Minyak Morhabshi (Add by Morha Mart)

yang istimewa

Tuesday, July 28, 2015

berhak ke najib pecat muhyidin

Terkejut?

Demang  cuba untuk terkejut dengan keputusan Najib memecat timbalannya hari ini. Namun tidak dapat terkejut sangat.

Yang Demang akan terkejut ialah jika Muhyidin tidak dipecat. Memang patut dihairankan.

Sebaik sahaja menerima berita pemecatan itu tadi, kata Demang dalam hati, ini kali pertama rasanya Najib bertindak dengan betul sebagai seorang ahli politik dan sebagai orang paling tinggi selepas YDA.

Jawatan TPM tidak sama dengan jawatan PM walaupun perbezaannya cuma huruf 'T'. PM wajib dilantik dan ia bermula dengan proses PRU dan calon yang layak dibawa untuk diperkenan oleh YDA.

Apabila PM sudah dipersetujui oleh YDA maka PM akan melantik dan membentuk kabinet beliau. Berapa bilangan ahli kabinet dan apa kementerian yang nak dibentuk, terpulanglah pada PM.

Jangan lupa, jawatan TPM pun menjadi hak mutlak PM. Jika PM merasakan beliau tidak perlu timbalan, maka beliau boleh membiarkan jawatan itu kosong.

TPM bukan sekadar menggantikan PM jika beliau tiada malah bertugas sepanjang masa di samping PM. TPM bukan seperti guru ganti yang hanya datang ke sekolah apabila guru tertentu bercuti (biasanya guru perempuan cuti bersalin).

Biasanya TPM ada fotfolio beliau sendiri yang ditentukan oleh bos beliau. Siapa lagi. Os beliau kalau bukan PM?

Secara mudahnya, TPM mesti sentiasa menyokong PM kerana itulah satu-satunya sebab kenapa seseorang TPM dilantik.

Oh ya. Tulisan Demang ini tiada kena mengena dengan isu yang dibawa oleh TSMY dan perlu diingat meski TSMY tiada dalam kabinet dan kerajaan, beliau masih Timbalan Presiden UMNO.

Tahniah pada DS Zahid Hamidi, bakal PM Malaysia. Ada sebab Demang menyokong beliau. Walaupun beliau juga tidak sempurna namun beliau ada usaha untuk mengikuti cara sultan Muhammad alFatih membina negara.

Insya-Allah.

7 comments:

Anonymous said...

Tengok cara dia cuba mengaitkan pennggugurannya dgn. kritikan dia pd. IMDB kononnya - LICIK betul!

Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya olehsi PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS-PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu disyaki nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya! Bukan main lagi di majlis harijadi bapa dia baru-baru ini, dia dikelilingi si puak-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN, serta TAUKEH-TAUKEH PENJILAT dia!

Org. KEDAH pilih UMNO utamanya, bukan pilih anak beranak PENGKHIANAT- yg. pandai BERPURA-PURA selama ni – maka ambil balik KEDAH dari keturunan PENGKHIANAT ni!

Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA! Dah tiba masanya MANGSA-MANGSA PEMBUNUHAN KEJAM ni dapat PEMBELAAN akhirnya!

Nek Tempoyak.

KERIS BERAYON said...

1. Hingga ke hari ini, pihak yg mendesak DS NAJIB belum kemukan bukti kukuh terdapatnya salah laku 1mdb. Malah laporan interim PAC juga dapati tiada apa yg meragukan mengenai 1mdb.

2. Setakat sy menulis ni, hanya kata2 dan maklumat tidak sahih yg keluar dari SR, WSJ dan berita pro PR yg membuat pelbagai dakwaan. WSJ dan NYT tidak dipercayai oleh rakyat AMERIKA SYARKAT malah antara journal yg bersifat TABLOID. Namun di Malaysia rakyat negara ini amat terpengaruh dengan berita dari sumber yg langsung tak ada kredibiliti ini.

3. DS NAJIB telah menjawap segala tuduhan yg dilemparkan namun jawapan beliau tidak diterima. Malahan wang rm700juta yg asalnya dituduh diberikan kepada jho low dan kemudian kononnya PETROSAUDI telah menipu wang tersebut, akhirnya pula dikatakan dimasukkan ke dalam akaun DS NAJIB. Dimana konsistensi tuduhan ini? Sebelum masuk mahkamah bukti sudah meragukan. Tanyalah pada mana2 hakim pun.

4. TSM menasihatkan DS NAJIB letak jawatan dalam 1mdb. Tapi jika beliau meletak jawatan saya percaya ramai yg akan lebih percaya bahawa DS NAJIB melakukan salah laku dalam pengurusan 1mdb.

5. Faktor yg membuatkan saya sebagai rakyat biasa namun UMNO adalah darah daging saya tidak mempercayai segala tuduhan keatas DS NAJIB adalah berlandaskan kepada pencetus tuduhan tersebut....saya jelaskan disini...

a. Tony pua, rafizi dan lain2 pemimpin pr telah membuat pelbagai tuduhan dan fitnah kepada kerajaan BN sejak dari tahun 2008. Kes altantuya, kapal scorpene tak boleh tenggelam, cincin rosmah, bangla 40,000 org sebagai pengundi hantu, blackout 505 dan bermacam lagi.....namun akhirnya terbukti FITNAH DAN PENIPUAN SEMATA MATA. Namun begitu begitu ramai yg percaya akan semua fitnah2 tersebut. Malahan sehingga hari ini walaupun si penuduh dan si penfitnah telah akui semuanya bohong...masih ada yg percaya.

b. Tun M, TSM dan penyokong2 mereka terbukti amat meragukan. TSM sebagai contoh adalah org nombor 2 negara. Jika benar beliau tidak tahu, mengapa tidak bertanya terus dan berdialog dengan DS NAJIB? Begitu juga Tun M. Kenapa perlu desak DS NAJIB letak jawatan sebelum terbukti beliau bersalah??? Sewaktu era Tun M, setiap skandal seperti ini tidak akan dibincang secara terbuka. Sebalik ditutup dan disekat kebebasan rakyat untuk mengetahuinya seperti kes PERWAJA, MISC, BMF dan sebagainya. 1mdb diberi liputan meluas dan PAC bertindak sebagai penyiasat bersama denga petugas khas. 



Akhir kata dari saya....bukan niat nak berbalah cuma luahan hati seorang rakyat biasa. Mungkin nama pena saya tak dikenali namun saya konsisten dengan pemerhatian dan pendapat saya. Saya juga mengkaji dan membaca maklumat dari the edge, tmi dan sumber2 rasmi kerajaan...saya buat perbandingan...maka inilah pendapat saya.

Sekian, wassalam

Anonymous said...

Biasa orang yg tak bersalah jika dituduh akan menentang habis habisan...tindakan ini benar dgn apa yg Najib lakukan..jika beliau bersalah sudah pasti dia tak akan tubuh supaya di audit, PAC dan task force...dari dulu aku memang percaya bahawa Najib tidak bersalah tetapi manusia manusia yg munafik saja yg suka memfitnah yg percaya semua tuduhan bodoh dan palsu itu.

Sasha said...

Saya memang rasa Najib adalah mangsa konspirasi dan fitnah yg paling besar di abad ini...

Ini adalah kemuncak kepada cara pembangknag dan anasir luar untuk menjatuhkan kerajaan Islam melayu yg diterajui oleh UMNO/BN

Tapi percayalah, kebenaran pasti akan muncul dan kebatilan pasti akan lenyap.

Kita tunggu dan lihat..

Tidak adil untuk kita mengadili Najib di medial sosial...yg penuh dengan fitnah, berita palsu dan berita yg bias...

Anonymous said...

NENEK NENEK SI BONGKOK BENAK
SIANG MALAM MULUTNYA RABAK
CUKUP KUAT MENTEKEDARAH TEMPOYAK
NENEK PU***AK SI MACAI HAPRAK

Anonymous said...

Tuan Blogger..manusia mudah lupa..rakyat akan menghakimi dan ALLAH jua penentunya..jgn mendongak langit sgt tuan blogger..

Anonymous said...

ketika pemecatan Anwar hari itu kerusi Timbalan Perdana Menteri di kosongkan. (kerana pada hari pemecatan beliau masih Timbalan Presiden UMNO)..najib lantik hishamudin cousin bro i lg cun. diapun naib presiden juga..hehehe

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)