Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Saturday, April 30, 2011

kenapa hanya Eskay yang bersumpah?

Hanya Eskay lafaz sumpah
Written by Nazri Abdullah  (Harakahdaily)

KUALA LUMPUR, 29 April: Ahli Perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah akhirnya melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul sebelum waktu Asar siang tadi.

Namun hanya beliau seorang sahaja melafazkan kalimah sumpah itu walaupun turut ditemani dua lagi rakannya iaitu bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim.

"A'uzubillahi minal syaitanirrajim. Bismillahirahma nirrahim. (Mengucap 3 kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya Shazryl Eskay Abdullah berikrar dan bersumpah seperti berikut: A'uzubillahi minal syaitanirrajim, wallahi, wabillah, watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku."

Demang tertanya-tanya, apa maksud Harakah? Memanglah Eskay sahaja yang perlu bersumpah sebab dia yang berada dalam bilik itu dan terlibat secara langsung. Dato yang dua orang lagi tu cuma tengok video macam Nik Aziz jugak.

Kalau gitu, suruh lah Nik Aziz bersumpah sama. Lagipun Nik Aziz dah keluar kenyataan bahawa sumpah laknat dibenarkan.

Sumber:
http://bm.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&view=article&id=3045:hanya-eskay-lafaz-sumpah&catid=34:primary&Itemid=56

3 comments:

Anonymous said...

APA PUNYA SOALAN LA...APA LA BANGANG SANGAT..KAN DLM VIDEO TU DATUK ESKEY JE YG ADA,,TU YG DIA BERANI BERSUMPA.DUA ORG LAGI TU TAK BERSAMA ANUWAR MASA TU NK SUMPAH BT APA..NAMPAK SANGAT NK CARI NAHAS..

arinTaker gangsta papa said...

bOdOh piang pnya sOalan. kecik2 x nk mampOs. dh besar jd wartawan. muahahaha...

Anonymous said...

Cadangan terbuka buat
Saiful - anda telah membuat sumpah laknat dan mendakwa DS Anwar telah meliwat anda maka sempurnakanlah tindakan anda dengan membuat amalan bacaan yasin 44 malam dengan jemaah seramai 40 orang dan berdoalah agar peliwat anda dihukum olih allah dengan seberat-berat hukuman sebagaimana kaum yang melampaui batas.
Umi Halfida, anda telah membuat sumpah laknat dan mendakwa DS Anwar telah meliwat, berzina dan pelbagai dakwaan lagi maka sempurnakanlah tindakan anda dengan membuat amalan diatas dan berdoalah agar manusia yang melakukan dosa besar ini sebagaimana anda katakan akan dihukum dengan seberat-berat hukuman olih allah sebagaimana orang yang melampai batas.
DS Najib, Datuk Seri telah membuat sumpah laknat dan mendakwa DS Anwar telah menfitnah anda maka sempurnakanlah tindakan anda dengan amalan di atas dan berdoalah agar penfitnah Datuk Seri dihukum olih allah dengan seberat-berat hukuman sebagaimana orang yang melampai batas.
dan D Eskay – Datuk telah membuat sumpah laknat dan mendakwa DS Anwar adalah pelakun video lucah yang telah anda tayangkan maka sempurnakanlah tindakan anda dengan membuat amalan diatas dan berdoalah agar pelakun tersebut dihukum olih allah dengan seberat-berat hukuman sebagaimana kaum yang melampaui batas.
DS Anwar – semua mereka yang bernama di atas telah membuat sumpah laknat kepada diri mereka sendiri, maka Datuk Seri hanya perlu membuat amalan di atas dan berdoalah agar semua penfitnah tersebut dihukum olih allah dengan seberat-berat hukuman sebagaimana kaum yang melampaui batas. Datuk Seri bolih juga meminta agar ulama-ulama pas, tuan-tuang guru dalam pas yang membuka pondok dan ahli-ahli agama samada dalam pas ataupun pkr bersama-sama mengamalkan amalan tersebut. Akhir sekali serahkanlah semuanya kepada allah.
Janganlah digangu-gugat usaha rakyat mencari rezeki dengan berdemontrasi di sana sini. Lakukanlah amalan di atas disamping ianya menbolihkan hubungan hamba dengan penciptanya menjadi lebih dekat, ianya juga menunjukan kita merendah diri dan mengharapkan agar dia yang maha mengetahui dan maha adil dalam melaksanakan hukum akan menghukum dengan adil-seadilnya.

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)