Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Thursday, June 11, 2009

Jihad?



Pagi tadi Pakteh mengekori sebuah kereta nasional. Iswara lama macam kereta Pakteh jugak. Yang buat Pakteh tertarik ialah pada cermin belakang kereta tersebut terpampang kalimah syahadah "La ilaha illallah Muhammadar rasulullah". Alhamdulillah, Pakteh tumpang bangga.

Tapi, nanti sat... ada apa pulak kat bawah kalimah tu? Pakteh perati betui-betui, rupa-rupanya ada gambar sebilah pedang melintang di situ.

Lantas Pakteh keliru. Untuk apa gambar pedang tersebut? Pakteh rasa, kalau Pakteh yang beragama Islam ni pun boleh keliru, apa lagi lah orang lain yang bukan beragama Islam.

Itukah imej Islam yang nak kita tonjolkan?

No comments:

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)