Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Wednesday, June 1, 2011

PAS ganti UMNO

Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan at-Tantawi menegaskan kesediaan PAS untuk menggantikan Umno dalam usaha mentadbir negara ke arah yang lebih baik. (Harakahdaily 1/6)


Kenyataan di atas mengingatkan Demang pada hasrat, azam, cita-cita, dan kempen Obama ketika mahu menjadi presiden Amerika sedikit masa dulu.


Tapi sekarang? Adakah Amerika lebih baik daripada dulu? Adakah layanan terhadap orang Islam lebih istimewa? Adakah nasib Iraq, Libya dan lain-lain negara Arab terjamin setelah Obama berjaya menjadi presiden?


Demang kata negara Arab, bukan negara Islam sebab negara arab belum tentu menjadi negara Islam. Negara Islam tak amal kekerasan, penindasan dan diktator.


Islam mengamalkan sistem khalifah seperti di Malaysia dan Brunei. Lihat sejarah Islam.


Kalau nak ganti UMNO pun, takkan lah cukup dengan 23 kerusi je? Nak tipu rakyat Malaysia? Pernah ke PAS bertanding lebih daripada separuh jumlah kerusi?


Setakat menumpang DAP dan PKR (yang dah nak padam), PAS usahlah bicara tentang Islam!

2 comments:

Anonymous said...

pas ganti umno boleh la..leh bagi semua melayu mati nak bg masuk syurga dia....mcm mana tak bodoh memrintah menang byk satu habuk pun takda yang dibuatnya..itu la pas........mmg celaka.bawah pas melayu akan jd kucing kurap terus la

Anonymous said...

umno 50 tahun dh hancurkan melayu.sekarang baru nak berubah tu pun masih dok pk mcm mana nak kaya je pemimpin nya.........pas kalau ganti umno makna complete la penghapusan melayu tu.org melayu ni pemimpin dia semua yg berpengaruh raja raja dia ulamak lamak dia tp org melayu mcm tu la takuk lama jr..sapa la nak tolong melayu..tu la bodohnya..melayu tolong cina dgn india..tp melayu sendiri takda org tolong..cina dh pasti tolong cina cuma india ni hati2 jr..jenis paria semua

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)