Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Friday, March 31, 2017

Doktor herba


Rupa-rupanya belum habis lagi geram segelintir doktor perubatan modern terhadap rawatan alternatif seperti herba. Demang rasa mereka itu doktor-doktor muda.

Demang taknak lah dedah nama-nama doktor yang diam-diam mendapatkan rawatan alternatif sebab nanti doktor-doktor tersebut pulak dedahkan betapa Demang yang terlibat secara langsung dalam industri rawatan alternatifpun terang-terang ke klinik dan hospital biasa. 😁

Apalah nak dipelikkan dengan sebotol minyak yang boleh merawat pelbagai penyakit? Semua ilmu daripada Allah,  bahkan tidak bergerak satu zarahpun tanpa izin Allah taala.

Berlapang dadalah dan berfikiran positiflah sentiasa. Mana-mana ubatpun bukan ada kuasa apa-apa. Apabila berhadapan dengan orang yang ditimpa masalah, wajarlah kita membantu mengikut kemampuan yang Allah pinjamkan.

Contohnya,  jika berada di tempat kemalangan. Ada yang tolong angkat mangsa,  ada yang cuba balutkan luka, ada yang bantu panggilkan ambulan,  dan ada yang hanya berdiri dengan wajah penuh simpati.

Masing-masing memberi sumbangan dan jika mangsa masih mampu melihat,  tentu dia rasa terharu dan gembira betapa di saat ditimpa musibah ramai yang sedia membantu.

Itu sahaja.

Jika pengamal perubatan modern mendakwa ubat mereka lebih terjamin dengan pelbagai bukti eksperimen,  ketahuilah bahawa perubatan herba juga melalui tempoh pemerhatian dan pengalaman sebenar beratus tahun. Pengguna bukan bodoh dan mereka tidak hanya mengikut kata perawat semata-mata.

Pesakit mungkin tak sedar tetapi keluarga mereka tidak buta.

Kalau diungkit soal harga atau bayaran yang dikenakan,  itu Demang rasa bab lain. Demang sendiri tidak setuju caj rawatan yang boleh membebankan pengguna. Itu sebabnya elok dipelbagaikan kaedah rawatan supaya para pengusaha, baik perubatan modern atau herba tidak boleh sesuka hati menaikkan harga.

Kita terbitkan persaingan sihat yang menguntungkan semua pihak. Tak gitu? 

3 comments:

Anonymous said...

Doktor2-si PENJILAT Barat/ZIONIS memang mcm. tu! Mcmlah perubatan herba ni MUNDUR - pala hotak si doktor2-spesis BANGANG ni! Puaka2 ZIONIS terutamanya sy.. 2 KORPORAT GERGASI farmaseutikal memang nak mengHAPUSkan sbrg. "COMPETITION" termsk. dr. rawatan(ubatan TRADISIONAL/HERBA - & juga MEROMPAK/menDOMINASI bahan2 HERBA/TRADITIONAL kita; yg. dr. ALAM SEMULAJADI & banyak yg. ORGANIK; terutamanya dr. usahawan2 KECIL/ORG2 KAMPONG!

Aku pernah pi klinik2 SWASTA - beratus ringgit habis; HABUK pun TAK dak; tak juga baik! Bila aku amalkan makan2 UBAT2an/JAMU/HERBA2/TEH2 Islam/Melayu(termsk. dr. saudara2 se BUMIPUTERA kita di INDONESIA)-Cina-India; ada kala terus baik! Bahkan MINYAK ANGIN Gamat petua nenek moyang berzaman kita yg. TULEN; terutamanya dr. LANGKAWI amat MUJARAB utk. mcm2!

Tok Landak.

Anonymous said...

Jangan menuduh dan menghina para-para doctor yang banyak berjasa kepada masyarakat dengan ilmu dan pengalaman yang banyak tahun untuk mencapai tahap skill perubatan. Segala ilmu dan ubat-ubatan berdasarkan kepada penyelidikan klinikal dan proses memperkenalkan satu-satu ubat memakan masa yang lama dan perlu mendapat tauliah dari pelbagain pihak, dalam dan luar negara.
Kalau sesiapa yang berjaya berubat mengguna perubatan alternative, Alhamdulillah lah.
Rumusan, setiap usaha dan apa jua cara adalah dengan izin Allah. Doktor melayu/islam rata-rata sedar bahawa mereka hanya mampu berusaha mmemberi rawatan, tetapi Allah yang memberi kesembuhan. Maka jangan terlalu emosi sehingga memaki hamun dan mmenuduh para doctor dengan kata-kata yang tidak baik.
Siapa lah tahu, kemungkinan anda akan pada satu ketika nanti akan perlu bantuan para doctor. Dan apabila masa itu tiba jangan sampai tahap penyakit anda sudah terlalu teruk untuk di rawat. Walaubagaimanapun sentiasa lah berdoa agar ALLAH memberi kesihatan yang baik supaya dapat melaksanakan ibadat yang sempurna kepada Nya.

Anonymous said...

CELAKA lu si PENYAMAQ HOMO JIJIK 132 rejim TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO ANJING KURAP - rejim2 ni patut diMAMPOSkan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bila masa kami semua kutuk doktor2 Islam/Melayu atau pun semua doktor si PENIPU HARAM JADAH oi?!!Dahlah sebut Kalimah ALLAH, tak sebut SWT - ingat kami BANGSA Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu boleh dibangangkan aahhhhh dgn. syarahan 'Islam' lu, si PENYAMAQ DAPJUBOQ BABI oi?!!!

Tok Landak.

#Umat ISLAM/MELAYU termasuk pemimpin2, pegawai2 polis/tentera, para intellektual, para ulama dan jutawan2 kita serta SELURUH bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu, sekrg. disyaki diSASARkan dgn. amat AGRESIF, oleh EJEN2/KULI2-MOSSAD/ISrael-ZIONIS HARAM JADAH; utk. diBUNUH atau diKURANGkan dlm. GENOSID, dgn. pelbagai MO DAJAL - spt. KEMALANGAN2 JLNRAYA (umat Islam senang dikenali dr. pakaian/hiasan ISLAM/Melayu)/UDARA, RACUN KIMIA, PENAGIHAN DADAH/KETUM dan KEMANDULAN/ditimpa pelbagai PENYAKIT BUAS melalui VIRUS2 BIOWEAPON/BIOWARFAR“ (termasuk VIRUS AEDES GM yg. menSASARkan DNA bangsa MELAYU), serta VAKSIN2 PALSU yg. menggunakan sel/organ/darah dr. ANJING/BABI/MONYET dsbnya serta FETUS bayi atau BAYI yg. diGUGURkan, di BUNUH atau diBIAKkan dlm makmal (sbb. itu puak CANNIBAL/NECROPHILIA ZIONIS sentiasa GILAkan PENGGUGURAN anak/PERANG).

Cthnya disyaki Vaksin anti-Denggi yg. GANJILnya, kononnya hanya BERKESAN ke atas jenerasi MUDA antara 9-18 thn. oleh syarikat2 farmasi GERGASI spt. Sanof*/Merc* yg. diKUASAI oleh empayar SETAN ROTHSCHILD, yg. MENUBUHkan rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael (tapi kempen anti-Vaksin yg. asyik diREMEHkan oleh KemBANGANG, sebenaqnya BUKAN anti-SEMUA vaksin, hanya anti-Vaksin2 PALSU ZIONIS KANIBAL ni – lihat juga skandal Vaksin PALSU yg. MERBAHAYA di Indonesia dan China, di - http://www.bicara.news/indonesia-suntik-semula-kanak-kanak-mangsa-vaksin-palsu/ , Indonesia Suntik Semula Kanak-Kanak Mangsa Vaksin Palsu, Oleh Ketua Pengarang / dalam Dari Lensa / pada Wednesday, 29 Jun 2016)!!#


Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)