Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, July 4, 2012

Terbaru: kerajaan selangor lesap 1b


Foto di atas menunjukkan CHUA Tee Yong menunjukkan salah satu dokumen berhubung transaksi bernilai RM1 bilion melibatkan Kerajaan PKR Selangor pada sidang media di Wisma MCA, Jalan Ampang di Kuala Lumpur, semalam. -

Laporan: UTUSAN/FAUZI BAHARUDIN

KUALA LUMPUR 3 Julai - Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor didakwa terbabit dalam penyelewengan bernilai hampir RM1 bilion dan ia dikatakan dibuat dengan berselindung di sebalik pelan ‘menyelamatkan’ Talam Corporation Bhd. (Talam) yang dibebani hutang, dua tahun lalu.

Penyelewengan didakwa berlaku dalam dua bentuk iaitu membabitkan pembelian ‘penuh tanda tanya’ ke atas aset Talam berjumlah RM676 juta serta ‘misteri’ ke mana peruntukan RM392 juta yang diluluskan pada 2009 bagi menyelesaikan hutang syarikat itu dibelanjakan.

Perkara itu didedahkan Ketua Biro Muda Profesional MCA, Datuk Chua Tee Yong, selepas terkejut apabila mendapat maklumat kerajaan PKR Selangor belum menjelaskan hutang milik Talam ke atas beberapa buah syarikat meskipun bajet sudah diluluskan.

Demang tahu, bagi penyokong PKR berita di atas mungkin satu manipulasi tambahan pula ia dikeluarkan akhbar Utusan Malaysia.

Apa nak susah. Jika berita tersebut tidak benar maka kerajaan selangor boleh ambil tindakan undang-undang.

Selagi tiada penafian di mahkamah maka rakyat anggap ia benar.

Kalau tak percaya pada mahkamah, maka kita janganlah percaya pada keputusan mahkamah terhadap kes liwat anwar ibrahim semalam.

Tak gitu?

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)