Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, November 20, 2011

kerajaan rasuah

Setelah pembayaran RM100 untuk SETIAP anak-anak yang di bangku persekolahan selesai minggu lepas, kerajaan mengumumkan pula bantuan RM500 untuk setiap keluarga yang berpendapatan RM3000 ke bawah.

Maka menggelepar lah parti pembangkang kepanasan.

Panas, kerana sokongan rakyat akan menderu-deru kepada kerajaan. Panas, kerana rakyat semakin ramai yang.mencemek dan sinis terhadap pembangkang.

Demang dah dengar suara sumbang yang mengatakan kerajaan merasuah rakyat. Demang juga dah dengar seorang ustaz yang berkata "orang bagi kita ambik".

Satu lagi yang Demang dengar pembangkang kata: selepas beri RM100, kerajaan arahkan PIBG minta yuran daripada ibu bapa melalui potongan daripada wang tersebut!

Mungkin anda hairan bagaimana dua kenyataan tersebut boleh saling bercanggah? Kenyataan pertama mengatakan tindakan memberi.bantuan kepada rakyat sebagai RASUAH manakala pernyataan kedua menyuruh rakyat menerima wang tersebut.

Jangan hairan. Itulah politik. Dalam politik, benar atau salah adalah merujuk kepada siapa yang melakukannya. Bagi pembangkang, jika kerajaan buat, semua atau hampir semuanya tak betul. Tetapi jika pemimpin atau parti pembangkang yang buat, dihalalkan.

Kalau betul kerajaan merasuah rakyat, maka PAS wajib halang rakyat daripada menerima wang rasuah tersebut!

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)