Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Thursday, October 30, 2014

Berita penting yang diabaikan

Berita 1:

PERTUBUHAN BANGSA-BANGSA BERSATU: Palestin menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNSC) mendesak Israel agar membatalkan segera hasratnya untuk membina lebih banyak rumah di kawasan pendudukan Yahudi, pada mesyuarat tergempar bagi meredakan ketegangan di timur Baitulmaqdis.


Berita 2:

Selasa , 28-10-2014 - Sumber perubatan Palestin melaporkan , pada hari Jumaat, terdapat ramai penduduk , termasuk kanak-kanak, telah cedera selepas tentera Israel menyerang sebuah tunjuk perasaan secara aman di pintu masuk utara bandar Hebron, di bahagian selatan Tebing Barat yang diduduki Israel secara haram .
Saksi mata mengatakan ratusan rakyat Palestin berarak di bandar memprotes pelanggaran Israel secara berterusan itu, terutama serangan berterusan terhadap Masjid al -Aqsa di Yerusalem , sebelum tentera melepaskan berpuluh-puluh peluru logam bersalut getah dan bom gas kepada mereka.
Sumber perubatan berkata beberapa penduduk cedera, termasuk seorang kanak-kanak , 7 tahun, yang mengalami kecederaan sederhana dan dipindahkan ke rumah sakit setempat . Dalam berita berkaitan, pertempuran terjadi di kem pelarian ‘ Aida , di utara Bethlehem , setelah beberapa jip tentera Israel berusaha melakukan serangan.

Kedua-dua berita tersebut adalah berita semasa. Kanak-kanak yang cedera itupun Demang rasa masih belum sembuh. Namun siapa yang peduli dengan berita tersebut selain ahli keluarga dan mereka yang terlibat?

Agaknya berapa ramai yang masih menghindari produk Yahudi dan konco-konconya? Berapa ramai pula yang memboikot sekadar malu pada orang lain dan setelah nampak reda, kembali membeli dan melahap produk musuh Islam?

Meihat pada keghairahan Yaahudi membina perumahan untuk bangsa mereka di kawasan Palestin, terkenang lah Demang pada keghairahan pemaju perumahan kaum cina dan bukan cina (baca: Melayu) yang membeli tanah orang Melayu untuk dibina rumah-rumah yang tidak mampu di beli orang Melayu.


Pemimpin Melayu pula terus dungu dan beku rasa & minda. Langsung tidak ada idea untuk mengambil langkah proaktif bagi menyediakan rumah mewah tapi mampu dibeli oleh orang Melayu.

Macamana nak menyediakan rumah mewah tapi mampu dibeli oleh orang Melayu? Eh, kalau itu pun tak reti nak fikir dan tak tahu nak cari jalan, letak jawatan sahaja lah.

1 comment:

Anonymous said...

Siasan adik Ahmad Maslan memiliki Bentli..

Apa bisnes beliau..Jula daging? Buat tayar atau ambil komisyen jual lesen? menggadai negara?

SPRM perlu bertindak

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)