Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Friday, April 22, 2011

SPRM bukan kerja bunuh orang

Bukan dibunuh
Oleh Safeek Affendy Razali
bhnews@bharian.com.my
2011/04/22

Polis sahkan kes kematian pegawai kanan kastam di bangunan SPRM tiada unsur jenayah

KUALA LUMPUR: Misteri kematian Penolong Pengarah Kastam Diraja Malaysia (KDRM) Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, di Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jalan Cochrane, pada 6 April lalu terjawab selepas polis mengesahkan kes itu tiada unsur jenayah.

Sebenarnya apabila seseorang diminta memberi keterangan kepada SPRM maka ada lah masalahnya. Tambah pula jika bertugas di jabatan yang terdedah dengan gejala rasuah.

Demang bukan nak menuduh tetapi ini adalah rahsia umum yang semua orang tahu. Justeru apabila rahsia terbongkar maka macam-macam boleh berlaku. Tak mustahil apabila pertimbangan akal pun hilang dan tindakan di luar jangkaan pun diambil.

SPRM tidak untung apa-apa jika jika saksi atau tertuduh mati. Malah lebih menyukarkan kerja mereka.

2 comments:

Anonymous said...

Seblm ini desas desus brcerita lain yang tak elok dan hasil bedahsiasat adalah SDR.SPRM bkn pembunuh tapi sedia maklum anggota SPRM bkn malaikat /rasul / nabi dsbgnya. Byk contoh kes2 SPRM tak menjadi di mahkamah dan akibat dari perbuataan "mulia" SPRM tu, hilang rasa hormat pada yg dituduh tak menjadi, institusi keluarga runtuh , jatuh muflis , dihina sehina2nya dsbgnya. Kajian perlu dibuat keatas SPRM supaya mengemaskini tatacara siasatan alaNazi dihentikan, jgn gunakan entrapment walaupun budget besar diberikan dsbgnya.
Dalam kes pegawai kastam ini, kadang2 trlintas andaian yg buruk bila arwah berumur 56thn, katanya bkn tokan, napa di pejabat SPRM, kalu sangkut kes hukum gantung ke etc. Ntahlah......
SPRM harus meneruskan usaha pembaikan, usah kejar glamor dan publisiti , jujur , gunakan peruntukan dgn betul dll. Truskan usaha perangi rasuah!!!

Che Awe Donde said...

salam

Tak kena pada keluarga engkau sedaplah en. wadaat cakap. kena kat keluarga hang baru lah hang tau SPRM cara siasatan tu macammana.

walauapapun kita tunggu saman keluarga arwah dimahkamah nanti jika siasatan tidak dapat mengesahkan siapa yang bertanggungjawap ke atas kematian tersebut.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)