Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Saturday, September 17, 2011

cerita mat sabun terkentut dalam lif

Alkisah, beberapa minggu selepas peristiwa ditangkap khalwat dengan bini orang maka Mat Sabun pun teringin nak mengunjungi semula tempat penuh kenangan tersebut.

Semasa dalam lif yang kebetulan penuh sesak, tetiba tanpa sebarang bunyi semboyan mahupun sebarang letupan senapang komunis maka tersebarlah bau yang cukup haprak. Barangkali si penyimpannya telah memeramnya selama beberapa minggu.

Maka riuh rendah lah para penumpang lif itu saling tuduh menuduh.

Namun dengan selamba, Mat Sabun terus membuat pengakuan bahawa dia lah pemilik sebenar punca bau itu.

Kenyataan tersebut rupa-rupanya tidak mampu meredakan keadaan yang hingar bingar malah menimbulkan beberapa polemik baru. Antaranya:

1) Kenapa baunya begitu kuat?
2) Mana lebih busuk, kentut atau tahi?
3) Siapakah yang menghidangkan makanan untuk Mat Sabun?
4) Apakah yang patut dilakukan pada Mat Sabun?
5) Siapa yang patut dipersalahkan? Tukang masak atau tukang pergi pasar?

Dalam kelam kabut itu tiba-tiba seorang kanak-kanak berkata:

"daripada pakcik makcik Semua bertengkar, kan lebih baik tutup je hidung. 'kan semua orang dah tahu bahawa Mat Sabun ni memang kaki kentut! Buat apa nak layan?".

4 comments:

Anonymous said...

Wow kentut... !

Ini fitnah besar di abad ini..

Bohong ! MS dah berpuluh tahun tak kentut.... Gas busuk tu dah disalurkan melalui mulutnya....

Hu hu hu...aku betol...

Cheguman said...

Oo, ye ke? Patut le mulut dia busuk

headbomb said...

kesimpulannya budak kecik pun tau komunis tu pengganas... ini pulak malaun bernama mat shabu dan penjilatnya... hehehe... boleh juga ke blog saya www.headbomb.blogspot.com

Anonymous said...

Xkan nk diam je?mst kte kne soal siasat kn..klu kte diam n trime je ape org kate walaupun itu fitnah(andaikan),minda kte samela mcm budak 2?xsalah klu kte nk tau dgn lbih lg,xbrmaksud kte pembangkang kan..

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)