Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Friday, January 14, 2011

Chegu Bard tak nafikan tuduhan Ummi Hafilda



Kemunculan kali kedua Ummi Hafilda memang menggoncang PKR. Kenapa?

Mari kita imbas kembali lebih sedekad yang lalu. Ya, waktu itu Anwar Ibrahim bukan sahaja dianggap sebagai TPM tetapi ulama yang sebaris dengan ulama tersohor di dunia. Malah Haji Hadi jatuh nombor 2-3 di bawah Anwar.

Mat Sabu dan Mahfuz langsung tak masuk 'ranking'!

Justeru apabila timbul cerita salah laku seks Anwar, hampir tidak ada siapapun yang percaya termasuklah Dr Mahathir.

(Tun Mahathir hanya mula mengambil berat terhadap surat rasmi yang dikirim Ummi Hafilda itu apabila siasatan polis yang dibuat atas arahan Anwar Ibrahim sendiri akhirnya mendapati surat tersebut memang berasas).

Tapi kali ini berbeza. Meski bukan berbeza 100% namun Anwar tidak lagi dianggap seorang ulama, bahkan sebagai ustaz pun belum tentu.

Anwar hari ini lebih dilihat sebagai ahli politik yang boleh dipertimbangkan sebagai calon ketua kerajaan yang baru. Itupun jika dia tidak lebih teruk daripada PM yang sedia ada.

Maka apabila kes salah laku seks dan salah guna kuasa dibongkar sekali lagi, walaupun 'menggunakan skrip lama yang sama' (kata Cheggubard), penerimaan rakyat sudah berbeza.

Malah 'bekas cikgu tak sempat pencen' itu sendiripun tidak sanggup menafikan kes tersebut. Lihat kenyataan 'anak sedara ipar' Anwar itu:


Ketua PKR Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin atau yang lebih dikenali sebagai Chegubard berkata tindakan Ummi yang menyaman pelbagai pihak tetapi tidak menyaman Azmin membuktikan Ummi sendiri tidak konsisten dalam dakwaannya.

“Dia saman Anwar, dia saman Kak Wan, dia saman Pas, dia saman Karpal Singh tapi saya tengok benda ini tak konsisten. Dalam isu Pas dia saman Pas, dia kata dia jumpa Mat Sabu, dalam perkara lain dia saman Anwar, saman Wan Azizah sebab mengetahui perkara sebenar tetapi dia tak saman Azmin jadi saya tengok Ummi sediri tidak konsisten,” tegas beliau.

Beliau yang juga pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) berkata persoalannya bukan berkisar kepada dakwaan Ummi tetapi mengapa perlu muncul pada masa di mana pilihanraya dijangkakan akan diadakan.

“Persoalannya macam ini, dia melibatkan banyak pihak, isu saman in sebenarnya semua orang boleh saman sesiapa sahaja tetapi hakikatnya, kenapa sekarang? ‘Timing’ dan macam mana cara itu dibuat, disensasikan itu lebih penting,” jelas beliau lagi.
.

Setelah membaca kenyataan tanpa edit di atas adakah anda menemui kenyataan yang menunjukkan Chegubard menafikan pertuduhan yang dibuat? Chegubard cuma mempertikaikan, 'kenapa kes tersebut dibuka sekarang, yakni ketika hampir pilihanraya?

Chegubard juga menyerlahkan kebodohannya apabila mempertikai kenapa Ummi Hafilda tidak menyaman Azmin Ali?

Hello Bad; kalau sepuluh orang ketuk kepala engkau, kemudian engkau adukan pada cikgu engkau kejadian itu dengan menyebut nama 8 orang sahaja adakah itu bermaksud kejadian tersebut tidak berlaku?

1 comment:

Hahn said...

Cikgu Butt dah tak sempat dah ni takut cepat pula Anuwar masuk Sg Buloh.

Dah berapa tahun dia jalan tertonggek tonggek bila saja ternampak Anuwar sampai sakit pinggang tapi semua tidak di endahkan oleh Anuwar.

Ini lah satu satunya masa yang sesuai untuk Cikgu Butt menyerahkan daranya balik belakang terhadap insan yang di cintainya dunia neraka.

Sebab tu dia bantai Assmin. Cuba la Cikgu Butt. Ni dah masuk masa kecedaraan ni. Nanti orang kata anakdara tua bab bahagian belakang.

Falsampah gulungan gay, "Rugi kiranya anda mati dalam keadaaan dara di sebelah belakang, dermalah"

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)