Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Tuesday, March 20, 2012

PAS merayu u u u



Anak siapa ni?

Demang dapat foto di atas daripada FB seorang sahabat Demang.

Catatan dalam FB tersebut ialah PAS mohon Yayasan Terengganu supaya jangan menarik semula tajaan biasiswa ke atas para pelajar yang terlibat dengan perhimpunan 'bersih'.

Alasan yang diberikan ialah kerana mereka dari keluarga miskin dan kos kursus perubatan yang diambil sangat tinggi.

Bagi Demang, berani buat berani lah tanggung. Masa jadi pengikut Ambiga dulu tak pula fikir keluarga yang amat berharap dapat mengubah nasib mereka setelah tamat pengajian nanti.

Pada keluarga pelajar terlibat Demang nak nasihat, tak perlu lah bersedih sekarang. Mungkin ada hikmahnya.

Pada pandangan Demang pelajar yang tidak tahu mengenang jasa kerajaan yang membantu mereka belajar dari sekolah rendah hingga ke universiti bukanlah anak yang baik.

Tidak mustahil mereka akan lupa juga jasa ibu bapa apabila berjaya nanti dengan alasan:

1) memang dah jadi tanggung jawab ibu bapa membesar dan menyara anak-anak.

2) mereka jadi 'orang pandai' kerana dah ditakdirkan begitu. Ibu bapa tak ada jasa apa-apa.

Alaa, buat apa nak rayu-rayu. Tak malu ke?

posted from Bloggeroid

5 comments:

Anonymous said...

Mereka lebih sygkan PAS berbanding negeri sndri.
Mereka berjuang demi PAS.
Mereka sanggup mati kerana PAS.
Mereka berterima kasih pd PAS, bukannya pada kerajaan T'ganu mahupun k'jaan Malaysia.

Jadi... PAS patut amik alih tanggung jwb YT ni. Jgn kata xder duit. Duit yg Yahudi bagi tu kan byk lagi. Itu belum campur duit memali dan duit derma ceramah tiap2 malam tuh.
Klu kes kecik camni PAS x leh nak handle, mcm mna nak tadbir Malaysia?

Anonymous said...

Salam alaykum semua.

Setuju benar dgn tulisan Waadat! Kata pejuang Bersih Ambiga. Pegi mintak tolong kat Ambiga sana!! Pegi mintak tolong kat PAs sana!! Apa merayu pada kerajaan Umno 'Ganu tu! Bukan ke Pas udah mengkafirrr-kannn Umno?!

- 3rd Force-

Anonymous said...

mase susah mintak tolong kerajaan. dah tolong. kate kerajaan kejam zalim macam-macam lagi. kena tarik bantuan. merayu pulak lagi. manusie ape macam ni

manjung said...

ate padan muke keme. dulu nak tunjuk terre sangat la ne ambek keme. minta le kat bang non. bang non mesti boleh tolong punye tapi dengan syarat le... nak tahu syaratnye tanya bang non...hehehe

anti bohmau said...

jgn dilayan budak2 bodoh tak pandai bersyukur & berterima kasih ni! elokla mrk pohon bantuan pas & ambiga shj krn pendirian mrk sama dgn pas & ambiga yg suka melihat org2 melayu melarat!!!! masa budak2 belajar pas & ambiga kacau hasut suh tentang kerajaan. bila budak2 bahlol ni dah susah mengapa tak tolong???

dato azizan pun buang pljr kuin yg berdemo hari tu!! marahla ka pemimpin pas tu! mengapa nak marah kerajaan BN shj???

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)