Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Tuesday, July 3, 2012

Kita tak perlu HALAL



Demang fikir kita tak perlukan logo ini. Bahkan ia makin merugikan kita.

Demang dah protes logo ini sejak zaman Paklah lagi. Ternyata telahan Demang benar. Semakin lama semakin merugikan. Ia membunuh pengusaha muslim.

Syarikat-syarikat gergasi semakin menguasai pasaran. Pengusaha kecil muslim gulung tikar dan akhirnya makan gaji dengan syarikat besar.

Oh ya, JAKIM kena lebih kreatif dalam membantu ekonomi ummat Islam. Jangan bagi alasan bahawa 'itu bukan kerja Jakim!'

3 comments:

canang said...

Apa yang ruginya?? Lesen logo halal ni bukan dibuat untuk tiap2 bulan atau tiap2 penggal.. Halal melindungi hak orang Islam dalam memilih makanan dan bebas subhah. Kalau fikir kerana rugi baik jual goreng pisang dengan keropok goreng jer...sapa tak kacau. Tak yah mintak lesen logo halal

Anonymous said...

bagi aku logo halal tak berguna langsung, sebab orang kafir boleh letak logo tu di premis masing-masing, sedangkan makanan yang disediakan belum tentu halal dan bersih, orang kafir pun makan bangkai, inikan pula nak beri kita makan makanan halal dan bersih.

rumah sembelihan patut diberikan hanya pada orang Islam sahaja, aku bukan percaya pada orang kafir sebab mereka pun makan bangkai, apa ada pada logo halal, logo halal bukan boleh bercakap memberitahu ada penyelewengan dalam sembelihan huhu.

Cheguman Waadat said...

Canang, rugi bukan bermaksud kos utk mohon logo tu tapi dari segi ekonomi ummat Islam jangka panjang. Soal makanan org Islam biarlah diuruskan org Islam.

Saya setuju dgn anon di atas bhw pusat sembelihan hanya diberi pada pengusaha Muslim shj.

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)