Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, March 18, 2018

Sebaik nyonyakah kita

Kelmarin saya balik kampung. Pagi esoknya saya bawa ibu bersarapan di pekan kecil kampung kami. Tiba² seorang nyonya menghampiri dan memeluk bahu ibu saya bertanya khabar dan bergurau

Balik rumah tanpa ditanya ibu saya beritahu sebenarnya nyonya tu kenalan biasa tetapi dia ingat nama ibu saya walaupun jarang berjumpa. Beliau ada kedai kecil di situ. Anakmya modalkan sedikit barang runcit.

Oleh kerana kedainya kurang barang jualan dan jarang² orang masuk maka beliau selalu di kedai sebelah milik orang melayu. Kadang² dia tolong susun barang jualan di kedai itu.

Ibu saya pernah tanya: nyonya kerja di kedai ni ke?
Tak lah. Saya tolong je. Suka². Jawab nyonya tu.

Tiba² saya rasa malu.

Cheguman morha

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)