Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Thursday, June 9, 2011

ceramah agama DAP kepada Tun Mahathir

Harakah langsung tak sensitif apabila menyiarkan kenyataan orang bukan Islam yang menasihati orang Islam tentang Islam. Jika orang bukan Islam itu ikhlas, kenapa tak masuk Islam? Menyuruh orang buat apa yang mereka tak suka buat bermakna mereka sekadar mempersendakan orang yang disuruh itu.

PAS wajar suruh Anwar bersumpah sebab itu memang cara Islam. Nik Aziz dan Hj Hadi pun akui kaedah bersumpah memang ada dalam Islam.

Kenapa PAS dia apabila Karpal suruh Anwar bertaubat?

Anwar juga patut saman Karpal.

DAP pula, lebih baik suruh Anwar saman Tun Mahathir jika beliau salah. Jangan lupa untuk saman juga Ummi Hafilda Ali da Ezam Mohd Nor yang setiap hari mengeluarkan kenyataan yang mengaibkan seluruh keturunan Anwar Ibrahim.

Written by Ismail Hashim  
SHAH ALAM, 9 Jun: Nasihat segera bertaubat Pengerusi DAP yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh terhadap mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dilihat sangat tepat pada masanya.

Timbalan Setiausaha DAP Selangor, Ng Swee Lim (gambar) berkata, nasihat itu sewajarnya diikuti baik oleh Mahathir memandangkan beliau seorang perdana menteri selama 22 tahun yang banyak melakukan kesilapan.

Menurut Swee Lim, Tun Mahathir mestilah menerima nasihat itu kerana sebagai seorang beragama Islam, beliau wajib percaya kepada konsep halal haram, dosa pahala dan syurga neraka.

Katanya, jika Mahathir tidak menerima nasihat bertaubat itu, nescaya di akhirat nanti, beliau akan disiksa dengan azab pedih ekoran kesalahan besar yang dilakukan semasa hidup di dunia.

“Antara kesalahan paling besar adalah memfitnah PAS dan menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim melakukan liwat yang tidak dapat dibawa saksi yang adil dan mencukupi.

Swee Lim yang juga Adun Sekinchan, Selangor berkata, sekiranya Tun Mahathir sudi bertaubat, maka selepas itu beliau hendaklah memohon maaf kepada PAS, Anwar serta keluarganya secara terbuka.

“Saya seorang bukan Islam tetapi saya menerima konsep halal haram, dosa pahala dan syurga neraka apatah lagi agama Islam (Allah SWT) itu Maha Pengampun.

“Semua orang pernah melakukan kesalahan, jangan berdegil, wajib dan sudah sampai masanya untuk beliau bertaubat serta memohon maaf sesama umat kerana jika enggan, ada bara api neraka menunggu di akhirat kelak,” tegasnya.

Adun dua penggal itu berkata, Mahathir pernah menulis surat kepada Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz menghalang dilaksanakan Kanun Jenayah Syariah II dan hari ini, tiba-tiba beliau pula yang sukakan hukum Islam itu.

Sekiranya masih tidak mahu bertaubat, Swee Lim berkata, tunggulah satu hari nanti Mahathir terpaksa menjawab di akhirat kelak kerana sebagai manusia biasa, tiada apa yang rakyat boleh lakukan terhadapnya.

Dalam pada itu, Swee Lim berkata, apa yang dilakukan Mahathir adalah bertolak dari perasaannya yang kesunyian sekarang dan tidak dipedulikan lagi, lalu keluarkan berbagai kenyataan merapu.

3 comments:

Anonymous said...

salam,

Joke of the year! bodoh punya pakatan haram.

Anonymous said...

memang patutlah lah PAS digelarkan parti ajaran sesat kafir menganjingkan islam pun dia orang boleh sokong. bertaubatlah

Anonymous said...

Hoi kapiaq hang tau dak apa yang hang cakap. Hang bila mampos hang terus ke neraka. Tak adanya syurga untuk kapiaq macam hang. Paham...

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)