Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Tuesday, July 31, 2012

tokoh korporat melayu dibunuh?




Tan Sri Syed Mokhtar Shah bin Syed Nor Al-Bukhary merupakan seorang ahli perniagaan dan bilionair Melayu yang terkaya di Malaysia. Beliau adalah Pengerusi Yayasan Albukhary.Pada 2008, beliau diumumkan sebagai Tokoh Maal Hijrah sempena sambutan Maal Hijrah 1429H peringkat kebangsaan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).[1] Beliau seorang yang perahsia dan tidak lupa nikmat Allah.Dia terpilih sebagai Tokoh Melayu Terbilang 2009 .[2]


Menurut majalah Malaysian Business beliau mempunyai harta bernilai RM8.84 bilion pada 2005 seterusnya menjadi orang ketujuh terkaya di Malaysia pada 2005-2011 [3]. Menurut majalah Forbes, beliau orang ke-32 terkaya di Asia Tenggara. Beliau adalah orang kedua terkaya di Asia Tenggara selepas pengerusi Berjaya Corp, Vincent Tan. Syarikatmnya mempunyai 67,700 tenaga pekerja.Beliau juga 'Wira Dermawan Asia' selain Datuk Mohd Zaid Ibrahim,Leonard Linggi Tun Jugah(67), dan Hishamudin Ubaidulla(52) .[4]







Demang kutip sedikit biodata seorang usahawan Muslim yang dalam PERHATIAN puak yang tidak pernah senang dengan kejayaan orang Islam.






Sebelum ini Tan Sri Yahya yang sedang menguasai ekonomi telah 'ter'bunuh dalam satu kemalangan udara. Kemudian SM Nasimuddin (NAZA) meninggal dunia dalam pembedahan di luar negara (secara mengejut).






Usaha-usaha juga sedang dibuat bagi menghancurkan seorang lagi tokoh korporat Muslim di Selangor melalui isu SYABAS kononnya atas kegagalan menguruskan bekalan air.






Susah sangat ke nak sabotaj seseorang? Malang sungguh kerana ada sebilangan manusia buta yang tidak sedar dipergunakan oleh musuh Islam.






DAP berjanji akan terima Islam? Kalau untuk muslihat, jika kita minta DAP bersunat pun diorang akan sanggup!!!




Apabila sudah dapat kuasa nanti, tunGGU..!

1 comment:

nasirwise said...

Sekadar pandangan....

Saya menarik perhatian desakan Kerajaan DAPig Pulau Pinang supaya Kerajaan Malaysia tidak melakukan rundingan dengan TS Syed Mokhtar di dalam perkara pengswastaan Pelabuhan Pulau Pinang sebelum PRU13. Ada pelbagai taksiran di dalam kenyataan Kerajaan DAPig itu. Pertama, mereka kuatir kononnya TS Syed Mokhtar akan menderma `wang pelincir’ kepada Kerajaan BN yang boleh digunapakai di dalam perbelanjaan parti BN. Wang pelincir diberikan kerana Kerajaan BN meng`award’ penswastaan pelabuhan kepada syarikat logistik TS Syed Mokhtar. Keduanya Kerajaan DAPig takut jika ada perubahan kerajaan selepas keputusan PRU13, Kerajaan DAPig sukar untuk campur tangan atau mengubah keputusan. Ketiga, Kerajaan DAPig takut merebak luasnya sentimen orang Melayu Pulau Pinang yang menyokong pembidaan dan penswastaan pelabuhan oleh TS Syed Mokhtar. Sokong TS Syed Mokhtar bererti sokong Melayu dan Kerajaan BN.

Seperkara lagi dasar DAPig, mereka mahu orang Pulau Pinang yang menguruskan pelabuhan mereka. Kalau begitu, Pulau Pinang patut ditabir oleh orang Pulau Pinang bukan orang Melaka., kata satu blog pro Kerajaan BN.

Saya bersetuju dengan nasihat pak sheikh kickdefella agar rakyat Kelantan faham aspek perjanjian diantara PETRONAS dengan Kerajaan Negeri. Kerajaan PAS dan YB Husam telahpun membawa kes tuntutan royalti ini ke mahkamah dan di dalam tindakan mahkamah. Dan seharusnya kita menghormati dasar bahawa kita tidak boleh membincang kes yang di dalam tindakan mahkamah. Kerajaan PAS telah jadikan kes ini sebagai modal kempen Pru dan membenci Kerajaan BN.

Saya cadangkan kita berbincang dengan baik, rayu dan minta tolong dengan Kerajaan BN, bukan dengan confrontation. IsyAllah, Kerajaan BN yang diterajui oleh DS Najib dan TS Muhyiddin amat bertimbang rasa orangnya. Berbaik baiklah bukan memaki hamun. Secara logiknya kita sendiri akan membantu orang yang hormat dan baik dengan kita.

Saya juga harap rakyat Kelantan dapat memberikan satu peluang kepada Kerajaan BN DS Najib menguruskan Kelantan untuk satu penggal. Saya percaya masalah air dan royolti dan pasarana akan dapat diperbaiki.

InsyALLAH Kelantan akan lebih bermaya dari segi ekonomi dan keagamaan.

Ikhlas dari
nasirwise.blogspot.com

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)