islam untuk di sanjung di puja kalu nak jadi Idola?Hampas betul pok nik kepala lutut ni.Kerana Osama lah Islam di hina sehina hina seluruh dunia.Dia kaya tetapi gunakan kekayaan untuk kekerasan.Apa Nabi ajar kah itu?.Sedangkan perempuan Yahudi kerap menghina Nabi tetapi nabi tetap menzirahi nya apa bila ia jatuh sakit.Oh mungkin ini POK nik tak baca?sebab dia baca sekolah tinggi kita sekolah atap aja dan tak berserban dan berjubah mana afdal.kan gitu Hampas barua Dapig?.
"Langkah mayat aku dahulu kalau nak negara Islam"-Kalipah kapal posing.rakat karib Pok nik kelate.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)