Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, January 11, 2009

Persamaan Malaysia & Palestin

Sambil bersarapan di pagi minggu, Demang sempat menyelak akhbar. Sebagaimana yang diduga tajuk-tajuk berita dan rencana banyak berkisar pada isu jenayah yang dilakukan oleh Yahudi terhadap rakyat Palestin di Gaza.

Antara rencana yang sempat Demang baca ialah pandangan Dr Rais Yatim yang menegaskan bahawa tindakan pihak Yahudi adalah berasaskan agama mereka. Bagi orang Islam perkara ini mungkin agak janggal memandangkan dalam Islam tidak ada peperangan atas nama agama. Cuma yang ada hanyalah mempertahankan negara apabila diserang. Sebaliknya dalam agama Yahudi, mereka ada peperangan yang dicetuskan bagi kepentingan agama mereka.

Memanglah, mana ada orang yang sanggup ‘mengaku berak di tengah jalan’. Begitu juga Yahudi. Mereka memberi alasan mempertahankan diri akibat serangan roket oleh Hamas ke atas Yahudi. Namun bagaimana dengan keputusan pilihan raya yang dimenangi oleh Hamas tetapi dinafikan pihak barat yang kononnya pendokong demokrasi. Malah pihak Yahudilah yang mula-mula mencabul gencatan senjata yang telah dipersetujui.

Alasan Yahudi dalam pembunuhan kanak-kanak termasuk bayi dan ibu yang mengandung ialah kerana mereka ini bakal menjadi pejuang Hamas.

Termenung Demang memikirkan peristiwa ini. Hampir tidak masuk akal apabila manusia sanggup membunuh manusia sendiri. Namun itulah yang terjadi di merata dunia sejak zaman Adam & Hawa hingga sekarang. Malah berlaku juga di Malaysia. Lihat sahaja berita-berita pembunuhan di sana sini, dari pembunuhan ke atas kanak-kanak berusia 5-6 tahun kerana seks hinggalah kepada pembunuhan warga emas berusia 80 tahun kerana RM50.

Maka sedar dan insaflah bahawa peristiwa penyembelihan umat Islam pernah berlaku di Andalusia 500 tahun dahulu, telah juga berlaku di Bosnia tidak lama dahulu, dan kini sedang berlaku di Palestin. Adakah mustahil tidak boleh berlaku di Malaysia?

Sekarang kita lihat beberapa persamaan antara Palestin dan Malaysia.. Mungkin ada yang cuba menyanggah bahawa persamaan ini keterlaluan namun bagi Demang tidak ada dua peristiwa yang benar-benar sama tetapi kita perlu melihat yang tersirat di sebalik setiap peristiwa dan mengambil iktibar daripadanya.

1. Di Palestin, Hamas menang dalam pilihanraya tetapi tidak dibenarkan menubuhkan kerajaan.

- Di Malaysia, UMNO/BN menang PRU terbaru tetapi dilayan seperti orang yang kalah. Semua yang dibuat oleh UMNO-BN dianggap tidak betul. Oleh kerana pihak pembangkang begitu aktif dan agresif serta bijak mengemukakan isu, maka semakin terserlah kelemahan kerajaan yang memerintah seolah-olah pemerintah mestilah sempurna. Oleh kerana pembangkang tidak ada tanggunjawab untuk diselesaikan maka nampaklah seolah-olah mereka begitu sempurna kerana tidak pernah membuat kesalahan. Memang benarpun pihak pembangkanng tidak pernah buat silap dalam mentadbir negara kerana mereka memangpun TIDAK PERNAH MENTADBIR NEGARA. Belum tentu lagi mereka tidak melakkukan kesilapan jika diberi peluang. Lihat sendiri di Perak dan Selangor. Wajarkah pememberian hak milik kekal kepada orang bukan-Melayu sedangkan orang Melayu di Felda-Felda seluruh negara sekadar mendapat taraf Pajakan 99 tahun sahaja? Bagaimana dengan orang Melayu yang terpaksa tinggal di atas kubur, bawah jambatan, dan dalam gua? Belum dikira lagi yang menumpang tanah orang!!!

2. Di Palestin jumlah orang Yahudi tidak sampaipun 30% namun diberi hak sehingga 60% kawasan.

- Di Malaysia orang Melayu-Bumiputera berjumlah 60% tetapi dalam DEB Cuma diletakkan sasaran setakati 30% sahaja dalam pegangan ekuiti. Bagi yang mudah lupa Demang peringatkan bahawa DEB mensasarkan 30% untuk Melayu-Bumiputera, 40% bukan-Melayu, dan 30% pelabur asing. Setelah lebih 50 tahun merdeka, orang Melayu berjaya mencapai 18% berbanding Cuma 1% pada awal kemerdekaan. Sebenarnya ia merupakan satu pencapaian yang boleh dibanggakan meskipun masih belum sempurna. Maklumlah, asalnya Cuma 1% dan bermula dengan keadaan serba daif minda dan fizikal. Orang Melayu ditindas dan dibelengu selama 446 tahun.

Dalam masa yang sama, selepas DEB kaum Cina melonjak lebih daripada 40% yang diperuntukkan. Orang Melayu tidak pernah mempertikaikan kelebihan itu dan menganggap itu adalah rezeki mereka yang diambil daripada kuota asing (30%).

Soalan Demang; kenapa masih ada pihak yang sibuk memperjuangkan kesamarataan dalam politik sedangkan mereka sudah mengaut begitu banyak bahagian dalam ekonomi dan sosial? Takkan lah tidak boleh ada langsung orang miskin dalam masyarakat Cina? Bukankaah itu tanggungjawab orang kaya dalam masyarakat Cina? Kenapa hal itupun nak salahkan kerajaan?

3. Di Palestin terdapat HAMAS dan HIZBULLAH yang bertelagah tak tidak boleh bersatu. Perpecahan mereka menjadi punca Yahudi berjaya membunuh mereka.

- Di Malaysia, kita ada PAS dan UMNO. Kedua-duanya juga tidak mahu bersatu. Demang tidak mahu sebut PKR sebab parti itu secara jelas tidak memperjuangkan kepentingan Islam.

4. Di Palestin, mereka mempunyai jiran-jiran yang bersekutu dengan US dan Israel iaitu Arab Saudi, Mesir, dan Jordan yang sebangsa dan seagama dengan orang Palestin. (Mesir mendapat sumbangan 4 bilion setahun daripada US!)

- Di Malaysia, kita ada jiran-jiran seperti Brunei dan Indonesia yang sebangsa dan seagama dengan kita, dan juga Singapura, Thailand, Myamar, Filiphina, dan Vietnam yang seagama dengan kaum-kaum lain di Malaysia.

Demang tidak mahu memanjangkan tulisan ini cuma ingin mencatatkan sedikit usaha kerajaan Malaysia melalui saluran diplomatik antaranya:

Malaysia melalui Putrajaya dan Datuk Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi selaku PM telah mengirim surat kepada ketua-ketua negara dan pertubuhan dunia termasuk NAM, OIC, liga Arab, Asean dan sebagainya.

Kesan: sidang khas telah diadakan pada 8 Jan di New York. Meskipun belum nampak kejayaan namun perlu diingat bahawa Malaysia Cuma mempunyai 28 juta penduduk yang terpecah-pecah!

Sekurang-kurangnya kita telah, sedang dan akan terus berusaha.

Demang juga melihat hikmah yang Allah tunjukkan berikutan tindakan Israel menyembelih rakyat Palestin yang boleh kita fikirkan bersama, antaranya:

1. Mengesahkan bahawa Israel adalah negara pengganas dan pemusnah, musuh yang wajib dihadapi dengan berstrategi. Ertinya, tindakan terhadap Israel perlu dibuat berterusan.

2. Serangan udara, darat, dan pembunuhan bermakna Israel telah mengisytiharkan peperangan.

Kepada pihak media, tolong JANGAN gunakan istilah ‘PENYERANG BUNUH DIRI’ pada mana-mana orang Islam di Palestin. Mereka adalah Assyahid yang mengorbankan jiwa dan raga mereka untuk agama, bangsa, dan negara.

Wassalam. Salam perjuangan.


Boikot TIGA produk utama US-Israel ini:

STARBUCK (secara jelas memberi sumbangan pada gerakan Yahudi)
COCA-COLA (sebuah syarikat ‘kosher’ Yahudi. Dalam sistem ‘kosher’ syarikat tersebut mesti menyumbang pada gerakan Yahudi dan dua orang pengarah mesti dilantik kalangan Rabi/pendeta Yahudi).
COLGATE-Palmolive (Produk ini memang termasuk senarai produk yang mesti dipulaukan oleh orang Islam secara berterusan sejak tahun 2007).

Demang menyeru semua kaum tanpa mengira agama agar menyokong usaha ini bukan sahaja atas semangat setiakawan malah mereka perlu sedar bahawa Protokol Yahudi menetapkan bahawa semua bangsa dan penganut agama selain Yahudi adalah ‘Goyyim’ yang perlu dihancurkan. Malah makhluk ‘Ghoyyim’ tidak layak dilayan seperti manusia.

Sekarang giliran ummat Islam. Selepas ini?

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

Yahudi memang memecahbelahkan sesama kita.

Pemecahan dalam minda dan pengetahuan juga kerja depa.

hatta agama pun dipecah belahkan...

hingga ajaran sesat diubah dan dipusing hingga nampak benar..

Seperti Syiah Wahabi dan lain lain..

Ingatlah Yahudi membunuh kita dengan menggunakan orang bangsa kita sendiri..

Teknik penyusupan diguna pakai..

Sedangkan teknik peperangan diguna ke atas negara lain seperti Palestin.

Moga Allah menjaga negara agama dan juga bangsa kita dengan berkat alim ulama yang khusyuk lagi tawaduk Insya ALLAH.

Cuma apa yang perlu kita buat?

Ingat ALLAH ingat ALLAh ingat Rasulullah..

pasti dipelihara dan diberi kemenangan...

dengan bantuan tanpa kita sangka dan dari arah yang tidak diduga.

salam perjuangan..

JHaZ KiTaRo said...

boikot!!! jgn tak boikot!! anyway, salam dari bumi Dublin, Ireland.. saje2 je lompat2 blog org.. :)

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)