Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Thursday, February 6, 2020

Baton Duit Syiling


Berilah pada kawan kita sesuatu yang mudah diterimanya. Baru lah dua² gembira.

Saya buat satu eksperimen sambil mengajar. Modulnya, Lari Berganti-ganti.

Sampel saya ialah murid 9 tahun, 15 lelaki dan 15 perempuan.

Biasanya dalam acara lari berganti², ada 4 pasukan. Setiap pasukan ada 4 peserta yang akan lari bergilir².


Tapi dalam eksperimen ini saya jadikan dua pasukan sahaja iaitu lelaki lawan perempuan.

Setiap pasangan dalam trek larian. Jarak setiap pelari ke pelari seterusnya kira² lima meter sahaja.

Pasukan lelaki saya tak berikan baton yang biasa. Saya gantikan duit syiling 50 sen. Manakala pasukan perempuan saya berikan batang ais krim.

Saya buat tiga pusingan. Ternyata ketiga² pusingan pemenangnya ialah pasukan perempuan!

Nampaknya agakan awal saya betul: apabila kita nak berikan sesuatu, pastikan ia mudah diambil oleh penerimanya.

Kalau duit syiling jatuh celah rumput bukan senang nak ambik balik.

Waalahu'alam.

Cheguman morha

M  I  N  Y  A  K    M  O  R  H  A  B  S  H  I


Nak 
Morha nutral atau Morha serai? Whatsapp je...

  
----------------------------------------------------------

M I N Y A K    M O R H A B S H I

----------------------------------------------------------
Harga . Video Pengakuan Artis . Khasiat Myrrh . Produk Berdaftar . Pengasas . Testimonial Pengguna
----------------------------------------------------------

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)