Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, January 1, 2020

Panduan guna google drive

Google Drive

Bagi saya Google Drive adalah aplikasi yang wajib digunakan.

Oleh kerana Google Drive direka bagi memudahkan pengguna menguruskan maklumat maka untuk menggunakannya sudah tentulah amat mudah.

Aplikasi Google Drive biasanya sudah tersedia pada hp anda. Jika belum, boleh download dan install secara percuma di Google Play.

Oleh kerana ia adalah produk Google maka biasanya ia sudah siap untuk digunakan bila² masa kerana kebanyakan pengguna di Malaysia adalah pengguna Facebook dan Gmail. 



Saya rasa tatacara ini mudah sahaja dan anda biasa melakukannya. 


Lihat paparan di atas. Ada 4 ikon di bahagian bawah iaitu Home, 'star', 'people', dan 'folder'.

Untuk permulaan kita akan buat Folder baru. 

Sila klik ikon 'folder' tu.


Ok. Itu folder² yang saya dah ada. Anda boleh buat folder baru. Klik tanda + dan New Folder akan muncul. 

Saya syor mulakan dengan folder TAHUN supaya mudah kita susun. Bersistematik.

Lihat, saya masih ada folder² daripada tahun 2014. Jadi jika saya mahukan fail atau bahan berkenaan 2014, saya cuma perlu klik di situ.

Susunan Folder yamg boleh disediakan adalah seperti berikut:
>Folder 2020
 >> folder peribadi
 >> folder keluarga
 >> folder kerja
 >> folder bisnes
 >> folder masjid
 >> folder lain²

Lihat folder yang saya ada

Saya bukan nak mengajar itik berenang tetapi nak tunjukkan kolam yang bagus untuk anda berenang.

Saya percaya anda mampu buat lebih baik lagi.

Semoga berjaya. Insya-Allah.

Untuk bimbingan berterusan dan info terkini boleh join grup whatsapp Manager 2020  sila klik



No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)