Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Saturday, April 23, 2011

Kerajaan Malaysia mungkin bukan yang terbaik

Tentera Thai, Kemboja terus berbalas tembakan
09:08:13 AM
BANGKOK: Tentera Thai dan Cambodian dilaporkan terus berbalas tembakan di kawasan sempadan yang menjadi pertikaian kedua-dua negara berjiran selepas semalam enam askar dilaporkan ...

Lebih 70 terbunuh tunjuk perasaan di Syria


2011/04/23

NICOSIA: Lebih 70 terbunuh selepas pihak keselamatan melepakan tembakan terhadap penunjuk perasaan yang meletus di seluruh Syria, semalam.

“Anggota keselamatan Syria bertanggungjawab melakukan pembunuhan beramai-ramai di beberapa pekan dan wilayah hari ini (Jumaat) yang setakat ini 72 terkorban manakala ratusan lagi cedera," kata badan pemantauan hak asasi manusia Syria yang berpusat di London dalam satu kenyataan kepada AFP.

Cetak . Emel Rakan .
Tripoli terus dibedil, pesawat NATO kuasai ruang udara


2011/04/23

TRIPOLI: Angkatan tentera NATO menjalankan serangan udara terbaru awal hari ini ke atas Tripoli dengan beberapa bedilan kedengaran serta pesawat pejuang menguasai ruang udara ibu negara Libya itu.

Wartawan AFP berkata, serangan itu dibalas tentera udara Libya dengan melepaskan tembakan anti-pesawat serta mengerahkan ambulans menjalankan misi menyelamat.

Demang: ya, kerajaan kita sekarang mungkin bukanlah yang terbaik. Justeru ramai rakan-rakan dalam pembangkang gemar merujuk pada negara jiran seperti Thailand, Singapura, mahupun Indonesia.

Namun Demang bersyukur, kerajaan kita berjaya mengekalkan keamanan negara.


sumber:
http://www.bharian.com.my/

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum
Setakat hari ini keamanan sedang enak dikecapi. Berdasarkan senario politik semasa, sudah ada bunga bunga api perkauman yang sedang di mainkan oleh pihak pihak yang berkepentingan. Ini amat merisaukan kita semua. Yalah .... terfikir juga saya. Dalam tak nak ... nak buat macam mana kalau ORANG DAH JUAL, KITA MAHU TAK MAHU TERPAKSA BELI JUGA... kalau dah diasak asak bertalu talu. Mungkin ada pihak yang sememangnya ingin kan huru hara berlaku dengan harapan dapat menangguk di air yang keruh. Oleh itu, Kita rakyat Msia (terutamanya kaum kaum bumiputera) harus berwaspasa dengan taktik dan strategi pihak pihak yang berkepentingan ini.
Wassalam

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)