Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Monday, April 11, 2011

Siapa di sebalik rakaman video?


Seorang teman memberi komen:
"Yang penting ialah, siapa yang bertanggungjawab dalam rakaman video itu?"

Pelik dengan soalan itu? Demang tidak pelik kerana memang ramai yang cuba bercakap tetapi tidak begitu faham dengan perkara yang sedang diperkatakan!

Penting sangatkah siapa yang merakam video tersebut? Tidakkah persoalan siapa lelaki dalam video itu lebih penting?

Bagi Demang, kalaupun Najib atau Rosmah sekalipun yang meletakkan kamera di situ, ia bukanlah penting sangat.

Satu lagi persoalan yang tidak penting ialah "apakah motif rakaman tersebut?"

Penting sangatkah motif dalam isu begini? Jika seorang datuk merogol seorang cucu, adakah kita akan bertanya tentang motif?

2 comments:

irs-Hursaini said...

Salam Cg Man.

Penting siapa yang meletak kamera dan merakam video tu. Sepenting lelaki Y dalam video tu.

Eskey kata dia JUMPA perakam semasa cari jam Omega. Siapa yg rakam?

Tidak terfikirkah orang-orang dalam politik lelaki Y sendiri yg letak kamera tu. Bertujuan untuk dijadikan bahan ugutan jika lelaki Y menjadi PM. Contoh; "Tak letak orang aku sebagai exco aku dedah video tu". atau, "tak bagi pajak tanah 1000 tahun, kami dedah video kamu tu".

Wslam

Anonymous said...

aku rasa video cam ni eskey yang letak. tengok minit 22:24:39, masa ni nuar dah kuar bilik. cinadoll masuk bilik air, esket kat depan kamera. pastu trus cut ke 22:25:55. kedudukan kamera dah berubah. Eskey dan anuar kat luar bilik,Amoi dah berkemban tergesa2 baru kuar bilik. cut dalam masa 1 minit 16 saat. aku rasa masa tulah eskey ubah kedudukan kamera. So dia tau kamera ada kat situ. so dia tipu bila dia kata dia terjumpa kamera tu. dia tipu bila kata kat hotel, sebab takkan anwar nak kuar bilik hotel pakai tuala je.

Aku rasalah, Eskey memang tau ada kamera. kemungkinan besar dia letak. Tapi aku tak berani kata yang tu memang anuar brahim. tak boleh 100% yakin. pelanduk dua serupa ni bukan benda ajaib pon kat dunia.

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)