Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, May 18, 2011

kedudukan PAS di Selangor

KUALA LUMPUR, 18 Mei: Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor merakamkan ucapan tahniah kepada Kerajaan Pakatan Rakyat negeri yang sangat prihatin terhadap kebajikan guru-guru negeri itu.

Demang turut terharu dan bangga dengan kejayaan 'kerajaan campuran' PKR-PAS-DAP di Selangor itu. Maklumlah, keahlian Demang dalam PAS belum mati lagi. Ertinya Demang masih layak masuk syurga, kalau ikut fatwa PAS.

Demang ambik peluang ini untuk ucap tahniah pada kerajaan Selangor sebab bukan senang nak buat begitu memandangkan tak banyak perkara yang baik dibuat dek kerajaan itu. Ada tak ada pun, sekadar meneruskan (sambil merosakkan) program kerajaan sebelumnya sehingga kerap ditegur Sultan Selangor.

Demang gelar kerajaan campuran kerana istilah itu lebih menepati piawaian antarabangsa bagi kerajaan yang dibentuk hanya selepas pilihanraya. Jika ia ditubuhkan secara rasmi sebelum pilihanraya, barulah boleh diiktiraf sebagai pakatan rakyat.

Demang letakkan nama PAS selepas PKR bukanlah kerana Demang pernah jadi ahli PAS. Demang pun faham bahawa PAS bukanlah parti kedua terbesar dalam pakatan itu.

Demang letak nama PAS di tengah-tengah dengan diapit PKR dan DAP kerana memang itulah nasib PAS sekarang: terkepit dan tersepit antara chauvinis DAP dan kemelut dalaman PKR.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)