Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

  • Belajar bekam - Saya pernah ceritakan kesah sepasang auami isteri yang anak2 mereka dihantar belajar ke luar negara dengan perbelanjaan sendiri hasil pendapatan sebagai ...
    12 hours ago

Wednesday, April 27, 2011

video lelaki itu Part 2


Adakah anda percaya bahawa pencuri memang wujud?

Tak percaya?

Samalah macam Demang. Memang tak masuk akal langsung ada orang yang sanggup menjadi pencuri. Demang fikir orang yang mengatakan pencuri itu wujud hanyalah bertujuan untuk menakut-nakutkan orang ramai.

Cuba fikir, pesan orang tua-tua 'sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah.' Justeru sipencuri takkan berani mencuri kerana dia tahu lambat laun dia akan tertangkap juga.

Jika tertangkap, siapa yang malu? Bukan diri sendiri sahaja yang malu; keluarga, anak bini, mak bapak semua akan malu.

Rakan taulan dan sahabat handai tak apa. Mereka tidak perlu malu sebab mereka boleh sahaja mengaku tak pernah kenal anda atau sudah memutuskan hubungan.

Maaflah. Demang cadang tadi nak siarkan video tetapi dah dibuang pulak dek Youtube.

Demang pun tak percaya lelaki dalam video itu adalah Anwar Ibrahim. Takkan lah Anwar nak buat kerja tu. Dia mesti fikir, kalau dia buat suatu hari nanti dia akan diketahui jugak.

Berpegang pada alasan itu lah Demang ambil kesimpulan bahawa pencuri tidak wujud sebab dia pun takut pada peri bahasa 'sepandai-pandai tupai melompat...'

Ok... video dah ada: 


No comments:

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)