Thursday, February 11, 2010

Kisah 3 blogger

Ini beritanya:

Bekas pembantu khas Anwar, Anuar Shaari serah gambar warga Pakistan yang dapat bantu jejak Raja Petra Kamarudin kepada polis Melaka pagi ini (BH 11/02)

Ini pula ulasan Demang:

Walaupun blogger Aduka tidak sedar kepentingan institusi beraja di Malaysia, akhirnya dia terpaksa akur bahawa dia tidak ada tempat lain untuk melarikan diri dan anak bini. Tanah Melayu ini sahajalah bumi yang dia ada. Maka dia menyerah diri.

Blogger Jeffry pula memang menyedari bahawa dia tidak mempunyai negara lain selain Malaysia untuk dihuni, justeru beliau marah dan kecewa pada mana-mana pihak yang cuba merosakkan kestabilan politik negara dan keharmonian antara kaum yang terjalin sekian lama.

Blogger Raja Putra? Demang tidak pasti dalam kategori manakah dia berada. Yang pasti, nampaknya sipengecut itu tidak begitu memerlukan negara ini. Setakat ini dia bebas bergerak di negara lain yang bersedia memberi perlindungan, kemudahan, dan keistimewaan padanya.

Demang fikir, kalau negara ini porak peranda, Raja Putra tak perlu risau apa-apa.

1 comment:

  1. Itulah mukanya yang sesetengah orang Melayu PKR & Pas percaya sangat-sangat...

    ReplyDelete

Sesiapa sahaja boleh memberikan komen. Jika anda perlu menyembunyikan identiti anda, sila masukkan nama samaran yang konsisten agar memudahkan rujukan perbahasan.

Sikap berhemah dan bertanggung jawab anda amat dihargai.

Komen pro atau kontra amat dialu-alukan namun biarlah dibuat secara beradab.

Terima kasih.