Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

  • Belajar bekam - Saya pernah ceritakan kesah sepasang auami isteri yang anak2 mereka dihantar belajar ke luar negara dengan perbelanjaan sendiri hasil pendapatan sebagai ...
    7 hours ago

Thursday, March 31, 2011

Nik Aziz perlu jawab SPRM

30 peniaga Pasar Lama MPKB membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi menggesa siasatan dibuat berhubung transaksi wang bernilai RM44.8 juta membabitkan urusan jual beli pasar itu, Bazar Tengku Anis dan Bazar Tok Guru.

Peniaga terbabit mendakwa, transaksi tersebut menimbulkan tanda tanya memandangkan Kerajaan PAS Kelantan dikatakan telah menjual Pasr Lama MPKB dengan nilai RM3.8 juta kepada sebuah syarikat swasta dan pada masa sama membeli tingkat satu Bazar Tengku Anis dengan harga terlalu tinggi iaitu RM18 juta untuk menempatkan mereka di situ.



Jika blogger yang protes dalam internet atau sekumpulan manusia yang entah dari mana berkumpul di tepi jalan, tidaklah Demang heran sangat. Mungkin mereka diupah Najib atau pun Rosmah.


Tapi apabila yang tidak puas hati itu para peniaga yang terlibat secara langsung, masihkah kita nak salahkan mereka? Samai bila kita nak berpegang pada prinsip: ''Tok Guru tak mungkin buat silap!'






Rujukan:
Angin Perubahan

Kelemahan Tabung Usahawan Siswazah

PUTRAJAYA 28 Mac - Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri telah menaikkan jumlah pinjaman Tabung Usahawan Siswazah (TUS) dari RM250,000 kepada RM500,000 untuk menggalakkan lebih ramai lulusan institusi pengajian tinggi menceburi bidang keusahawanan.

Menterinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, di bawah syarat pinjaman yang baru, siswazah juga berpeluang memperoleh pembiayaan sehingga RM750,000 bagi pengambilalihan syarikat.

''TUS turut menyediakan tempoh kelonggaran sehingga 48 bulan kepada usahawan berkenaan berbanding 24 bulan sebelum in manakala tempoh pembiayaan untuk bangunan dan premis perniagaan adalah sehingga 20 tahun.

''Umur kelayakan pemohon pula dinaikkan daripada 35 tahun kepada 40 tahun, pemohon perlu tamat pengajian tidak melebihi 15 tahun," katanya ketika berucap pada majlis perasmian Cabaran Usahawan Muda 1Malaysia di Menara Usahawan di sini hari ini.

Teks ucapan Mustapa dibacakan oleh timbalan beliau, Datuk Mukhriz Mahathir.

Mengulas mengenai syarat pinjaman TUS, Mukhriz berkata, perubahan tersebut dilakukan bagi menggalakkan lebih ramai siswazah meminjam dan menceburi bidang keusahawanan.

''Sebelum ini, jumlah peminjam TUS adalah kurang memberangsangkan kerana syarat pinjaman yang kurang praktikal," katanya.

Tambah beliau, TUS menyediakan pinjaman mudah dengan kadar faedah sekitar dua hingga empat peratus.

Demang salin dan tampal berita di atas (Utusan Online), untuk kta lihat sama-sama di mana kelemahannya.

Ya! Kelemahan utamanya ialah ia tidak meletakkan syarat tambahan iaitu 'siswazah yang menentang kerajaan sama ada semasa atau selepas belajar, dan/atau masih berbuat demikian tidak layak memohon'.

Demang ingin bertanya: "Adakah sama orang yang menyokong dengan yang menentang"?

detail aksi video Anuwar


Parpukari biasanya buat tajuk panas tapi ceritanya taklah panas sangat.

Tapi kali ni memang panas betul. Awas! Baca sahaja dan tak p[erlu berimaginasi.

 lihat sini

perhimpunan desak Anwar letak jawatan

KOTA BHARU 30 Mac – Lebih 200 ahli beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berhimpun secara aman, mendesak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meletak jawatan dan memberi kerjasama kepada pihak berkuasa berhubung siasatan video seks didakwa membabitkan beliau.


Lihat selanjutnya.

Wednesday, March 30, 2011

Eskay cabar Anwar saman

Ungkapan 'lawan tetap lawan' sebenarnya bukanlah ucapan kosong. Buktinya, sudah 12 tahun Anwar menghadapi pelbagai cabaran, dugaan, dan ujian.

Bukan kecik anak cabaran yang perlu Anwar tempuh namun tidak sedikitpun mengendurkan semangat juang yang begitu sebati dalam dirinya.

Semarak api dalam dadanya terus menjulang tanpa bosan.

Api itulah juga yang sentiasa membakar semangat para penyokong setianya sehingga ada yang terpaksa mengorbankan pekerjaan tetap dan sebagai penjawat awam.

Biarpun semakin ramai yang meninggalkannya, namun masih ada yang sanggup menggalang nyawa untuk Anwar.

Begitu hebatnya Anwar... itulah sebabnya Demang hairan kenapa dalam berdepan dengan cabaran Saiful dan Umi Afilda Anwar tak semena-mena menjadi kecut, atau lebih tepat lagi... pengecut.

Terbaru, Dato' Eskay yang merupakan sahabat baik Anwar mengeluarkan cabaran agar menyamannya jika beliau berbohong dalam kenyataan mengenai salah laku seks pemimpin utama pembangkang itu.

lihat selanjutnya di blog Papa Gomo

BN tabur duit di Sarawak



Kempen BN di Sarawak:
Kerajaan hari ini mengumumkan peruntukan RM73.68 juta untuk kerja-kerja menaik taraf dan membaik pulih tiga jenis sekolah di seluruh negeri Sarawak. 




Kempen DAP di Sarawak:
Malaysian Malaysia, semua sama, ma...


Kempen PAS di Sarawak:
Kita akan tubuhkan negara Islam, kita akan tabalkan perlembagaan baru mengikut hukum hudud... (walaupun kita cuma ada LIMA kerusi... syyy!)


Kempen SNAP di Sarawak:
Kita akur berapa sahaja kerusi yang Anwar sudi beri. Tak dapat langsung pun tak apa.


Kempen PKR di Sarawak:
"Tolong la percaya...., semua tuduhan pada I tu semuanya dusta belaka... Konssspiraasiii pringggkat terrrrrtingggiii..! Reformati... reformbasi..."




Sumber berita:
taipingmali

PKR-DAP Selangor anjur pertandingan bazir duit rakyat

Pagi tadi Demang siarkan foto seorang blogger pembangkang yang bukan hebat lakonannya sebagai pejuang Islam dalam blog. Namun akhirnya ditemui foto 'bulan madu' di China yang penuh romantis.

Kalau bulan madu dengan bini, kita peduli apa? Yang menyengalkan mata kita ialah 'pejuang' itu bersama dua wanita cina!

Itu cerita blogger pembangkang. Bagaimana dengan negeri yang dikuasai pembangkang?

Mari llihat di sini bagaimana kerajaan PKR-DAP-PAS di Selangor membaham duit rakyat Selangor dengan mengadakan pertandingan memancing!

Masa kempen PRU lalu, bukan main lagi PKR mengutuk BN. Bila dah dapat..?

Pemuda PAS sokong cadangan TS Rahim Tamby Chik





UTUSAN melaporkan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat,Nasrudin Tantawi bersetuju agar kerajaan menubuhkan sebuah suruhanjaya diraja bagi menyiasat skandal rakaman itu secara menyeluruh dengan berteraskan prinsip kebenaran, keadilan serta ketelusan.Nasrudin menyambut baik cadangan supaya pemimpin Pas dan parti pembangkang lain dijemput sebagai pemerhati dalam suruhanjaya tersebut percaya, jika siasatan dilakukan tanpa niat untuk memerangkap,rakyat akan menerima hakikat sebenar di sebalik video itu.


Nampaknya pendirian Pemuda PAS ini senada dengan saranan Rahim baru-baru ini yang meminta semua badan mempunyai wakil dalam suruhanjaya tersebut agar dapat melihat dengan mata kepala sendiri.


Beraninya Rahim...


Takutnya Anwar...

Novandri terus bongkar rahsia Twitter Anwar


Apabila blogger Dr Novandri mendedahkan bahawa Anwar berbohog apabila mengatakan dia mengemaskini Twitter di rumahnya ketika aksi video seks dirakamkan, terdapat pemimpin PKR yang mempertikai dakwaan Dr Novandri dengan mengemukakan alasan waktu pada Twitter bukanlah waktu tempatan.

Namun Dr Novandri telah menjawabnya dengan mengemukakan fakta sebenar... Lihat sini

Blogger PAS kantoi

Kalau dilihat pada blog, mereka lah pejuang Islam.

Kalau dilihat pada wajah, toye je...

Rasanya kalau spesis kucing, diletakkan ikan panggang pun tak menjeling.

Tapi...

Rupa-rupanya hanya marah kerana belum dapat peluang. Kalau dapat peluang, walaupun sikit... pheh, memang tak lepas peluang.

Sambutan hambar di Sarawak


Lihat foto-foto tetamu tak diundang...

Klik sini ke blog Rajahmas

Blogger PAS kantoi

Kalau dilihat pada blog, mereka lah pejuang Islam.

Kalau dilihat pada wajah, toye je...

Rasanya kalau spesis kucing, diletakkan ikan panggang pun tak menjeling.

Tapi...

Rupa-rupanya hanya marah kerana belum dapat peluang. Kalau dapat peluang, walaupun sikit... pheh, memang tak lepas peluang.

Tuesday, March 29, 2011

Lagi pemimpin tinggalkan PKR

PETALING JAYA: Timbalan Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) 1 Pahang, Mohd Nor Jaafar mengumumkan keluar parti dan menyertai Parti Kesejahteran Insan Tanah Air (KITA).

Mohd Nor berkata, dia tidak lagi berminat dengan PKR kerana asyik secara membuta-tuli menyerang kerajaan dan bukannya fokus kepada isu-isu yang lebih penting.

“Bagaimana negara nak maju jika kita tak henti-henti menyerang dan mempolitikkan segala-galanya tanpa memfokuskan masalah sebenar rakyat?

“Saya fikir selama ini hanya membuang masa kerana hanya semata-mata mahu melawan kerajaan," ujarnya di sini, Selasa.

Beliau memberitahu, permohonan untuk menyertai KITA telah pun diterima.

“Saya akan serahkan surat peletakan jawtan kepada ibu pejabat PKR minggu ini,'' katanya yang juga merupakan Ketua PKR Jerantut.

Mohd Nor menegaskan bahawa keputusannya itu tiada kena mengena dengan video seks yang mengaitkan pemimpin tertentu dalam Pakatan Rakyat.

“Saya tidak lihat video itu, jadi saya tak boleh komen isu berkenaan."

“Tapi mereka yang terlibat dengan video itu bukan maksum," ujarnya.

Mohd Nor yang juga bekas ahli PAS berkata, dia seorang yang berfikiran liberal.

“Saya bukan 'yes man','' katanya.




Sumber:
Rajahmas

rakaman CCTV bukti terbaru

Dalam keadaan antara percaya dengan tidak, timbul pula berita rakaman CCTV yang menunjukkan seseorang yang amat terkenal berada di bangunan SPA yang dikatakan berlakunya perbuatan mungkar tersebut.

Klik sini

Solat hajat untuk

Seperkara yang Demang amat setuju dengan pihak pembangkang ialah mereka selalu melakukan solat hajat bagi meminta petunjuk daripada Allah Taala apabila terdapat persoalan yang sukar diputuskan.

Namun setakat manakah pihak pembangkang menerima dengan hati terbuka setiap petunjuk yang Allah Taala berikan?

Apabila Anwar Ibrahim disingkirkan daripada kerajaan berikutan aduan salahlaku seks, pihak pembangkang telah mengadakan siri solat hajat secara besar-besaran agar Allah Taala memberikan petunjuk.

Maka seluruh rakyat Malaysia dan penduduk dunia melihat Anwar dijatuhkan hukuman penjara manakala Dr Mahathir terus sihat walafiat hingga sekarang.

Kita juga boleh lihat Anwar semakin merudum reputasinya manakala Tun Mahathir semakin aktif di peringkat antarabangsa membantu ummat Islam di seluruh dunia, termasuk Palestin.


Setakat ini, setiap kali lepas solat hajat, Anwar semakin teruk dan kerajaan semakin kuat.

Alhamdulillah.

Monday, March 28, 2011

Bapa Anwar miliki saham 20 syarikat

Mendengar tuduhan dan ejekan Anwar pada pemimpin tentang kronisme, nepotisme dan sebagainya menyebabkan ramai yang membayangkan kehidupan keluarga Anwar yang penuh kesederhanaan.

Bahkan ramai yang membayangan kehidupan Anwar dan keluarga persis ahli sufi atau wali.

Tak kesahlah apa yang nak anda bayangkan. Jangan bayangkan keluarga Anwar macam sami, sudah lah.

Kepada yang bersangka demikian, sila lihat sini.
Perbincangan hangat mengenai isu video seks bertambah meriah dengan pelbagai teori.

Demang masih berpegang pada andaian bahawa video tersebut adalah sandiwara terbaru Anwar Ibrahim untuk sekurang-kurangnya dua alasan:

Pertama, bagi mengalih perhatian khalayak daripada isu DNA yang enggan diserahkannya pada mahkamah.

Kedua, konspirasi bersama Trio Dato' bagi meninggalkan kesan pada rakyat bahawa tuduhan terhadap Anwar selama ini hanya rekaan dan konspirasi peringkat tertinggi. (samada TS Rahim tertipu atau memang sengaja berada dalam pakatan itu adalah satu perkara lain).

Sebentara tadi Demang lihat di blog sahabat Demang Papa Gomo mengenai teori baru bahawa rakaman video seks tersebut dibuat oleh DAP. Rakaman tersebut akan disimpan untuk digunakan terutamanya semasa Anwar Ibrahim menjadi PM kelak.

Demang hormati teori tersebut kerana 'sudah terang lagi bersuluh' tentang usaha DAP yang tidak berselindung ingin mengangkat Anwar menjadi PM. Walhal Karpal sendiri pernah mengaku memiliki bukti kesalahan seks Anwar semasa Anwar masih menjadi TPM.

Walaupun sudah ada dua teori baru namun kedua-duanya menjurus pada satu kesimpulan: Anwar tidak seharusnya diterima sebagai PM.

Video seks konspirasi jatuhkan Najib?

Isu skandal seks terbaru melibatkan ‘pemimpin PKR’ masih hangat.
 
Pemimpin PKR? Kenapa tak katakan sahaja terus terang Anwar Ibrahim? Ya, sebab belum pasti. Sebenarnya banyak sangat yang kabur dan bertandatanya dalam isu tersebut.

Itu sebabnya di celah kekalutan itu terdapat juga yang bertindak ‘reverse’, termasuklah Demang. Maksud Demang ialah menoleh sebentar, menyorot ke pangkal cerita dan meneliti sekali lagi rentetan peristiwa.

Pertama, adakah video seks tersebut BENAR? Maksud Demang adakah ia bukan satu lakonan?

Katakan begini:
 Anwar tidak dapat menahan gejolak nafu (keperluan biologi) lalu mendapatkan perkhidmatan seks daripada seorang pelacur. Tanpa berfikir panjang Anwar ke sebuah hotel, menempah seorang pelacur dan aktiviti seks pun berlaku.

Anwar tidak sedar bahawa terdapat kamera tersembunyi yang bersedia merakam perlakuannya secara percuma di situ! (percuma tetapi amat berharga!)

Teori ini boleh diterima berdasarkan pesanan orang tua-tua ‘jerat tidak pernah lupakan pelanduk sedangkan pelanduk-lah yang sering lupakan jerat’.

Kedua, ataukah video itu hanya sebuah lakonan?  Maksud Demang lelaki tersebut bukannya Anwar tetapi seseorang yang mirip wajah Anwar atau disolekkan seperti Anwar.  Orang Siam atau Indon boleh diupah dan kemudian disuruh menghilangkan diri. Yang penting, apabila air mani pada pelacur tersebut dikaji maka ia bukan milik Anwar!

(Dalam kes ini sudah tentu Anwar tidak boleh berlakon sebab jika Anwar yang berlakon...(?)  dalam kes perlakuan seks, berlakon atau ‘real’ sama sahaja tarafnya!)

Teorinya mudah; Apabila siasatan menyeluruh dibuat, ditambah pula dengan penubuhan badan penyiasat khas atau suruhanjaya diraja, maka didapati lelaki tersebut bukannya Anwar. Siapa yang malu?

Setakat malu masih tidak mengapa lagi. Tidakkah hal ini akan dijadikan rasional oleh Anwar untuk mengajak rakyat mempersoal semula semua pertuduhan yang dihadapkan kepadanya selama ini?

Dengan adanya Rahim Tambi Chik yang terlibat secara langsung dalam kes pertama Anwar 12 tahun dahulu maka dua kes tersebut mudah dipadankan. Jika video yang dicanang Rahim kali ini palsu, maka peratusan untuk palsunya buku ’50 Dalil Anwar Tidak Boleh Jadi PM’ yang dibiayai Rahim dulu berkemungkinan palsu adalah besar.

Lanjutan dari itu Anwar akan mendakwa tuduhan terhadapnya dalam kes Saiful juga sebenarnya direka bagi menyingkirkannya daripada arus perdana politik!

Bagi Demang isu kali ini hanyalah permainan politik peringkat atasan. Dalam politik apa-apapun boleh berlaku. Keyakinan Demang terhadap kesahihan video tersebut bukan lakonan hanyalah kerana yang membawa isu ini ialah TS Rahim yang dikenali sebagai musuh ketat Anwar Ibrahim.

Namun sekali lagi kita perlu ingat bahawa dalam politik apa-apapun berkemungkinan! Jangan lupa bahawa Rahim adalah sebahagian daripada ‘Team Wawasan’ dengan Anwar selaku ketuanya.

Mana tahu, Rahim sudah bosan menanti terlalu lama di luar gelanggang manakala Najib belum nampak bayang pun untuk memasukkan namanya pada mana-mana posisi yang sesuai.

Tidak musatahil ‘team wawasan’ diberi nafas semula dengan jaminan Rahim menjadi TPM di bawah Anwar!

Sesiapapun tahu, apabila Rahim menawarkan diri untuk bertanding dalam pemilihan UMNO tidak lama dahulu bermakna impian Rahim dalam politik masih belum padam. Lagipun, orang politik bukanlah reti sangat buat kerja lain selain berpolitik.

Keyakinan Demang ialah isu ini hanyalah permainan politik yang mempunyai banyak serampang, bukan setakat serampang dua mata.

Mari kita lihat nanti, siapa yang sedang menjerat siapa dan siapa pula yang terjerat?


Foto hiasan:

Bantu Jepun atau Myamar II


Demang ucapkan tahniah kepada yang sudah memberikan sumbangan terhadap negara Jepun yang ditimpa malapetaka.

Sementara itu Myamar juga baru ditimpa bencana alam.

Nak bantu yang mana?

Yang terbaik, bantulah-kedua-duanya. Namun jika terpaksa membuat pilihan, Demang akan utamakan Myamar. Kenapa? 

Banyak sebab. Antaranya, bangsa Jepun pernah biadap dengan bangsa kita. 

Selain itu, Jepun negara maju dan kaya. Takkan-lah mereka tiada simpanan yang cukup.

Jepun juga selalu menyebelahi Amerika menindas negara Islam.

Setakat ini Demang belum lagi menderma tabung bencana Jepun sebab Demang tidak jumpa alasan yang sesuai untuk melakukannya.

Demang rasa Myamar memang wajar dibantu.

Lihat berita penuh tentang bencana di Myamar:

YANGON 26 Mac - Pasukan penyelamat hari ini berhadapan kesukaran untuk tiba ke kawasan yang dilanda gempa bumi kuat di pedalaman Myanmar yang meragut 75 nyawa sehingga mengakibatkan jalan raya terbelah dan rumah-rumah penduduk menjadi timbunan kayu.

Gempa bumi sekuat 6.8 pada skala Richter yang menggegar semalam itu melanda timur Myanmar yang bersempadan dengan Thailand dan Laos.

Pekan Tarlay, Tachileik dan kebanyakan perkampungan berhampiran negeri Shan dilaporkan terjejas teruk akibat bencana gempa yang memusnahkan beratus-ratus rumah dan menumbangkan bangunan kerajaan itu.
Beberapa gambar yang ditunjukkan di televisyen Thailand dan media menyaksikan jalan-jalan raya terbelah dua, jambatan musnah dan rumah-rumah menjadi timbunan kayu.

Seorang pegawai Myanmar berkata, jumlah angka korban hari ini masih sama seperti 75 orang semalam termasuk seorang wanita yang maut di Thailand.

"Namun terdapat beberapa kawasan masih tidak dapat dimasuki ekoran masalah komunikasi dan pengangkutan. Angka korban mungkin akan meningkat," katanya.

Wakil rakyat Tachileik dari parti Parti Demokratik Kebangsaan Shan, Sai Thein Aung berkata, beliau baru sahaja dapat berhubung dengan kawasan itu, tetapi kebanyakan talian telefon masih terputus. - AFP


Sumber berita:

soalnya, benar atau tidak?

Bagi Perdana Menteri soalnya sama ada rakaman itu benar atau tidak adalah sangat penting.
“Sebab kalau benar maknanya ada satu perbuatan mungkar yang berlaku. Itu perkara utama yang perlu ditentukan," katanya.

"...sebab ada pihak condong untuk bangkitkan soal konspirasi dan sebagainya jadi ini mengalih dari soal pokok sama ada berlaku atau tidak perbuatan yang mungkar itu dan dirakamkan atau tidak," tambahnya.

Demang setuju dengan Najib dalam hal ini. Lakonan ke, konspirasi ke...  yang penting adakah ia benar?

Demang ada sesuatu untuk dikongsi bersama anda esok.

Insya-Allah,jengah semula Waadat jam 10.00 pagi esok.

Bantu Jepun atau Myamar?


Demang ucapkan tahniah kepada yang sudah memberikan sumbangan terhadap negara Jepun yang ditimpa malapetaka.

Sementara itu Myamar juga baru ditimpa bencana alam.

Nak bantu yang mana?

Yang terbaik, bantulah-kedua-duanya. Namun jika terpaksa membuat pilihan, Demang akan utamakan Myamar. Kenapa? 

Banyak sebab. Antaranya, bangsa Jepun pernah biadap dengan bangsa kita. 

Selain itu, Jepun negara maju dan kaya. Takkan-lah mereka tiada simpanan yang cukup.

Jepun juga selalu menyebelahi Amerika menindas negara Islam.

Setakat ini Demang belum lagi menderma tabung bencana Jepun sebab Demang tidak jumpa alasan yang sesuai untuk melakukannya.

Demang rasa Myamar memang wajar dibantu.

Lihat berita penuh tentang bencana di Myamar:

YANGON 26 Mac - Pasukan penyelamat hari ini berhadapan kesukaran untuk tiba ke kawasan yang dilanda gempa bumi kuat di pedalaman Myanmar yang meragut 75 nyawa sehingga mengakibatkan jalan raya terbelah dan rumah-rumah penduduk menjadi timbunan kayu.

Gempa bumi sekuat 6.8 pada skala Richter yang menggegar semalam itu melanda timur Myanmar yang bersempadan dengan Thailand dan Laos.

Pekan Tarlay, Tachileik dan kebanyakan perkampungan berhampiran negeri Shan dilaporkan terjejas teruk akibat bencana gempa yang memusnahkan beratus-ratus rumah dan menumbangkan bangunan kerajaan itu.
Beberapa gambar yang ditunjukkan di televisyen Thailand dan media menyaksikan jalan-jalan raya terbelah dua, jambatan musnah dan rumah-rumah menjadi timbunan kayu.

Seorang pegawai Myanmar berkata, jumlah angka korban hari ini masih sama seperti 75 orang semalam termasuk seorang wanita yang maut di Thailand.

"Namun terdapat beberapa kawasan masih tidak dapat dimasuki ekoran masalah komunikasi dan pengangkutan. Angka korban mungkin akan meningkat," katanya.

Wakil rakyat Tachileik dari parti Parti Demokratik Kebangsaan Shan, Sai Thein Aung berkata, beliau baru sahaja dapat berhubung dengan kawasan itu, tetapi kebanyakan talian telefon masih terputus. - AFP


Sumber berita:

Sunday, March 27, 2011

Loji Fukushima dalam bahaya



Paras radiasi loji Fukushima meningkat mendadak dengan bacaan pada lopak air dekat reaktor kedua 10 juta kali lebih tinggi daripada biasa.


Sumber:
SMS BH 27/3

Malaysia pula selepas Libya?

Satu persatu negara Islam diserang. Libya, Mesir, Iraq, Iran, Afghan, Pakistan, Palestin ... , ..., ... Melaka, Andalusia...

Mungkinkah selepas ini negara kita sekali lagi diserang setelah serangan pertama 500 tahun dulu?

Jika dilihat dalam senarai di atas, mungkin ada yang tertanya kenapa Mesir berada dalam senarai itu?

Demang tidak silap malah jika anda fikir serangan cuma melibatkan fizikal, maka anda lah yang silap. Mesir cuma bernasib baik kerana US kurang alasan untuk menyerang secara fizikal ketika itu.

Dan, perlu diingat bahawa sebelum serangan fizikal dibuat, serangan 'bukan fizikal' akan dilancarkan terlebih dahulu.

Kini mereka sedang menyerang Sarawak. Lihat sini.

Kenyataan Nik Aziz tentang video seks Anwar

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perbuatan menayangkan rakaman video seks yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin pembangkang bersama seorang pelacur warga China di sebuah hotel kepada pihak media sebagai perbuatan tidak bermoral. (Sinar Harian)

Demang setuju dengan Nik Aziz dalam perkara itu. Cuma Demang nak tanya, jika menayang dan menonton itu tidak bermoral, bagaimana dengan menjadi watak utama dalam video tersebut.

Memanglah kita dilarang membuka aib orang, tetapi orang yang bagaimana?

Dalam kes Anwar Ibrahim, kita dah suruh dia letak  jawatan dan bungkus ‘impian dan cita-cita untuk menjadi PM’  itu ke dalam beg plstik untuk dibawa ke dalam kubur nanti.

Malangnya Anwar enggan. Padahal bukan seorang dua saksi yang tampil memberi kenyataan. Malah simangsa pun sudah mengaku, malah bersumpah dengan nama Allah.

Dan, bukan juga satu kes. Beberapa kes!

Tapi Anwar memilih untuk ‘lawan tetap lawan’ sebab dia ada pengaruh. Anwar juga tahu bahawa manusia mempunyai pandangan yang berbeza. Jika ada yang bersetuju maka pasti ada yang akan tidak bersetuju.

Anwar bermula dengan sentimen itu dan ia mengeksploitasi kelemahan manusia itu dengan baik.

Anwar memang cerdik.

Saturday, March 26, 2011

113 Ahli Pas Gong Tinggi Keluar Parti Dan Masuk Umno


PASIR PUTEH: Seramai 113 anggota PAS cawangan Gong Tinggi dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Semerak di sini, menyertai UMNO pada Sabtu selepas hilang keyakinan terhadap kerajaan PAS Kelantan.
Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman, berkata mereka sebilangan besar terdiri daripada golongan petani telah menganggotai PAS sejak 20 tahun lalu.
"Kami menerima penyertaan mereka dengan pintu terbuka dan menyerapkan mereka ke dalam cawangan UMNO berhampiran," katanya kepada pemberita selepas menerima borang permohonan mereka di Kampung Gong Tinggi, di sini.
Zawawi, yang juga Pengerusi Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Pasir Puteh, berkata cawangan (PAS) itu sebelum ini merupakan kubu kuat parti pembangkang itu dalam DUN berkenaan sehingga sukar untuk ditembusi oleh jentera UMNO pada pilihan raya umum 2008.
Sementara itu, bekas ketua cawangan PAS kampung berkenaan, Mohamad Abdul Rahman, 60, berkata tindakan beliau dan rakan-rakannya menyertai UMNO adalah atas kerelaaan sendiri tanpa paksaan mana-mana pihak kerana kecewa dengan kegagalan PAS membela nasib golongan petani.
Sebaliknya, UMNO walaupun gagal merampas kerusi DUN Semerak, tetapi lebih banyak berjasa kepada rakyat seperti mengeluarkan pelbagai bentuk subsidi selain membina jalan-jalan kampung.
Beliau mendakwa PAS tidak membawa perubahan atau membela nasih rakyat di kawasan itu walaupun diberi peluang memerintah negeri itu lebih 20 tahun.
Rakannya, Ahmad Besasin, 50, berkata beliau sudah menyertai PAS sejak 16 tahun lepas dan mendapati pemimpin parti itu tidak pernah turun padang untuk membantu mereka yang menghadapi kesempitan hidup.
"Kami harap rakan seperjuangan turut mengambil sikap yang serupa iaitu meninggalkan PAS sebab tiada apa yang boleh mereka lakukan untuk membela nasib golongan petani seperti kita," katanya.- BERNAMA


http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2011/3/26/mstar_berita/20110326171724&sec=mstar_berita

tuai rumah larang PKR berkempen

MIRI: Penduduk rumah panjang Tuai Rumah (TR) Nunong Sigat di Nanga Jella, Lambir di sini optimis menolak kehadiran mana-mana parti pembangkang yang ingin datang berkempen ke kawasan mereka sempena pilihan raya negeri ke-10 yang akan datang ini.


Baca seterusnya

Anwar Ibrahim 'hilang'


Dalam sidang akhbar 22 Mac 2011, Anwar memberitahu para pemberita bahawa dia bersama isteri dan keluarganya ketika video seks yang didakwa melibatkan dirinya itu dirakamkan.

Namun Wan Azizah tidak pula mengesahkan kenyataan tersebut ketika ditanya pemberita.

Anwar kemudiannya memberitahu bahawa dia juga sibuk mengemaskini laman sosial Twitter.

Namun beberapa pihak menyangkal alasan tersebut kerana soalan terakhir yang diajukan pada Anwar jam 9.20 malam hanya dijawab pada 11.39 malam.


Apabila Ketua UMNO rasmi mesyuarat PIBG


Pagi ini Demang menghadiri mesyuarat PIBGke-37 di sekolah putera-putera Demang.  Pada pemidang majlis tersebut terpampang nama perasmi iaitu Ketua UMNO cawangan kampung ini.

Kenapa orang politik dalam majlis sekolah?

Inilah yang ramai tidak faham. Demang percaya, ramai pengunjung yang kurang berpuas hati dengan perkara begini. Kata mereka, pendidikan tidak sewajarnya dicampuraduk dengan politik!

Namun Demang mempunyai pandangan berbeza. Bagi Demang tanpa politik bagaimana sistem pendidikan boleh direalisasi? Malah melalui politik (baca, kuasa) lah sekolah-sekolah dapat dibina sebagaimana yang berlaku hari ini.

Contohnya, melalui kuasa politik yang ada pada PakLah (Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi) -lah lulusan agama dari dalam dan luar negara diserap ke jawatan tetap (JQAF). Sebelum ini JQAF tidak ada. PAS pun tidak terfikir apalagi untuk mendesak unit JQAF ditubuhkan dalam sistem pendidikan negara kita.

Namun PakLah dengan kesedaran sendiri membuat keputusan besar menggunakan kuasa yang ada padanya ketika itu bagi mewujudkan unit JQAF.

Berapa ramai ustaz dan ustazah yang memperolehi pekerjaan serta pendapatan tetap lagi berpencen melalui keputusan politik ini?

Seperkara lagi, UMNO di Malaysia bukan sekadar parti politik. UMNO adalah sistem politik orang Melayu. UMNO adalah sistem masyarakat orang Melayu. Bahkan kemerdekaan negara juga diperolehi melalui perjuangan UMNO.

Hanya yang tidak mengenal sejarah bangsa dan negaranya sahaja yang sanggup menyangkal kenyataan ini.

Jika seseorang merasa janggal dengan keadaan ini bermakna ia terkeluar daripada budaya masyarakat Melayu yang mementingkan kemasyarakatan dan menolak individualistik.

Demang percaya, orang yang seperti itu memang tidak peduli dengan kehidupan bermasyarakat. Dengan kata lain, kera sumbang. Jika pun mereka hadir dalam mesyuarat komuniti, mereka hanya tahu memprotes dan membangkang!

Mereka memang cekap dalam mengesan kesilapan orang!

Demang katakan UMNO, bukannya orang UMNO. Yang memperjuangkan kemerdekaan bukan Najib atau Mahyudin. Bukan juga Rosmah Mansor!

Namun nama-nama yang Demang catat tadi adalah ahli UMNO. Najib adalah pemimpin semasa organisasi UMNO. Mahyudin adalah antara pemimpin UMNO hari ini. Mereka dan sekalian pemimpin UMNO lainnya adalah kesinambungan perjuangan UMNO.

Dalam pada itu kita perlu faham bahawa Najib juga seorang manusia seperti kita. Beliau ada isteri dan keluarga. Nama isteri beliau ialah Rosmah Mansor. Sebagaimana  kita hormat pada beliau, maka isterinya juga patut dihormati. Kalaupun tak nak hormat, janganlah dikata, ditohmah dan dicerca sesuka hati!

Kenapa tak dapat tanduk telinga hendak dipulas?

Demang bukan nak menulis mengenai tanduk dan telinga. Demang cuma nak ingatkan bahawa kekecohan yang berlaku dalam politik negara wajib dihentikan segera. Susun atur dan budaya masyarakat jangan dipunahkan begitu sahaja.  Jangan diberi peluang kepada musuh Islam mengambil kesempatan.

Sementara itu kempen di Sarawak sedang berlangsung. Biarlah orang Sarawak menentukan senario politik mereka sendiri. Sebelum ini tanpa PAS dan PKR orang Sarawak hidup tenteram dan harmoni dengan budaya tersendiri.



Demang kasihankan SNAPP yang terpaksa berebut kerusi di tempat sendiri!

Wan Azizah jadi pengerusi suruhanjaya untuk video seks

Terbaru, PERKASA telah membuat sidang khas bagi mendesak kerajaan menubuhkan satu suruhanjaya khas bagi menyiasat kesahihan dan pelaku dalam video seks yang dikatakan melibatkan pemimpin utama pembangkang.

Demang menyokong saranan itu dan turut bersetuju dengan cadangan TS Rahim agar ahli-ahli suruhanjaya tersebut terdiri daripada wakil semua badan penting termasuk daripada PKR sendiri.

PKR tidk perlu gentar dengn penubuhan suruhanjaya ini kerana di dalamnya terdapatwakil mereka sendiri.

Anwar juga tidak perlu takut kerana isterinya sendiri selaku presiden PKR turut menganggotai suruhanjaya tersebut.

Apakata Wan Azizah jadi pengerusinya?

Friday, March 25, 2011

PKR huru harakan rakyat Sarawak

Walaupun Demang belum sempat ke Sarawak, namun laporan sahabat-sahabat di sana bukan sahaja menggambarkan puak pembangkang akan kalah malah isyarat-isyarat yang terpapar menunjukkan pakatan pembangkang akan berkubur di sana. 

Selain kesilapan menghantar si comel Azmin yang memang tidak disukai orang Sarawak, kedudukan SNAP yang terpinggir (atau sengaja dipinggirkan) bakal meramaikan lagi pihak anti PKR di sana. (lihat blog Rajahmas).

Mstar melaporkan:
Presiden SNAP Edwin Dundang semalam berkata tiada ada perbincangan antara parti berpangkalan di Sarawak itu dan PKR, menyatakan beliau kecewa dengan kegagalan untuk mencapai persetujuan berhubung pengagihan kerusi.

Dundang juga mendakwa PKR tamak kerana ia turut mensasarkan kerusi daripada PAS dan DAP. - mStar


source: http://cenangau.blogspot.com/2011/03/apa-dah-jadi-dengan-pembahagian-kerusi.html#ixzz1HbOCKrRH (lihat blog Cenangau

Para penyokong PAS pasti akan kecewa apabila mendapat tahu mereka tidak boleh diberikan lebih daripada 4 kerusi (menang belum tentu) emandangkan orang Sarawak tidak ada alasan langsung untuk memilih calon parti ekstremis itu.

Pendekata, usahkan 10 hari, jika 10 bulan tempoh berkempen pun pembangkang takkan menang di Sarawak.

Seorang sahabat berkata:
Jika lebih panjang tempoh berkempen, pembangkang tidak menang juga. Implikasinya, perpecahan dalam kalangan penduduk tempatan akan makin parah.

Padahal sebelum muncul PKR, rakyat Sarawak hidup harmoni... (sekurang-kurangnya lebih harmoni berbanding Semenanjung).




Zul Nordin siar video lakonan semula

Ahli Parlimen Kulim, Zulkifli Nordin malam tadi menyiarkan di blog beliau video lakonan semula...

Jom kita tengok sama-sama.



Tahniah kepada pembikin video ini kerana cukup kreatif.

Terima kasih.

GAP mengimbas kenangan Anwar Ibrahim

Demang semak rangking blog paling popular di Malaysia melalui www.alexa.com tadi dan mendapati blog GAP berada pada senarai 241.

Tempat ke 241 setelah bersaing dengan semua laman web termasuk Maybank, CIMB, portal kerajaan, akhbar online dan sebagainya adalah satu pencapaianyang amat hebat bagi sebuah blog.

Tahniah GAP.

Siapa GAP? beliau adalah salah seorang penyokong tegar Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu dan antara pemula dalam PKR.

Kebetulan sebentar tadi Demang menemui artikal beliau mengimbas nostalgia 1999 ketika menyokong Anwar. Lihat sini.

Jam Omega sebagai bukti


Pihak pendakwa dalam kes liwat Anwar Ibrahim dijangka akan menggunakan jam Omega milik tertuduh yang ditemui dalam sebuah bilik hotel bagi mendapatkan sampel DNA lelaki itu.

Lihat selanjutnya.

jika ulama tonton video seks Anwar


Apabila 3 dato' tampil dalam siaran berita perdana di TV semalam mendakwa memiliki video seks siaran tertunda Anwar Ibrahim, ramai yang ternganga.

Yang tertutup ialah mulut penyokong PKR.

Namun itu hanya sebentar. Demang lihat di beberapa blog sahabat, para pencinta Anwar Ibrahim mula berkeriau semula walaupun tidak begitu jelas buah butir tulisan mereka.

Sebagai peminat Anwar Ibrahim, mereka berusaha untuk mencari jalan bagi mempertahankan lelaki pujaan mereka itu.

Akhirnya timbul idea untuk menghebohkan bahawa tindakan 'Dato Trio' itu menyimpan dan menonton video seks tersebut adalah satu perbuatan haram.

Para peminat Anwar Ibrahim tersebut mula seronok dengan idea baru itu dan mengulang-ulang di dalam ruang komen blog yang mereka layari.

Demang nak tanya, jika menonton video seks pemimpin PKR itu suatu dosa, bagaimana dengan pegawai pencegah maksiat yang mengintai pasangan zina sebelum menangkap mereka?

Berdosa jugakah para peguam dan hakim yang akan diminta menilai kesahihan pelaku seks dalam video tersebut?

Rupa-rupanya penyokong pembangkang memang cetek pemikiran dan memiliki akal yang singkat.

Tapi, ya lah... kalau mereka cerdik, tak-lah mereka sokong pembangkang.

Thursday, March 24, 2011

AWAS Berita terbaru: gempa, gempar, gegar

 Yang mana anda mahu baca dulu?

Berita pertama (gempa & gegar)
Gempa bumi kuat 6.8 magnitud landa sempadan Myanmar berhampiran China, Laos dan Kemboja, 10 malam tadi, gegaran sehingga Bangkok. (BH 24/3)

Berita kedua (gempar & gegar)
Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik serah video seks yang dikaitkan dengan pemimpin pembangkang kepada polis, termasuk jam tangan Omega. (BH 24/3)

Demang rasa gegaran akibat berita kedua lebih hebat lagi. Silap-silap akan menghasilkan tsunami lebih besar daripada fenomena PRU-12.

Jika kita semak semula sejarah, sebelum 1999 PAS hampir kehabisan bahan api untuk terus bergerak. Banyak cawangan PAS yang cuma tinggal bangunan sahaja

Peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim seolah memberi sumbu baru pada PAS. Kekaguman orang Melayu terhadap cerita perjuangan Anwar semasa menjadi siswa dengan cepat membakar simpati orang ramai.

Orang ramai tidak dapat menerima perkhabaran yang mengatakan pemimpin yang petah berpidato dan berwatak wara’ itu mempunyai tabiat seks luar biasa.

‘Ibarat jong pecah yu yang kenyang’ PAS dengan pantas menyambar peluang untuk kembali bernafas.

Pun begitu, walaupun UMNO kehilangan banyak kerusi dalam PRU-11, kerusi PAS tidak banyak bertambah. Undi yang hilang daripada UMNO beralih kepada PKR.

Terbukti bahawa walaupun UMNO ditolak (ketika itu) PAS bukanlah pilihan orang Melayu.

Hari ini, kemelut dalam PKR semakin memuncak. Mampukah PAS berjuang seorang diri semula seperti sebelum ini?

Atau terbenamnya PKR nanti akan turut menarik dan menyedut PAS sehingga terbenam dan terkambus bersama-sama.

PAS perlu sedar bahawa nyalaan pada sumbu tanpa bahan api yang cukup hanyalah nyalaan sementara. Ia bukan sahaja akan cepat padam bahkan akan memusnahkan pelita itu secara keseluruhannya.



Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)