Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, October 17, 2010

Azmin kata 'pariah'


“Panggilan ini adalah satu penghinaan walaupun ia ditujukan kepada seorang pemimpin India (N. Gobalakrishnan) tapi perlu kita ingat di belakang beliau mungkin ada beribu atau beratus penyokongnya yang berbangsa India.”

Demikian ujar Ketua Penerangan MIC, YB P.Kamalanathan dengan kecewa. Beliau mengulas panggilan ‘pariah’ yang dituturkan calon timbalan PKR, Azmin Ali terhadap N. Gobalakrishnan.

Demang langsung tidak terkejut dengan kejadian itu. Selama ini pun memang kerjasama antara mereka dalam PR atau PKR hanya bersifat kepentingan semasa. Malah hampir tidak ada plan jangka panjang yang dibuat bersama. Yang ada hanyalah cetusan-cetusan idea daripada penasihat PKR dan kemudiannya disokong oleh semua atas prinsip bahawa apa sahaja yang boleh menjatuhkan UMNO-BN wajar disokong kerana kejatuhan BN adalah kemenangan bagi kaum bukan Melayu.

Demang katakan ‘kemenangan bukan Melayu’ bukan atas dasar perkauman sebaliknya kerana kesedaran cintakan negara. Bagi yang mengikuti penulisan Demang selama ini pasti memahami bahawa Demang meletakkan keselamatan dan keharmonian negara sebagai agenda utama.

Barangkali perlu diulang sekali lagi bahawa Demang tidak sekali-kali membenci kaum lain sebaliknya yang Demang marahkan ialah para pemimpin pembangkang (Melayu, Cina, India) yang sanggup memperjudi masa depan negara sendiri demi politik.

Mungkin mereka ada negara lain untuk berhijrah nanti!

Bagaimana pengundi cina boleh sepakat mengundi pembangkang dalam PRK12 jika tidak ada pemimpin rasis yang menghasut mereka?

Anwar Ibrahim sendiri seorang pejuang kebangsaan yang tegar! Nak nafikan?

Malaysia cukup bertuah kerana Najib dan teamnya sentiasa mengambil tindakan yang menguntungkan semua pihak. Demang semakin yakin yang Najib akan diberi mandat baru selepas PRU13 oleh rakyat.

Demang percaya, ada hikmahnya pemecatan Anwar daripada kerajaan.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)