Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, March 18, 2018

Cara hidup vs Sara hidup

"Dari kereta, rumah, katil, sampai spender pun aku yang usahakan. Nasib badanlah dapat suami camni."

Hmm... Ingat lagi tak masa baru nikah dulu? Janji hidup sederhana, kan? Sebenarnya pendapatan yang ada cukup untuk keluarga. Tapi kita yang gatal nak bisnes. Pasangan izinkan asalkan tahu menjaga diri.

Apabila dah berniaga, mulalah citarasa berubah. Akhirnya setiap bulan banyak benda yang nak dibayar. Tu sebab suami sampai tak mampu nak beli pakaian sendiri. Gaji habis tolak hutang loan bisnes.

Dan sekarang kita merungut. Konon kita yang berusaha seorang diri.

Berlapang dada-lah. Kalau suami kita tu tak bagi kemudahan, tak kemana kita. Kalau Allah tak izinkan, tak merasa apa² lah kita.

Lagipun, niat asal kita cuma untuk memenuhi keperluan sara hidup tapi akhirnya dah mengubah cara hidup.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)