Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Thursday, August 6, 2015

Dendam Lawyatt

Lowyatt terus lengang, katanya. Kalau dulu nak berjalan pun susah, sekarang nak berlari berguling pun boleh.

Jika benar pengunjung tidak lagi penuh sesak, maka yang sesak sekarang ialah para peniaga di situ.

Area Bukit Bintang bukan calamg-calang nilai hartanahnya. Semua perniagaan ada di situ. Ada yang halal dan ada yang haram di sisi Islam. Di sisi negara, entah lah.

Katanya, selain pihak berkuasa, pihak gengster pun turut menjadi penjaga. Abang kawasan.

Jika benar Lowyatt lengang maka poket dan laci pengusaha di situ pun lengang lah. Bahananya bukan sedikit. Sewa perlu dibayar, pekerja perlu digaji. Selain itu ansuran kereta, rumah, perbelanjaan harian perlu disara.

Ia bukanlah sesuatu yang mudah dihadapi apatah lagi bagi golongan yang tidak beriman.

Justeru kita perlu lebih berhati-hati dengan tindak balas mereka. Barangkali ia tidak dilakukan secara keras atau terbuka. Kaum yang terkenal licik itu pasti tidak akan membiarkan perkara ini berlalu begitu sahaja. Pasti mereka akan bertindak balas dengan strategi tertentu yang mungkin kira tidak sedar.

Demang rasa dalam keadaan kita saling kutuk mengutuk sesama sendiri, kerja mereka akan jadi lebih mudah. Mungkin juga mereka tidak kesah sangat tentang Lowyat sebaliknya Putrajaya lebih mengiurkan.

Malangnya ramai kalangan kita masih percaya bahawa untuk menang kita perlu mengalahkan orang lain, padahal yang dianggap musuh itu saudara sendiri.

2 comments:

Anonymous said...

Sebagai perbandingan: Cuba lawat Pasar Besar Gombak/Pasa Keramat dan Keramat Mall, pergi ke premis-premis perniagaan MIM LAM ALIF YAWAU ada kaum yang ramai berniaga diLow Yat pernah jejak kaki mereka ke premis-premis perniagaan tersebut. Sorrylah...mereka tak akan jijak kaki mereka sebaliknya mereka lebih rela pergi ke BB/Mid Valley dan premis-premis perniagaan kaum mereka. Orang Melayu/Bumi/India sahaja yg tak sedar diri....Sama-sama kita tranformasi pemikiran kita. Bantu kaum kita daripada membantu kaum Chayanunalif.

Anonymous said...

Sokong....100%

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)