Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Monday, May 6, 2013

Cina silap besar



Ramai yang berkata orang Melayu ditipu kaum cina sekali lagi kali ini.

Bagi Demang, tidak! Bahkan kaum cina yang tertipu diri sendiri akibat ketamakan mereka untuk menguasai ekonomi dan kuasa politik sekaligus.

Keghairahan memberi undi pada pakatan pembangkang yang diharap akan membentuk kerajaan menyebabkan kaum cina bakal tiada wakil dalam kabinet baru nanti.

Orang tamak selalu rugi!

Bagi Demang orang Melayu berada pada kedudukan terbaik saat ini. Asasnya sudah ada. Tinggal lagi menyusun strategi yang mantap bagi memperkasa Islam di Malaysia.

Jika sebelum ini MCA dan Gerakan selalu menjadi alasan sehingga hak orang Melayu makin terhakis, kali ini UMNO tidak perlu lagi memberi muka pada mereka sebab mereka sendiri telah mengkhianati perjanjian yang telah dipersetujui.

Hari ini kita sudah berada di.landasan yang betul. Kita cuma isikan kemenangan ini dengan agenda yang betul dan laksanakan dengan cermat.

Demang amat yakin, Najib mampu melakukannya. Beliau keturunan orang baik-baik. Faktor keturunan itu penting. Lihat bagaimana Allah melantik nabi daripada satu jurai keturunan yang sama.

Insya-Allah.

22 comments:

Anonymous said...

Betul tu. cina xde peluang dlm kabinet tahun ni. Tapi aku respek sama chua soi lek. Bagi aku soi lek seorg politician yg jujur. Nasib tak menyebelahi MCA sebab pengundi cina terlalu bodoh

Ghazali said...

Betul. Masyarakat Cina di Malaysia kini dikaburi mata mereka dengan ketamakan kuasa ekonomi dan politik. Tidak ada apa yang lebih penting bagi mereka selain dari wang dan wang. Insya Allah jalan keluar bagi orang Melayu telah ditunjukkan. Bersatulah wahai bangsaku.

Anonymous said...

Jgn bg cina cina yg tak reti bersyukur dan berterima kasih ni dpt jawatan menteri, kepada PM Ds Najib, utamakan Melayu- islam , dah munking bagi sikit kemudahan utk kaum india, kaum cine abaikan, dorang tak sokong pon kita menang jugak,

Bg aku "Buy Chinese Last" akau aku praktikkan, biar kita tgk sape yg mintak nyawa lepas ni, MELAYU ISLAM kena BERSATU, baru masa depan ANAK CUCU KITA DAN TANAH AIR KITA TERJAGA DAN DI BELA

megat said...

Aku kadang2 pelik masih ada melayu yg mengatakan pengundi cina bijak apabila mengundi. Pada aku, itu bukanlah bijak tapi bodoh, gelojoh,tak setia dan tamak.Setuju dgn waadat, mereka sebenarnya telah masuk lubang yg dikorek sendiri. Chua soi lek lagi bodoh, kerana membiarkan akhbar mca the star membalun umno dan kjaan. DSN, jgn takut mgambil tindakan berani, tak popular dan drastik. Jgn terlalu lurus,bukan semua org baik seperti yg kita sangkakan.Lantiklah menteri dikalangan bumiputera sabah dan sarawak yg setia. kotakan janji chua soi lek yg menolak jawatan dlm kabinet sekiranya mereka kalah.

Anonymous said...

Cina bukan silap besar tapi BIJAK BESAR....yg bodoh besar sekali ialah kita Melayu Pas dgn Melayu PKR

Anonymous said...

Aku sebagai agen insurans melayu memohon sgt pd bangsaku tolonglah jgn beli insurans dr bangsa cina yg tak kenang budi ni.. Sepanjang 10 thn bekerja sbg ajen insrans takda sorg cina pun yg beli dr ajen melyu kalau ada pun just utk win2.. Tetapi org melayu yg beli insuran dr org cina ni terlalulah ramainya kononnya cina ni servis bagus.. Org cina tak blh jual ins pd org cina sbb market mereka dah tepu so mereka beralih pd org melayu dgn muka pura2 manis tetapi dibelakng mereka menikam kita..selepas pru13 ni mereka telah menunjukkan sikap sebenar mereka.

Malaysian Cybertrooper said...

Kemenangan tipis kebanyakan calon-calon BN haruslah dijadikan satu petunjuk bahawa perpecahan di kalangan Bangsa Melayu sudah terlalu teruk.

Malah saya ada menulis dalam blog saya bertajuk "Melayu Di Ambang Kehancuran" tentang agenda besar Cina ini.

Malah ada seorang teman saya yang berbangsa Inggeris amat membenci bangsa Cina dan apabila saya menanyakan sebabnya, beliau menyatakan bahawa "Cina ini ibarat penyakit Kanser".

Sekarang mereka sudah menular di Johor. Kita lihat apa akan jadi dalam tempoh 5 tahun mendatang. Cuma saya harapkan 5 tahun mendatang ini tidak terlambat untuk Melayu lain sedar tentang mereka ini.

http://mycybertrooper.net.ms

bravoria said...

Buy chinese last kempen kena dimulakan sebagai balasan atas dasar perkauman kaum tersebut yg menolak politik kesederhanaan BN

Anonymous said...

Njib kena tipu hidup hifup..Takkan tak dapat maklumat dari akar umb dan media sosial..? Seba. Tu najib dok buang duit pada sekolah cina, janji itu jani ini. Undi tak dapat jugak meka nak nuar jadi PM itu aja. meka nak kuasa Politik. SB dan punahsihat BN gagal. Syok sendiri. Org keliling Najib sebenarnya NAJIS..pegawai kerajaan di atas oun ada jenis tikam belakang, maklumat bocor. Dalam pejabat pun ramai musuh..nak ambil hati vina najib sanggup bina universiti kat Malaysia, warga meka da ramai di sini, kawin org sini ..Tidak menjadi pengundi hantu ka meka.. Bangla kawin sin beranak cucu d sini tak boleh puak meka boleh..4 ribu Penjawat awam di putra jaya sokong PAS ..Dan seluruh malaysia undi Pos ke Pakatan, Undi awal pun da swing ke pakatan, NAJIB masih nak bei duit dan tunaikan aku janji nya.. tak payah lah..

Anonymous said...

Aku punya insurance kereta nak mati...selama ni aku beli dengan cina...sekarang mana melayu yang boleh jual insuranse kereta. Aku pakai Curtis atau AIA...nak le yang sama atau package lebih baik....di Penang/Lunasscir

Anonymous said...

Bloggers... pls come-up list of usahawan Melayu di setiap bidang....di setiap negeri. Jangan melayu berhati cina sudah le...

We need to start from somewhere..

Aku anti-cina!!!

Anonymous said...

Kerajaan perlu menerangkan sejelas-jelasnya kepada rakyat bahawa harga barangan sebenarnya dikawal oleh monopoli kaum mata sepet.

Jgn biarkan mereka menuding jari kepada kerajaan setiap kali ada kenaikan harga barangan, ini adalah angkara mereka sendiri!!

Pecahkan monopoli kaum mata sepet dalam perniagaan..mereka lah sesungguhnya yg menaikkan harga barang-barang seharian..dan juga harga rumah sebab mereka yg kawal semua bahan binaan..

Setiap hari ratusan juta RM yg mereka sebat melalui monopoli ini keatas rakyat MAlaysia..mereka adalah pengkhianat kepada bangsa Malaysia.

Tidak ada penyelewengan yg lebih besar yang dilakukan di Malaysia ini yg melebihi penyelewengan monopoli kaum ini..

Hapuskan monopoli ini, dan dapatkan kembali duit Rakyat!!!

tobeng said...

Sorry to say...najib tu berhati cina.Tengoklah lepas ni najib akan lebih kuat membodek cina dengan srjk lah,universiti cina lah...dan macam2 peruntukan lagi.

Kita TUNTUT najib jangan bagi jawatan menteri pada cina sebagaimana yg pap s'pork dulu buat bila melayu reject pap.

Najib kena ingat kita yg susah payah menyokong dia dan bn tapi bila diberi kuasa dia masih lagi menyebelahi cina.

awang hitam said...

Hidup DAP dan pakatan Rakyat......

Anonymous said...

CNY JANGAN DISAMBUT LAGI,TERHEGEH BUAT MAKAN BESAR,MENARI NAGA PUKUL GENDANG LAST2 KENA TIKAM

Anonymous said...

nak Brim PM bagi Brim undi tak jugak...dah dah la asip bagi je...

Anonymous said...

Tapi skrg ni kita jgn lupa bahawa UMNO mungkin akan ditikam jugak. So kalau nak selamat cepat masukkan Anwar dlm penjara. Jgn lupa 16/9

Anonymous said...

SEKARANG KITA TOLONG MELAYU MENIAGA DAHULU..

BOIKOT STARTS..

Anonymous said...

Ini juga adalah petunjuk daripada Allah. Allah memberi petunjuk kepada dan sebagai hambanya berfikirlah wahai bangsaku. Bersatulah bangsaku Umno dan Pas. Agama menjadi kuat, Melayu menjadi kukuh. InshaAllah.

Anonymous said...

Semua ini kerana DSI.kebaikan dan khimahnye kita sama2 cari.insyallah MELAYU TAKAKAN HILANG D BUMI KITA.

Anonymous said...

walaupun aku penyokong PR tp ada kebenaran juga tulisan penulis ini. aku ada beberapa cadangkan pertama diharapkan agar lepas ini dasar pendidikan negara di rombak besar2an seperti menwajibkan bangsa Melayu mempelajari bahasa cina dan india dan juga mengurangkan sedikit demi sedikit SRJK C dan T. Kedua diharapkan Kerajaan BN Menambahkan bajet untuk membantu golongan miskin melayu di kampung mahupun di bandar agar seimbang dengan pendapatan bangsa lain yg semakin tidak terkawal dan tamak. Ketiga Kerajaan hendaklah berunding dengan jabatan agama negeri dan kalau boleh cuba ajak sekali PAS duduk semeja utk membincangkan cara memperkasakan akidah umat islam serta meminda undang2 Syariah menjadi lebih teratur bersesuaian hukum Hudud.

Anonymous said...

Melayu Kedah Perlis Tgganu Perak dan Negeri Sembilan dulu tak sokong kini sudah kembali pada perjuangan BN /UMNO cuma Melayu Budu Kelantan yang tak sedar diri hamba cina DAP...ini lah hasil tarbiah tok guru pluralisme nik aziz dan anwar ibrahim...pada melayu budu layak berkerja sektor swasta company cina bukan sektor kerajaan...ini FAKTA MELAYU BUDU...diberi peluang ke sektor kjaan,nak biasiswa kjaan bagi..habis budu sepah dibuang dan bagaikan beri dubu dibalas tuba....budu(h)oh budu....20 tahun hahis tarbiah PAS tok guru...jadi hamba cina DAP... pada ketua jabatan di sektor kerajaan fikir-fikir kan ragam melayu budu ni..

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)